Spring naar bijdragen
Izzey

MIJN GERBIL KNAAGD DOOR ALLES HEEN

Recommended Posts

Mijn gerbil knaagt letterlijk aan alles. Ik heb al geprobeerd dingen te lakken, schoon te maken met CSI spray, takken en ander knaagmateriaal in de bak gelegd maar het houd niet op. Ook heb ik een aquarium bak van 150x50x60 dus aan de grootte zal t denk ik ook niet liggen. Heeft iemand een oplossing? Ik hoor het graag😃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou gerbils geen plastic geven om de reden dat ze zoveel knagen. Door aan plastic te knagen kunnen ze deeltjes plastic binnen krijgen. Knagen is heel normaal voor knaagdieren en gerbils staan er om bekent dat ze veel knagen. Ik zou ze gewoon veel natuurlijk knaagmateriaal geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zodra ze aan het plastic begonnen te knagen heb ik het idd ook direct weg gehaald. Als geprobeerd op ze takken van fruitbomen te geven en touwen op te hangen waarin ze konden spelen. Ook knaagstenen etc. neergelegd maar dat negeren ze compleet.... ze hebben veel liever de dingen die juist niet bedoeld zijn om aan te knagen/mee te spelen🙈😂😃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou dingen die je niet aangeknaagd wil hebben kunnen vervangen door echt knaag-proof materialen zoals steen of metaal. Verder zorgen dat er ook genoeg materiaal is waar ze wel veilig de tandjes in kunnen en mogen zetten.

Knaagstenen zijn voor gerbils overigens niet gezond, alleen chinchilla's hebben die nodig. Voor de rest van de knaagdieren (en konijnen) zijn die dingen juist heel slecht voor de gezondheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites