Spring naar bijdragen
luckytiger

Konijnloos, maar toch even voorstellen

Recommended Posts

Hallo allemaal !

Ondanks dat ik al een discussie was gestart zal ik me toch maar even voorstellen. 

Ik ben Rianne en ik heb op dit moment helaas geen konijntje meer.

Ik had een hele lieverd die 11 jaar oud is geworden, een groot zilver. Ik hield hem in z'n eentje omdat ik toen niet beter wist.

Hij had zere hakjes op een gegeven moment en een knobbel aan de buikzijde die als maar groter werd. Na een paar maanden vechten, met vele bezoekjes aan de dierenarts en honderden euros besteed, heb ik besloten hem in te laten slapen. Ik vond dit enorm moeilijk, maar het was te zien dat hij op was. 

Ik mis hem enorm en het hebben van een konijntje in het algemeen ook. Dus misschien dat ik er binnenkort wel weer aan begin, nu heel anders met alle nieuwe kennis die ik de afgelopen 2 jaar heb opgedaan. 

Ik heb 4 leuke gerbils, waarvan er 2 beneden in de woonkamer staan omdat die 's nachts toch écht teveel kabaal maken. De andere 2 houden me gelukkig niet al te veel wakker. Lang leven oordopjes ! 

Ook hebben wij nog een kat, waar ik ook ontzettend veel van hou. Al lijkt dit af en toe niet wederzijds te zijn, maar volgens mij hebben de meeste mensen een haat-liefde relatie met hun kat. 

Ik volg op dit moment de opleiding bedrijfsleider dierverzorging en ben ook vastberaden later iets te gaan doen met dieren. Nog 1,5 jaar te gaan ! 

IMG_20190719_211944.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een moppie! Na elf jaar zul je wel een flinke leegte voelen. Veel mensen zijn "onwetend" maar met de beste bedoelingen met één konijn begonnen. Hartstikke fijn dat er nu zoveel informatie is dat je de juiste keuze kunt maken voor het konijn. Dus een koppeltje. Spannend, hoor. Succes met je opleiding. Wat ga je in de praktijk doen dan als je bedrijfsleider dierverzorging bent? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei JokeC:

Wat een moppie! Na elf jaar zul je wel een flinke leegte voelen. Veel mensen zijn "onwetend" maar met de beste bedoelingen met één konijn begonnen. Hartstikke fijn dat er nu zoveel informatie is dat je de juiste keuze kunt maken voor het konijn. Dus een koppeltje. Spannend, hoor. Succes met je opleiding. Wat ga je in de praktijk doen dan als je bedrijfsleider dierverzorging bent? 

In wezen zou ik zelf iets op kunnen richten. Door middel van elk jaar een andere stage te lopen ben ik me een beetje aan het oriënteren. Ik weet namelijk nog niet precies wat ik zou willen doen. Veel werk is natuurlijk ook vrijwilligerswerk, dus betaald werk lijkt me moeilijk te vinden. Maar er kan altijd zomaar wat op mijn pad komen. Hopelijk komt het allemaal goed uiteindelijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites