Ga naar inhoud

Tips om konijn op gezonde manier te doen aankomen


Saartje82

Aanbevolen berichten


Hallo allemaal. Sinds 23 december hebben wij 2 Franse hangoren. De rammelaar is ondertussen 5 maanden en het voedstertje wordt woensdag 11 weken. 
 

Door verkeerd advies gaf ik ze te weinig biks (60 à 80 gram). Voel me hier zo schuldig over. 
 

Sinds woensdag geef ik ze meer. 2 dagen 100 gram en sinds vrijdag 120 gram. De rammelaar doet het goed hiermee en krijgt ondertussen al de 150 gram die hij zou moeten hebben. Hij eet tussendoor ook goed hooi en gras. En krijgt zo’n 100 à 150 gram groenten. Zijn keutels blijven mooi hard en hij eet zijn blindedarm keutels mooi op.

 

Het voedstertje at de eerste 2 dagen haar voer mooi op, maar at niet al haar blindedarm keutels meer op. Sinds ik echter 120 gram geef doet ze heel lang over haar biks. Ik geef verdeeld over 2x en vaak is haar bak nog maar net leeg tegen de volgende voederbeurt. 

Ze eet tussendoor nog wel mooi hooi en ook een beetje gras als ze in de tuin loopt (durf ik haar nog niet teveel van laten eten).

 

Ze weegt momenteel 1.600 gram, wat te weinig is als ik hier zo lees.

 

Hebben jullie tips om haar zo gezond mogelijk snel op gewicht te brengen?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Franse hangoor van 11 wk die 1600g is. Lijkt me een beetje licht. Een franse hangover van 8 wk moet volgens mijn zo wegen. Ik zou naar de dierenarts gaan voor een controle. Ziet ze er heel mager uit? Of juist heel dik? Als ze haar blindedarm keutels niet opeet zou ik aanraden om wat meer hooi te geven. Elk uur een beetje vers hooi. En dan gewoon groente geven. Wat voor soort biks geef je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .