Ga naar inhoud

Koppeling Betsy en Gijs

Eefje

Aanbevolen berichten

Vandaag hebben we Teun teruggebracht naar de opvang, echt wel moeilijk om te doen.. We hebben Gijs meegenomen (prulleke op de site, maar die naam kon natuurlijk niet blijven). Ik twijfelde, omdat het echt een jonkie is, pas een half jaartje oud. Maar toen we ze bij elkaar zetten ging hij flopjes en binkies maken, ze waren al zo snel zo lief voor elkaar dat iedereen die het zag direct smolt 💕💕. Hij moet erg wennen hier, ze zitten nu in de woonkamer, hij is bang voor veel geluiden. Nu ik rustig op de bank zit komt hij wel tevoorschijn en eet links en rechts wat, gaat netjes plassen op de wc. Betsy is lief voor hem, wel de baas deze keer, al doet ze daar niet veel voor. Hij is echt nog een kindje en doet ook niks aan zijn territorium. Misschien komt dat nog als hij straks iets beter op zijn gemak is, of nog gaat puberen.. Voor nu ziet het er fijn uit, ik durf ze rustig alleen te laten. En moet je zien hoe knap ze zijn joh 😘825113988_IMG_20200111_144812906(1)(1).jpg.3ee5a07d0a81781735022fb88baafc0d.jpg1896051530_IMG_20200111_162659099(2).jpg.0bdc41fe8d7d37c13020d8b5b1f2601e.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herwig zat al in een koppeling! Fijn voor het ventje 😊. Het zag er nog een beetje onrustig uit maar wel goed, hopelijk kan hij snel met zijn nieuwe vriendin naar huis. 

Van de direct plaatsbare rammen vonden we Gijs het leukst. Arthur vonden we ook leuk, maar wel erg groot voor onze kleine Bets. 

Inderdaad heel anders dan ons oorspronkelijke plan, maar ze zeiden daar ook, leeftijd zegt weinig over de klik, ze gaan nooit tegelijkertijd dood en je zult er altijd eentje af moeten staan als je wilt stoppen. Dat is natuurlijk hartstikke waar, dus gingen we toch voor Gijs. Ben echt aan het genieten van ze, hij deed net een flopje 😍. Was ook wel echt nodig nu om weer te kunnen genieten van de konijntjes, daar heb je ze tenslotte voor!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het genieten is weer omgeslagen in zorgen. Niet om Gijs, die doet het geweldig! Betsy heeft wat last van haar buikje. Ze heeft de laatste twee weken door alle stress niet goed gegeten en raakt dan verstopt. Nu dus bezig met behandeling. Ze eet links en rechts een minihapje maar niet genoeg en heeft al een tijdje niet gekeuteld. Ze probeert het wel maar het lukt niet, dus behalve cisaral ook maar een spuit laxeer gegeven. Hopelijk gaat het snel beter. Gijs is lief voor haar en niet meer zo bang, hij is zo leuk 💕💕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah het houdt niet over. Ik heb ze in haar vertrouwde ren gezet gisteravond in de hoop dat ze zich daar fijner voelt. Ze eet wat, keutelt wat, maar het is weinig en keuteltjes zijn klein, voor de zekerheid toch nog dwangvoeren en cisaral, ze is volgens mij ook wat dunnetjes geworden. Zielig.. maar komt vast goed met rust, regelmaat en een nieuwe vriend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu haar huisje weggepakt en een hooihuisje gegeven, niet goed voor haar snot, maar ze zit er nu wel al een kwartier in, alles stuk te trekken en ik zie haar ook eten. Dat is beter dan dat in dat huisje liggen wat ze steeds deed. Soms moet ze er ook gewoon even uit getrokken worden ofzo, ik hoop dat het vanaf nu beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koppeling gaat super, over haar eetgedrag ben ik nog niet te spreken. Ze kwam net wel op de brokjes af rennen, at er twee en ging weer weg. Vanmorgen hing ze in het hek voor zonnebloempitjes, dat is wel verbetering in haar gedrag. Ze eet vrijwel alleen hooi en wat wilgentakjes. Op zich goed, maar daar wordt ze niet dikker van. Groen maakt haar ook niet enthousiast en dat kan ik bijna niet geven want Gijs verdraagt het slecht, hij heeft de halve ren onder ge*** van 1 blaadje andijvie, dus dat doen we maar even niet. Al met al toch nog wat zorgen en voor de zekerheid nog even door met metocloral en cisaral. Sinds gisteren de volle behandeling ingezet en ze lijkt toch iets meer zichzelf. Wisten jullie dat metocloral uit de handel is??? Ongelooflijk, daar heb ik ze al zo vaak het leven mee gered.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de dierenarts kun je wel emeprid of een vergelijkbare krijgen, maar metocloral kon je gewoon online bestellen.. 

Ik zit ze even te bespieden, heb echt het idee dat het iets beter gaat met Bets, ze eet pitjes, wat hooi en pakte net nog een brokje. Het is echt al een koppeltje samen, zo lief! En hij doet zoveel bunnyflopjes 😍. Ik heb m net gepakt om te checken of zijn kont wel schoon is na zijn heftige aanvaring met de andijvie, gelukkig is hij schoon, maar jeetje wat is hij vlug! Net een visje, als je hem denkt te hebben is hij toch weer weg haha! Hij is niet meer zo angstig en laat zich lekker aaien, maar pakken nooooopeee

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Lienappelsien:

Fijn dat het samen zo goed gaat. Nog even aanmodderen met Betsy’s gezondheid dus. 

Is metocloral uit de handel?! 😱 Daar heb ik de afgelopen jaren ook heel wat flesjes van doorheen gejast. Ben dan wel benieuwd wat mijn dierenarts als alternatief gaat geven. Ik heb nog wel een flesje staan. 

Helaas gaat dat allemaal uit de handel.

Cisaral, Metocloral, carprofen, novadox (volgens mij ook). Omdat AST-farma is overgenomen is en deze middelen niet geregistreerd staat. Dus de artsen moeten over op alternatieven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Bets eet weer wat beter gelukkig, dus medicatie gestopt. Ze vindt ons echt engerds nu, dus ik moet haar heel stiekem bespieden. Maar ze heeft best weer wat brokjes gegeten, hopelijk wordt dat nu elke dag wat meer nu ze wat rust heeft.

Koppeling gaat prima, ze trekken best veel samen op en Gijs is aan het leren welke geluiden eten betekenen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet nu weer helemaal goed! Ga ik haar nu een beetje vetmesten, even wat reserves op die botten zodat ze haar jonge maatje kan bijhouden. Echt fijn hoe leuk ze samen zijn terwijl Bets bijna 8 jaar is en hij nog maar zes maandjes. Hij is wel actiever, maar valt haar daar niet mee lastig. Hij maakt zelf zijn rondjes door de ren terwijl Betsy lekker in haar huisje ligt, als hij klaar is gaat hij weer bij haar liggen. Met eten komen ze mooi zij aan zij aan rennen en zitten ze ook strak tegen elkaar hun brokjes weg te knagen. Echt leuk om te zien! Ik vond het toch wat spannend vanwege het leeftijdsverschil, maar het lijkt echt niet uit te maken 💕

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goede vooruitgang voor Betsy! Gelukkig dat ze weer eet als voorheen. Wat super lief dat ze elkaar leuk vinden en rekening met elkaar houden. Wie weet inspireert energieke Gijs haar om ook weer wat meer te gaan fitnessen samen met hem. Wat zul je opgelucht zijn dat Betsy weer goed eet en het ene goed koppeltje is samen. 🥳

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, samenvattend na een week: Betsy en Gijs hebben welgeteld vijf minuten een beetje gereden en gejaagd en waren daarvoor en daarna heel lief voor elkaar. Na anderhalve dag in de koppelren gingen ze naar de vaste ren, ook daar alles koek en ei. Gijs was al direct zindelijk. Dit kan de boeken in als de gemakkelijkste koppeling aller tijden!

Alleen nog wat geëmmer met eten. Betsy moet aankomen, maar Gijs eet alle extra brokjes op en laat zijn bdk liggen. De eerste dag at Gijs goed groente en had hij geen last, nu krijgt hij er steeds dunne poep van, dus geef ik het maar even niet meer. Ze eten wel allebei goed hooi, droge kruiden vinden ze niet fantastisch. We moeten daar nog een balans in vinden. 

Maar wat de koppeling betreft, kijk zelf maar 😊

1882856565_IMG_20200117_155518696(1).thumb.jpg.110f6f9a6e912fc95b2520ad55a892f5.jpg1167001382_IMG_20200117_154435320(1)(1).thumb.jpg.8b1343f0338e556368543689055b325e.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh lief!

Misschien kan je Betsy 1 keer per dag heel even apart zetten om haar wat extra brokken te laten eten? Ik heb dat een tijdje gedaan bij een drietal, waarvan 1 konijn wat mager was. En ze hadden in 2, 3 keer door hoe dat in zijn werk ging. Het ene konijn ging dan zelf naar de plek waar ze extra voer kreeg, ik gaf haar de brokken en zette er even een plaat hout voor zodat de andere 2 niet gingen etteren en gaf die 2 ook een paar losse brokjes. Iedereen tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .