Ga naar inhoud

Kokosnoot geschikt voor konijnen


Storm5803

Aanbevolen berichten

Ik wil graag buiten het hok ook hooi voor Sky neerleggen maar dat geeft zo'n rotzooi, nu zag ik bij de dierenwinkel een uitgeholde kokosnoot met gaten, dit is eigenlijk een speeltje voor hamsters,  zou ik die kunnen gebruiken om hooi in te stoppen? Er zitten nog wel vezels/ haren aan maar het lijkt me een leuk gevuld speeltje voor Sky

20200110_053821.jpg

aangepast door Evee
topic titel duidelijker gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Marjoleink,  in de webshop is cocossnippers te koop dus lijkt mij dat ze er wel wat van mogen hebben,

Weet alleen niet hoe het met de vezels aan de harde noot zelf zit, denk niet dat hij er superveel aan zal knagen maar het is leuk als speelgoed en om hooi en groente in te doen, mits het veilig is

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lienappelsien:

Ik zou denk ik bang zijn dat ze er in vast komen te zitten. 

 

Ik zou dan eerder iets van deze pagina’s geven: https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/speelgoed/knaagspeelgoed-sloopspeelgoed.html Daar staan bijvoorbeeld ook tunnels in de gevuld zijn met hooi, of die je zelf kan vullen met hooi.

 

Zo'n wilgentunnel gevuld met hooi heb ik hier ook, groot succes! Aan de tunnel wordt weleens geknaagd maar niet superveel hier. Ik stop er telkens nieuw hooi in en daar eten ze met veel plezier van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Hallo Hoi:

De kokosnoten zijn ook veilig voor konijnen, niet dat ze er echt van eten, daar is de schaal te hard voor. Van de harde buitenkant kun je wel leuk konijnenspeelgoed maken. Touw gemaakt van kokosvezel is ook veilig om te gebruiken als je zelf konijnenspeelgoed wil knutselen.

 

(http://konijnenvoeding.nl/kokos/

Nou, voor 1 van mijn konijnen is niks te hard hoor. Dus zo'n kokosnoot ook vast niet. Mijn konijn krijgt zelfs een walnoot open, en een plastic onderbak van een kooi krijgt ze met gemak kapot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Nou, voor 1 van mijn konijnen is niks te hard hoor. Dus zo'n kokosnoot ook vast niet. Mijn konijn krijgt zelfs een walnoot open, en een plastic onderbak van een kooi krijgt ze met gemak kapot...

Dan nog steeds is het niet echt giftig. Pluisje heeft ook wel een keer aan een kokosnoot geknaagd. En ze leeft nog. Ik zelf zou het wel gewoon geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kokos is wel veilig, het witte vruchtvlees mogen ze eten. Kokosnoten zijn op zich veilig materiaal voor in speeltjes, kokostouw, stukken van kokosnoot dat zit vaak in speeltjes verwerkt en is gewoon veilig, niet giftig. 

 

Met een kokosnoot met gaten moet je inderdaad wel heel goed oppassen dat ze er niet met hun koppie klem in komen te zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als het gaten zijn met een doorsnede van bijv. 5 cm kan een klein/middelmaat konijn daar gewoon zonder moeite een koppie in steken. Je zou het misschien niet verwachten, maar er zit toch best wat fluf rond een konijnenhoofdje, een schedeltje is zo groot niet. Inderdaad altijd opletten dus.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .