Spring naar bijdragen
Konijnen123

NHD vrouwtje gezocht

Recommended Posts

Screenshot_20200108_153924.thumb.jpg.6217c590956103ecf925546749f9245d.jpgScreenshot_20200108_153944.thumb.jpg.f9b78e9377cf8f59d3a6fa1ef475f9f7.jpgGezocht: NHD( Nederlandse Hangoor Dwerg)

Ik zoek een jonge Nederlandse Hangoor Dwerg  voor mijn konijn. Ze zit alleen daarom wil ik een maatje voor haar. Het konijn krijgt een goed huisje met:

1. Een maatje

2. 3 verdiepingen hok buiten

3. Een ren

4. Bijna elke dag loslopen

5. Onbeperkt hooi

6. Goed voer (selective)

7. Inentingen

8. Veel aandacht

Ik wil graag een jonge en tamme konijn die ongeveer het zelfde uit ziet als de konijnen op de foto. Een voetstertje Verder zou ik het fijn vinden als je het konijn brengt omdat ik mijn rijbewijs nog niet heb. Ik woon in Almere. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je eigen konijn is een voedster? Dan heb je een betere kans van slagen met een gecastreerde ram. Twee voedsters samen gaat meestal niet goed. En eerlijk gezegd is koppelen met een jong konijn ook een risico. De kans bestaat dat als het konijn volwassen is, ze elkaar niet meer leuk vinden. Mag ik vragen hoe oud jouw konijn is?

Je zou ook met je konijn naar een opvang kunnen gaan, zodat ze daar kan speeddaten met mogelijke partners. Dan weet je meteen of het klikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Marjoleink:

Je eigen konijn is een voedster? Dan heb je een betere kans van slagen met een gecastreerde ram. Twee voedsters samen gaat meestal niet goed. En eerlijk gezegd is koppelen met een jong konijn ook een risico. De kans bestaat dat als het konijn volwassen is, ze elkaar niet meer leuk vinden. Mag ik vragen hoe oud jouw konijn is?

Je zou ook met je konijn naar een opvang kunnen gaan, zodat ze daar kan speeddaten met mogelijke partners. Dan weet je meteen of het klikt.

Het is een gecastreerde ram. We zijn al naar een opvang geweest. Maar daar vond hij het heel spannend en trilde helemaal. Want hij vind onbekende plekken best spannend. En dan nog een ander konijn. Hij is rond de 5 maanden 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh ok. Omdat je het had over "ze". 

Ach jee. Dan wordt koppelen bij een opvang inderdaad lastig. Hadden ze daar nog een idee, bijvoorbeeld een konijn meenemen en thuis koppelen? Ik heb geen idee of dat kan hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Marjoleink:

Oh ok. Omdat je het had over "ze". 

Ach jee. Dan wordt koppelen bij een opvang inderdaad lastig. Hadden ze daar nog een idee, bijvoorbeeld een konijn meenemen en thuis koppelen? Ik heb geen idee of dat kan hoor.

Er waren niet zo veel passende voedsters in de opvang, dus toch hadden we besloten om een ander voedster te kiezen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel konijnenopvangen bieden ook koppelvakanties aan. Je brengt je eigen konijn dan naar de opvang en zij koppelen je ram dan aan een voedster. Een week later kan je ze dan samen ophalen. Als je ram het zo spannend vond in de opvang zou ik juist zo’n koppelvakantie aanraden. Ze kunnen je ram dan eerst een tijdje tot rust laten komen voor ze hem met een voedster samen zetten. Je bespreekt met de opvang welke voedsters je voorkeur hebben.

Hier vind je een lijst met konijnenopvangen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/konijnenopvang-asiel-lijst/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe is je konijnensituatie nu dan? Ik las dat je een koppel teddy dwergjes hebt die broer en (zwangere) zus zijn en dat de zwangere zus nu buiten met een andere voedster woont? Waar is de broer dan? Of zoek je voor die broer een nieuwe voedster?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Pablo&LolaDe koppel teddy’s heb ik genomen van mensen die er slecht voor zorgden. Dus dat was niet verwacht. Het teddy vrouwtje heb ik gekoppeld met een andere voetster. Maar nu denken we dat de teddy vrouwtje zwanger is van haar broer, toen ze nog niet bij mij was. De broer en zus zitten nu apart. Dit is voor mijn andere konijn. Snap je het?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites