Spring naar bijdragen

Kippen koppelen met een konijn

Recommended Posts

Dit misschien niet het antwoord wat je wil horen, maar eigenlijk kan dat niet. Een konijn heeft een soortgenootje nodig om mee samen te leven. In de winter is het buiten veel te koud, dus willen ze lekker tegen een maatje aanzitten voor warmte. En de kippen zijn geen vervanging voor een soortgenootje, want ze zullen elkaar niet begrijpen, de kippen zullen het konijn bijv. niet kunnen wassen.

Verder kunnen kippen met hun snavels een konijn lelijk verwonden als ze gaan vechten, en qua voer hebben ze ook compleet andere behoeften. 

Het wordt wel gedaan en het zal soms ook goed gaan, maar eigenlijk is het dus helemaal niet slim om te doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het niet doen. Een konijn is een groepsdier en kippen kunnen dat niet vervangen. Een boerderij in mijn buurt heeft het ook eens geprobeerd. Dat ging erg slecht. Dus ik zou het niet proberen. Voer en en karakter zijn ook helemaal anders. Konijnen eten niks en kippen kippenvoer. Volgens mij mag een konijn dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Ollie.zoef:

Okee, want je ziet het heel vaak en je leest ook vaak dat het gewoon goed gaat maar ik vraag me idd af hoe dat met voer gaat.

Ik zou het echt afraden! Buiten het voerprobleem en het feit dat we weten dat konijnen een soortgenootje nodig hebben, is het voor een konijn vaak gewoon naar om met kippen samen te wonen. Thuis had ik vroeger een konijn met een stel kippen in een ren wonen en het konijn werd dagelijks lelijk verwond door de kippen. De haren vlogen dan door de ren en soms waren er zelfs wondjes. Het konijn rende de hele dag gestresst door de ren heen om niet aangevallen te worden en om te kunnen eten moest ze dus ook rennen voor haar leven. Overigens reed ze ook weleens op de kippen zoals konijnen dat doen om dominantie te bepalen. Echt geen aanrader voor je konijn dus..  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nah, zou ik niet doen. Ik heb konijnen in een ren en ik heb verderop kippen in een ren. Als de kippen losscharrelen en langs de ren scharrelen kunnen ze ook wel eens heel lelijk doen naar de konijnen door het gaas heen. Ik zou het dus niet riskeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Ollie.zoef:

En als je 2 konijntjes bij kippen doet met een apart nachthok? Als het gewoon goed gaat dan, als ze worden aangevallen dan zouden we ze wel weghalen

Dan nog steeds zou ik het niet doen, omdat je ze niet de hele dag in de gaten kan houden. Als het mis gaat, kan het zijn dat je er te laat bij bent. 

Als je toch al twee konijnen hebt, en een apart nachthok, is het maar een kleine stap naar een eigen ren voor de konijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2020 at 10:29 zei Ollie.zoef:

En als je 2 konijntjes bij kippen doet met een apart nachthok? Als het gewoon goed gaat dan, als ze worden aangevallen dan zouden we ze wel weghalen

Ik zou het toch afraden. Ja je konijn heeft dan wel een maatje, maar als het toch dan mis gaat? Want je kan ze niet 24 uur in de gaten houden. Bij konijnen en cavia’s zou ik het al niet doen. En volgens mij kan kippenpoep ook slecht zijn voor konijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .