Ga naar inhoud

Koppeling Betsy en Teun

Eefje
 Delen

Aanbevolen berichten

Het is weer lang geleden dat ik hier was! We hebben onze lieve Frits vrijdag in moeten laten slapen. Stukje voor hem op de regenboogbrug volgt nog, ik ben daar nog niet aan toe..

Voor Betsy zijn we zaterdag naar knijn en ko gegaan om een oudje voor haar te zoeken. Het is Russel geworden, nu omgedoopt naar Teun. Het is een lompe lieverd, op haakjes na gezond. 

In de opvang gebeurde er weinig toen ze bij elkaar kwamen, ze gingen allebei hun eigen weg en waren ontspannen samen. Dus samen in de reismand naar huis en daar in de koppelren. Die bleek te groot, ze konden elkaar gemakkelijk negeren en deden dat ook. Ren kleiner gemaakt, Teun ging een beetje rijden, Betsy gaf zich meteen gewonnen en ging hem ontzettend poetsen. Omdat het zo rustig was hebben we ze de volgende dag in de vaste ren gezet. Ook daar gebeurt er weinig. Ze zoeken elkaar niet erg op en doen hun eigen ding, hebben ook geen last van elkaar, er is weinig onrust en Teun is zelfs al zindelijk. Betsy is niet meer depri. Dit loopt heel anders dan de koppelingen met Frits. Die waren een stuk onrustiger, maar er was wel snel liefde. Ze zitten nu pas drie dagen bij elkaar, liefde kan natuurlijk groeien. Ik hoop wel dat dat komt, ik vind het een beetje ongezellig, alsof ik ze met elkaar heb opgescheept, wat natuurlijk ook wel zo is. Wat zijn jullie ervaringen met vergelijkbare koppelingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een koppeltje dat eerst redelijk neutraal tegenover elkaar stond. Maar een paar schermutselingen gehad, verder niks. Ik maakte me ook zorgen of ze wel blij waren met elkaar en niet zoals je zegt "opgescheept" zaten met elkaar. Heel geleidelijk zochten ze elkaar op, zaten ze tegen elkaar aan, lagen ze tegen elkaar aan, lagen ze dicht tegen elkaar aan gepropt en liggen nu ook vaak half over elkaar heen.... 😍 die moest groeien dus.  Gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Frits. Sterkte met het verlies. Ik kan me nog herinneren dat je hem en Wilma uit de opvang haalde, twee langzitters. Dat is een jaar of 7 geleden denk ik? Ik weet zeker dat hij een heel fijn leven heeft gehad bij jou met Wilma en later met Betsy. Ondanks zijn verstoppingsproblemen toch nog een mooie leeftijd behaald. Dit hoort eigenlijk meer bij een regenboogstukje over Frits...

Wat lief dat je de volgende dag meteen al een nieuw vriendje voor Betsy bent gaan uitzoeken! Moeilijk. We waren dan allebei zaterdag in de opvang, grappig. Ik heb Russel de week ervoor gezien! Ik had toen al gelezen dat hij er al een tijd zat en ik vond hem heel leuk. Ik heb nog gedacht dat als ik een ram zocht hij mijn eerste keus zou zijn, en heb later ook nog aan hem gedacht. Superleuk dat hij nu bij jou is! 

Ik vind de koppeling goed klinken hoor. Ze zitten pas 3 dagen bij elkaar. Het heeft gewoon tijd nodig. Ik heb de eerste week van een koppeling eigenlijk nog nooit als gezellig ervaren. Ze moeten ook gewoon nog helemaal aan elkaar wennen en elk stel doet dat op zijn eigen manier. Dat ze elkaar veel negeren geeft ook aan dat ze elkaar wel vertrouwen en dat er in ieder geval geen haat is. Je kan nu nog niet zeggen dat het geen klef stelletje gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee wat leuk! Hoe laat was je er? 

Het is inderdaad een leuk beestje, heel tam en een lomperd. Eet alleen geen sprietje hooi, nogal zorgelijk met zijn haakjes. Morgen even naar de dierenarts om te checken hoe het met zijn tanden staat. Hij heeft een traanoogje en krabt in zijn oor. 

Met de koppeling gaat het ok. Ik het het huisje uit de ren gehaald, omdat Betsy er in lag en hij voor de deur. Ze lijken elkaar wel een beetje op te zoeken, komen ook zij aan zij aanstormen op eten, terwijl hij zijn dikke kop vol in de bak duwt wurmt ze zich er wel tussen om ook wat te krijgen. Ze liggen nu vaak zoals op de foto. Niet tegen elkaar aan maar wel bij elkaar. IMG_20200106_215633370.thumb.jpg.708b4bf08babffc1d2a6eb20f7f5e88f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei JokeC:

Ik heb ook een koppeltje dat eerst redelijk neutraal tegenover elkaar stond. Maar een paar schermutselingen gehad, verder niks. Ik maakte me ook zorgen of ze wel blij waren met elkaar en niet zoals je zegt "opgescheept" zaten met elkaar. Heel geleidelijk zochten ze elkaar op, zaten ze tegen elkaar aan, lagen ze tegen elkaar aan, lagen ze dicht tegen elkaar aan gepropt en liggen nu ook vaak half over elkaar heen.... 😍 die moest groeien dus.  Gelukkig.

Kijk dat is een fijn bericht! Duimen dat het hier ook zo gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha met z’n tweeën op de mat, nét niet tegen elkaar aan. Dat komt wel goed 🙂 

Vervelend dat hij last heeft (gehad) van haakjes en nu ook een traanoog heeft en aan zijn oor krabt. Geen hooi eten helpt daar dan niet bij mee, knul.

Het voerbakje of waterbakje blend mooi bij het kleed. Het lijkt net een logo zo op de foto.

Ik geef het eten los op de grond, dat voorkomt het nodige duw- en trekwerk in een bak. 

Ik was er ‘s ochtends. Er was toen verder niemand anders dan de vrijwilligers (en de konijnen 😉), dus we hebben elkaar niet per ongeluk gezien. Ze waren toen trouwens ook een groepskoppeling van 8 konijnen aan het doen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten nu samen bij de dierenarts, hij heeft wat haakjes en na enig aandringen van mijn kant gaan ze proberen hem vandaag nog te behandelen (had dat ook al aangegeven bij de afspraak maar dat was niet zo ingepland 😖). Voor zijn oog krijgt hij voor de zekerheid antibiotica, zijn oor zag er top uit, beter dan normaal zei ze. Ik dacht, ik neem Betsy maar mee, dan kan ze niet in de tussentijd de ren weer gaan claimen. Wel super vervelend, na al dat gedoe met Frits meteen weer bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker super vervelend, zeg. Duimen dat de haakjes verwijderen en de AB voor zijn oog hem weer helemaal het heertje laten worden. Niet leuk voor Betsy dat ze mee moest, maar wel slim van je, ook met het oog op steun voor Teun daar bij de dierenarts. Beter steun van een (nu nog) "kennisje" dan helemaal in je eentje daar zitten toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is goed gegaan bij de dierenarts, ze zijn weer thuis en nu super lief samen. Ik heb moeten besluiten om Teun terug te brengen naar de opvang. Zijn haakjes waren pas een maand geleden behandeld en nu dus alweer flink terug. De rekening van de dierenarts was niet voor de poes, ze zijn vreselijk duur hier in Nijmegen.. Ik spaar kosten noch moeite voor de konijntjes, maar elke maand 160 euro is niet te doen. Plus de kopzorgen, elke maand zo'n oud beestje onder narcose. Ik merk dat ik het niet trek na de wekenlange zorg voor Frits. Ik zat huilend in de auto terug. En nu zijn ze natuurlijk ook ineens super klef.. 

De opvang reageerde heel lief en begripvol, zaterdag gaan we hem terugbrengen en een ander ventje voor Betsy bekijken. Teun mag bij haar dierenarts gaan wonen en krijgt dan meteen een vriendin. 

Pff echt naar dit 😢😢

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve dat dit heel vervelend is voor jou, de beestjes en je portemonnee is het lichtpuntje wel dat Teun bij de dierenarts mag wonen met een vriendinnetje. Soms zit het mee...maar voor jou de laatste tijd niet dus. Op naar betere tijden, met frisse moed Betsy een nieuw maatje laten kiezen en hopen dat ze snel lekker klef zijn met elkaar. Je hebt je uiterste best gedaan voor alle beestjes, petje af, schouderklopje, kop op, we duimen mee....🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel voor de fijne reacties! Het is zeker de juiste keuze, heel fijn dat hij gekoppeld wordt en bij de dierenarts kan wonen. Iedereen daar is gek op m, hij is ook zo leuk.. Hij is daar niet slechter af dan bij mij, gezien zijn situatie denk ik zelfs beter. Zij hebben toch meer mogelijkheden om wat verder te gaan in behandelingen dan ik en tegen flink lagere kosten. Maar het is wel verdrietig.. 

Zaterdag gaan we kijken of het klikt met Herwig, hij zit al bijna een jaar in de opvang, dus ze weten dat zijn gezondheid in die periode goed is geweest. Hij is waarschijnlijk niet oud, daar waren we initieel naar op zoek, maar ja, uiteindelijk zegt dat weinig, je weet toch niet hoeveel jaren ze nog voor zich hebben, of ze nou drie zijn of acht.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè wat balen. Begrijpelijk dat je het niet ziet zitten om nu meteen weer met een zorgennijn te beginnen. Heel fijn dat ze meteen voor een oplossing hebben gezorgd dat hij bij de dierenarts mag wonen mét een vriendin. Maar voor jou is het natuurlijk lastig om hem weer terug te brengen, zeker nu het samen met Betsy goed gaat. 

Succes zaterdag. Voor Herwig wel fijn dat hij een kans krijgt. Leeftijd zegt inderdaad niet veel, als de karakters maar bij elkaar passen. Jerry is ook in ieder geval al 7,5 jaar of ouder, maar daar merk je niet zo veel van. En Dominique is 2 jaar.

Is Betsy al oud omdat je specifiek op zoek was naar een oudje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja erg balen, maar ik sta er wel achter en voelde opluchting toen ik het besloten had, dus het is goed zo. Ik denk dat hij zijn hele leven vreselijk verwend is met aandacht en lekkere hapjes. Waarschijnlijk nog een tijdje aan zijn tanden geholpen tot ook die baasjes het niet meer te doen vonden en hem nog even behandeld hebben voor ze hem naar de opvang brachten (zonder iets over de tanden te zeggen). Ik ben gewend aan konijnen die gek doen voor eten, maar hij is extreem, hij bijt ook vrij hard als je je hand niet op tijd van het eten wegtrekt. Als ik Betsy aai klimt hij bijna over mijn arm omhoog, als dat niet helpt gaat hij net zolang aan mijn hand likken tot hij ook aandacht krijgt. Schattig hoor, maar ook een beetje gek, tenminste, ik ken dat gedrag niet van mijn andere konijnen.

Betsy wordt in mei alweer 8, en ook zij heeft waarschijnlijk snot, hoewel ze er erg weinig last van heeft tot nu toe. Ze is ook erg gevoelig voor stof, dus het is wat lastig te zeggen. Ik dacht doe maar een oudje, zodat ze niet misschien een jong konijn besmet. Maar ja, oudjes hebben dan weer vaak verminderde weerstand, waardoor de kans groter is dat ze besmet raken. Als er weer een konijn besmet raakt moeten we er misschien toch een tijdje één alleen houden zodat we niet een eindeloze rij met snotkonijnen gaan hebben... Zomaar wat hersenspinsels die je dan hebt als je in deze situatie komt.. we zien wel even hoe het loopt.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .