Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Ervaring gerbils gezocht

Recommended Posts

Ik heb ze zelf nooit gehad. Wat ik heb begrepen is dat het dieren zijn om naar te kijken, niet om te knuffelen. Ik vind het zelf altijd leuker als een dier ook geaaid wil worden, maar dat is persoonlijk. Volgens mij is het ook heel lastig om ze de mogelijkheid te bieden hun natuurlijke gedrag uit te oefenen als ze alleen een bak tot hun beschikking hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Floppyears:

Ik heb ze zelf nooit gehad. Wat ik heb begrepen is dat het dieren zijn om naar te kijken, niet om te knuffelen. Ik vind het zelf altijd leuker als een dier ook geaaid wil worden, maar dat is persoonlijk. Volgens mij is het ook heel lastig om ze de mogelijkheid te bieden hun natuurlijke gedrag uit te oefenen als ze alleen een bak tot hun beschikking hebben.

Daarom doe ik aan scapen. Dat deed ik met de hamster, en dat ga ik ook proberen met de gerbils. Nou hebben gerbils sterke tandjes dus kunnen houten huisjes etc niet, maar dingen van terracotta kunnen wel. Maar voor gerbils is graven een belangrijke bezigheid. Ik heb al een bak met deksel, en een goede bodembedekking. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Nikki15:

Een vriend van mij heeft ooit gerbils gehad en hij zei dat ze s'nachts vaak (hard) stampen. Die gerbils hebben gevochten en toen was er helaas nog maar 1 over. Hier is wel een goede site https://www.gerbil.nl/gerbil-informatie/gerbil-aanschaf/gerbils-per-twee-houden/

OK, ga ik zeker lezen. Ik heb trouwens al 3 gerbils op het oog. Die zijn al 1 jaar samen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites