Spring naar bijdragen
Lienappelsien

Koppeling Jerry en Dominique

Recommended Posts

2 weken geleden heb ik Rosa in laten slapen en bleef Jerry alleen achter. Uiteraard wilde Jerry niet alleen blijven. Vorige week zaterdag heb ik hem meegenomen naar Knijn & Ko om een nieuwe vriendin voor/met hem uit te kiezen. 

Dominique was een mogelijke kandidaat en ik vond haar erg leuk. Dus we hebben ze samen in een rennetje gezet. In eerste instantie keken ze elkaar van een afstand verbaasd aan. Ze gingen ook neus aan neus zitten. Ze gaven allebei niet toe, maar ze bleven rustig. Er werd even later 1 keer even kort gevlinderd. Verder negeerden ze elkaar, maar waren ze toch ook nieuwsgierig naar elkaar. Ze knabbelden wat hooi en wasten zichzelf. Jerry rende een keer hard achter Dominique aan, maar verder bleef het rustig. 

Foto's van de eerste kennismaking! Jerry is bruin, Dominique wit met grijs (eksterkleur?)

49328429498_ee37d09d0a_z.jpg

49328901321_36ea5aee41_z.jpg

49329122682_de983aa3f2_z.jpg

Het ging er dus normaal aan toe voor een beginnende koppeling. Vanwege het vuurwerk van oud en nieuw, wat voor extra stress zorgt bovenop de stress van de koppeling, raadde de opvang aan om de konijnen een week in de opvang te houden. Normaal neem ik een stel-in-wording direct mee naar huis, maar deze keer liet ik ze dus achter. Dat was even gek, maar ze waren in goede handen. En ik had het begin van de koppeling gezien en had er wel vertrouwen in dat het goed zou komen. In de week die volgde gaf de opvang regelmatig een update, dus dat was erg fijn.

En vandaag heb ik het stel opgehaald! Je merkt dat ze al een week samen zijn. Leuk om te zien! De koppeling is natuurlijk nog niet klaar, maar ze zijn al redelijk aan elkaar gewend. Ze zitten nu in de ren die van Loetje en Pluis was. Met 10 m2 hebben ze lekker de ruimte. Deze ren heeft ook een graafgedeelte en dat viel bij Jerry goed in de smaak. Dominique was vooral enthousiast over de houten tunnel. En wat is ze leuk! 

Ik had ook foto's van vandaag, maar op de een of andere manier lukt het niet om die nu ook te plaatsen.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Hopelijk worden ze een klef stel. En het is ook zo leuk om Dominique beter te leren kennen 😍

• Vind ik leuk 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed en informatief verslag van hun koppeling. Leuk, hoor. Wat een avontuur om Jerry een week te laten logeren, maar zoals je zelf al zegt, was hij in goede handen. Het zal nog even wennen zijn voor de konijntjes en jezelf. "Jerry en Dominique" moet in je hoofd en hart vast nog inslijten en even "normaal" worden als "Jerry en Rosa" was. Heel veel plezier met het nieuwe koppeltje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank jullie. Ja, ze is echt heel leuk.

Ik heb inderdaad al een keer “Jerry en Rosa” gezegd, en dan even moeten nadenken wat het wel moest zijn. Jerry en Dominique zitten in de andere ren, waar Jerry en Rosa nooit in zijn geweest. In die zin is het dus toch al anders dan het normaal was, dus dat scheelt. En het is heel leuk om weer een nieuw nijntje in je hart te sluiten. Na het verdriet om Rosa (wat natuurlijk nog niet helemaal een plekje heeft) is het weer een nieuwe fase. 

Dominique is nog vrij schrikkerig van de omgevingsgeluiden. Ze moet daar echt nog aan wennen. Ik heb ze nu al een paar keer tegen elkaar aan zien zitten. Jerry kwam naar haar toe om tegen haar aan te zitten. Dominique dook omlaag en Jerry wiebelde zichzelf rustig in een fijne houding. En zij had zoiets van “O ja, ok”. Dus het is een kwestie van verder aan elkaar wennen. Ze is mij ook aan het peilen. Ze vindt me spannend maar ze is ook nieuwsgierig. Ik laat ze zoveel mogelijk met rust, het zijn natuurlijk hele veranderingen voor ze.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik ben al helemaal verliefd op haar! Ze is zo leuk. Lekker nieuwsgierig en een snoetje waar je van smelt. 

Onderling gaat het ook goed. Er is geen greintje chagrijn te bespeuren. Ze dwingen nog wel vaak wasbeurten af, maar er worden nu ook spontaan likjes uitgedeeld. En ik heb ze al meerdere keren ontspannen tegen elkaar aan zien liggen. Prille liefde dus.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh jeetje ik heb wat gemist! Wat een verdriet, weer een konijntje moeten verliezen, het zit je niet mee wat dat betreft de laatste tijd. Veel sterkte.

Dominique is een schatje om te zien! Wat fijn dat het zo goed klikt met Jerry!

In de opvang nog geen 2e koppel erbij gekozen? 😉 Ik vind dat altijd zo moeilijk als ik daar sta, het liefst wil je alle konijnen mee naar huis nemen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zijn inmiddels goed aan elkaar gewend. Ik zie ze nu steeds vaker tegen elkaar aan zitten 🥰 Het valt niet mee om daar een foto van te maken, want als ik dichterbij kom komen ze overeind, vooral Dominique. Maar ach.

Ze kan me heel schattig aankijken en is me ook vaak kegelend aan het nakijken als ik weer wegga, zo schattig. Van aaien is ze niet echt gediend, dat vindt ze spannend, maar ze is wel lekker nieuwsgierig. Ze had ook al een tunnel gegraven, en ik mocht die werkzaamheden ook van dichtbij bekijken. Nu graaft ze niet meer, maar dat komt vast wel weer.

Ik moet elke dag wel om ze lachen. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .