Ga naar inhoud

Konijn agressief van mandarijn


Evanator

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Tot nu toe ivm voeding nooit problemen gehad met mijn konijnen. Nu blijkt eentje agressief te worden van mandarijn. Ik gaf vandaag een half partje om te proeven en ze liep hard weg, stampte en verstopte zich lange tijd. Toen ze terug tevoorschijn kwam voor een aai roken mijn handen nog naar mandarijn en kreeg ik hetzelfde scenario. Is het mogelijk dat konijnen agressief worden van bepaald voedsel?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat ze geschrokken is van de geur van de mandarijn dan dat ze er agressief van is geworden. Het wegrennen en stampen bij het ruiken van bepaald voedsel doet een van mijn konijnen ook weleens en dat zie ik dan echt als schrikken van een onprettige/onveilige geur. Bv als ik op de bank mijn avondeten zit te eten en ze komen even bij mijn bord ruiken of er iets te halen valt. Mandarijn vinden ze bij mij opzich best lekker, maar ze ruiken er heel lang aan voor ze een hapje durven te nemen. Ik kan me dus best voorstellen dat er iets met de geur van mandarijn is waar ze van schrikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .