Spring naar bijdragen
Nikki15

Geslacht van baby hamsters bepalen

Recommended Posts

Ik heb 2/3 weken geleden een nestje campbelli hamsters gekregen. Ik probeerde laatst het geslacht te bepalen, maar ik kom er echt niet uit! Ik heb op internet al veel gekeken enzo. Het is ook moeilijk om ze vast te blijven houden, want ze spartelen. Heeft iemand tips?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Nikki15:

Ik heb 2/3 weken geleden een nestje campbelli hamsters gekregen. Ik probeerde laatst het geslacht te bepalen, maar ik kom er echt niet uit! Ik heb op internet al veel gekeken enzo. Het is ook moeilijk om ze vast te blijven houden, want ze spartelen. Heeft iemand tips?

Pak ze met 2 personen vast. Ik ga even op het hamster forum het topic over gdslachtsbepaling opzoeken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.derussischedwerghamster.nl/voortplanting/geslacht/

Alstublieft, het grootste verschil is dus de vorm als je de hamster van bovenaf bekijkt. Boaz mijn hamster heeft een puntig achterlijf, daar waar vrouwtjes een ronder achterlijf hebben. Anders maak je foto's en dan kan ik je via foto's helpen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt! Het is me al gelukt. 3 jongetjes en 1 meisje. Ik heb ze op een doorzichtig plaat gelegd en toen van onder bekeken met een vergrootglas🤣. Ik heb vooral naar de geurklier gekeken. Ook is het geslacht van een mannetje meer een streepje en die van een vrouwtje een gebied. De vorm van het achterlijf is nog niet helemaal ontwikkeld als de hamsters nog maar 3/4 weken zijn 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nikki15:

Bedankt! Het is me al gelukt. 3 jongetjes en 1 meisje. Ik heb ze op een doorzichtig plaat gelegd en toen van onder bekeken met een vergrootglas🤣. Ik heb vooral naar de geurklier gekeken. Ook is het geslacht van een mannetje meer een streepje en die van een vrouwtje een gebied. De vorm van het achterlijf is nog niet helemaal ontwikkeld als de hamsters nog maar 3/4 weken zijn 

Toppie! Mag Ik vragen wat voor hamsters het zijn en waar de ouders vandaan komen?? (heb nog een bak leegstaan en wil daar eigenlijk ook een hamstertje in) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Konijnenliefhebber1993:

Campbellies hoor je met 2 te houden minimaal

In mijn ervaringen is dat niet zo. Je kunt ze alleen houden maar ook in groepjes. In de natuur leven ze in groepjes, maar als er daar 1tje niet binnen de groep valt dan kan die ontvluchten. Thuis kan dat niet. Ik ken genoeg Campbellis die alleen ook heel gelukkig zijn. Vrouwtjes zijn in groepjes vaak beter vanwege hun terretoriumdrift, maar mannetjes kan je meestal ook prima alleen houden. Maar als jij je hamsters niet alleen weg wilt doen (in mijn verblijf zouden er ook 2 kunnen maar dan word het ook weer zo overdreven.) dan is het jouw keuze. Het zijn immers jouw hamsters

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al onze campbelli's hebben al een warm tehuis. Het 2 de nestje is al geboren😅. Ik weet niet waar je woont, want voor hetzelfde geldt moet je 2 uur rijden ofzo. Van mij mag je wel een hamster hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Nikki15:

Al onze campbelli's hebben al een warm tehuis. Het 2 de nestje is al geboren😅. Ik weet niet waar je woont, want voor hetzelfde geldt moet je 2 uur rijden ofzo. Van mij mag je wel een hamster hebben.

Ik woon in Amersfoort. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites