Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Gisteren naar de dierenarts voor de enting. Pixie blijkt wat lastig te prikken te zijn, ze heeft een stugge huid. Ik wist niet eens dat het kon. Maar zij moest dus een extra injectie, arm moppie. En de entstof op haar vacht werd vervolgens door Jazz weggepoetst, dus ik was even bang dat hij zo veel te veel binnenkreeg. Maar ze zijn allebei lekker levendig en eten ook goed. Ik ben wel blij dat ze lekker samen in het vervoersmandje konden, ik kon echt zien dat ze elkaar tot steun waren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je dag begint goed als je die moppies zo blij rond ziet rennen en turnen, hè? Wij hebben dat met de nestkast-camera's in het voorjaar en de camera op de voederplaats in de boomgaard het hele jaar door. Kan geen bioscoopfilm tegenop! Misschien dat we gaan proberen om een camera in of bij de bijenkorven te plaatsen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, 20 volkjes nu, ze staan helemaal beschut en ingepakt tegen de kou, maar het is al een paar keer best "warm" geweest en dan hoor je al iets meer activiteit in de kasten als ze gecontroleerd en bijgevoerd worden. Waarschijnlijk worden er 6 volkjes gesplitst over een tijdje als het warmer is, maar dan moeten ze wel sterk genoeg zijn. Dat is altijd spannend. Dan zit je echt een paar weken in de zenuwen of beide "halve" volkjes het gaan redden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt er op dat Kardelen van K’nijn & Ko geplaatst is, ze staat in ieder geval niet meer op de website. Ze is een half-wildje die in mei vorig jaar in de opvang is geboren en ze was mijn nummer 2 toen Jerry een aantal weken geleden gekoppeld werd aan Dominique. Ik hoop dat ze een fijne plek heeft gevonden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei JokeC:

Was zij dat konijntje wat onverwacht tammer was dan de meeste half wilde konijntjes? 

Nee, dat was een rammetje, Ieniemini. Die was echt heel tam, kon de eigenaresse alles van gedaan krijgen, als hij maar genoeg ruimte had om zich uit te leven. Leuk konijntje, maar wel heel lastig te koppelen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-2-2020 at 13:23 zei Lienappelsien:

@Huiself Noddie heeft inmiddels ook een vriendin begrijp ik uit een ander topic? Daar willen we natuurlijk ook foto’s van zien! 🙂 

Zij heet vast Jamie dan?

Hahahaha, ik lig hier dubbel 🤣

Jaaa heel blij met onze aanwezig Miep! Samen met Noddie is ze een heel leuk stel: vanaf het begin heb ik ze nooit op elkaar zien rijden en waren ze beide helemaal blij. Het zijn echt twee blije eitjes samen.

Dus even (vooral voor mezelf 😂) een kleine samenvatting:
- Nutsy (Konijnenparadijs) samen met Robin (van oepsnestje vriendin) zitten binnen, omdat Nutsy geen wintervacht meer had
- Miep (foto, opvang Joy) samen met langharige Noddie (ook opvang joy) zitten al wel buiten op de begane grond

IMG_20191221_101022 kl.jpg

• Vind ik leuk 3
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-2-2020 at 00:10 zei Pablo&Lola:

Het leukste aan een bunny cam is ze stiekem zien knuffelen als ze niet door hebben dat je ze bespiedt.. 😊

Screenshot_20200215_000605.jpg

Heb je nog bunnycam tips? In mijn geval moet de cam wel tegen water kunnen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Huiself:

Wij hebben Arlo camera's.  En nee ik heb geen aandelen haha.

Die heb je op batterij (in aanschaf meestal het goedkoopst maar wel met batterij, en dan natuurlijk ook net in een niet-standaard maat, maar gaat wel even mee, half jaar ongeveer bij ons)

en oplaadbaar (duurder in aanschaf, maar gebruiken geen batterijen, moet je wel eens in de paar maanden aan de lader leggen, of kun je constant aan de stroom houden. )

Ik heb geen stroom bij de konijnen, wel oplaadbare arlo's en een camera gaat hier ongeveer 2-3 maanden mee, dan moet hij aan de lader. Ze nemen op bij beweging.  Wat prima is voor ons.  Je kan instellen dat je bij beweging een melding krijgt, zodat je direct kan kijken wie er voor de deur staat / wat er voor beweging is.

Niet de goedkoopste optie, maar ik vind ze zelf heel makkelijk en prettig werken.  We hebben rondom huis en bedrijf verschillende hangen. Voor de camera's buiten hebben we als extra bescherming een siliconen regenhoesje er om zitten (van aliexpress, niet de officiële haha) ze zijn echter wel weersbestendig, maar daarmee voorkom je toch net wat meer druppels op de lens. Ook in het donker heb je prima beeld.

Voordeel is wel dat je er altijd makkelijk meer bij kan kopen, en dat die dan ook gewoon in dezelfde app makkelijk te bekijken zijn. Stel dat je bij je voordeur, oprit of schuurtje of waar dan ook nog een extra camera wil, kan dat dus gewoon in dezelfde app.

Als je arlo kiest wel even goed kijken welke versie je koopt, voor welke prijs en wat precies de specificaties zijn van die camera. Vaak zijn de echt scherpe aanbiedingen niet met de nieuwste versies en de camera op batterij. Wat op zich voor een bunny-cam niet zo heel erg is, daar hoeft niet het nieuwste van het nieuwste vermoed ik. Maar wel even goed vergelijken voor je koopt zou ik zeggen 🙂 Ze zijn vaak in sets te koop van 1-3 camera's met basisstation.

Het enige nadeel is dat je af en toe eens een spin + web moet verwijderen omdat die het zicht blokkeren 😉

En ze hebben ook een konijnencamera haha, officieel voor op de babykamer 😉  Ik denk alleen niet dat die waterproof is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei JokeC:

Was zij dat konijntje wat onverwacht tammer was dan de meeste half wilde konijntjes? 

5 uur geleden zei happy211:

Nee, dat was een rammetje, Ieniemini. Die was echt heel tam, kon de eigenaresse alles van gedaan krijgen, als hij maar genoeg ruimte had om zich uit te leven. Leuk konijntje, maar wel heel lastig te koppelen. 

Dat is inderdaad Ieniminie. Ik zie trouwens dat hij nu ook niet meer op de website staat! Hij heeft een aardige tijd nog als ‘gereserveerd’ op de website gestaan. 

Kardelen was behoorlijk schuw. Toen ik een rondje door de opvang deed om alle kandidaten voor Jerry te bekijken dacht ik in eerste instantie dat haar hok leeg was. Ze bleek verstopt te zitten in haar huisje. Ze heeft zich nog wel heel even laten zien. Ze is zo’n konijntje die je het extra gunt om snel een ruime en rustige definitieve plek te krijgen. 

@Huiself ah... Schattige Miep. Leuk om te lezen dat zij en Noddie samen 2 blije eitjes zijn. Daar word je zelf toch ook spontaan vrolijk van. 

Je snapt dat ik nu heel nieuwsgierig ben wie die mysterieuze Jamie dan wel is 🤣 Mocht Jamie zo mysterieus zijn dat je het zelf eigenlijk ook niet weet, dan kan je altijd nog de spin die je toekomstige bunnycam gaat bezoeken Jamie noemen.

@Evee Dat wordt dus een toevoeging aan je assortiment in de webwinkel: bunnycams! 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook een bunnycam, maar die staat binnen achter het raam gericht op de ren. Daardoor kan ik m 's avonds helaas niet gebruiken en zit er ook nog wel een beetje afstand tussen de cam en de ren. Op enigszins korte termijn komt er ook een dak op de ren, misschien dan eens kijken naar een buitencam. Dan hangt het ook wat beschutter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lienappelsien:

@Huiself ah... Schattige Miep. Leuk om te lezen dat zij en Noddie samen 2 blije eitjes zijn. Daar word je zelf toch ook spontaan vrolijk van. 

Je snapt dat ik nu heel nieuwsgierig ben wie die mysterieuze Jamie dan wel is 🤣 Mocht Jamie zo mysterieus zijn dat je het zelf eigenlijk ook niet weet, dan kan je altijd nog de spin die je toekomstige bunnycam gaat bezoeken Jamie noemen.

Hahaha, zal ik Jamie dan nog maar even mysterieus houden? Heb ik ook lol 😆

4 uur geleden zei Evee:

Wij hebben Arlo camera's.  En nee ik heb geen aandelen haha.

Dank je! Best prijzig zie ik, maar ik moet er echt een keer naar kijken. Ik ben al zo vaak terecht en onterecht weer vanuit mijn werk naar huis gegaan als er s morgens 1 niet wilde eten. Het zou zo fijn zijn als ik op mijn werk zit en ik zie ze gewoon knabbelen als ze dat 's morgens een keer niet zouden doen. Niet alleen werkt dat heeeeel veel fijner, maar ook scheelt het me 100 kilometer heen en weer rijden als alles toch goed/beter blijkt te zijn ;-).  Heb je niet de neiging om constant te kijken? 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Huiself:

Dank je! Best prijzig zie ik, maar ik moet er echt een keer naar kijken. Ik ben al zo vaak terecht en onterecht weer vanuit mijn werk naar huis gegaan als er s morgens 1 niet wilde eten. Het zou zo fijn zijn als ik op mijn werk zit en ik zie ze gewoon knabbelen als ze dat 's morgens een keer niet zouden doen. Niet alleen werkt dat heeeeel veel fijner, maar ook scheelt het me 100 kilometer heen en weer rijden als alles toch goed/beter blijkt te zijn ;-).  Heb je niet de neiging om constant te kijken? 😄

Er zijn ook genoeg budget-cameratjes te koop overal. Als je het zomaar wil proberen en niet te veel geld kwijt wil zijn helemaal prima natuurlijk!

Daar ben ik ook mee begonnen maar vaak - eigenlijk altijd - vond ik die in de praktijk nog wel tegen vallen. Die hebben vaak of constante stroom nodig, of zijn snel leeg, of zijn superlastig te installeren, of niet gebruiksvriendelijk qua app / toegang tot de beelden, of - en dat had ik in de loods - de updates voor de app waarmee je beelden kan bekijken stoppen er mee, en daarmee stopt ook de verbinding tussen camera en app?! Nouja, heel wat camera's en systemen verder zijn wij dus inmiddels wel arlo-fan haha. Het werkt gewoon altijd 😄 En niet te moeilijk.

Qua vaak kijken, het valt op zich mee, omdat hij opneemt bij beweging kijk ik meestal even 2-3 keer per dag wat er opgenomen is. Ik vind vooral de activiteit in de nacht leuk om te zien, ze zetten dan echt de boel op stelten zonder dat je je er van bewust bent! Brenda heeft vroeg in de ochtend vaak een "ik klim overal op" moment, en ze maken echt de meeste binky's als je niet kijkt 😉 En als je je zorgen maakt, is het ook heel fijn. Je kan ook live kijken als je wil, het is dus niet zo dat je alleen de bewegingsmomenten kan terugkijken.

Tijdens onze vakantie vond ik het ook wel fijn om te zien dat de konijnenoppas weer geweest was 😉 

En bij de loods heb ik er vaak ook grappige dingen op staan. Zoals sinterklaas, deze december. 😂 En regelmatig vogeltjes, die even in de lens komen kijken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Huiself:

Wij hebben een budgetcamera (van de Lidl?), zonder veel poespas, maar prima als bunny cam. Hij gaat al jaren mee, heeft vocht en wind doorstaan, maar hangt wel in een overdekte ren. Nadeel is inderdaad, zoals Evee al zei, dat de camera constant aan het stroom zit (tenzij je de stekker eruit trekt natuurlijk, haha), maar verder ben ik er best tevreden over. Zelfs 's nachts kan ik de hooisprietjes uit hun bekjes zien bungelen als ze aan het eten zijn, dus het beeld is vrij scherp in te stellen. 🙂 Mocht deze ooit kapot gaan, dan denk ik dat ik toch wel een iets duurdere aanschaf, maar voor nu is dit prima. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wat extra overtuigingskracht nodig gehad vanochtend om te zorgen dat Apollo iets ging eten. Brokjes en hooi wilde hij niet, en groente eet hij sowieso al niet. Toen maar een hooisnoepje gepakt en dit in stukjes uit de hand opgevoerd. Daarna stiekem een paar brokjes er achteraan gevoerd, dus die heeft hij in ieder geval ook binnen gekregen. Ben weer even gerustgesteld en toch maar naar werk gegaan, maar heb mijn vriend wel de opdracht gegeven om dit nog een paar keer zo te proberen. 

Ik zag Apollo en Artemis gisteren best wel knorrig tegen elkaar doen over een stukje appel, dus ik hoop dat hij daar gewoon een beetje van uit zijn doen is, maar ik schiet wel meteen in de stress 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei happy211:

Ik heb wat extra overtuigingskracht nodig gehad vanochtend om te zorgen dat Apollo iets ging eten. Brokjes en hooi wilde hij niet, en groente eet hij sowieso al niet. Toen maar een hooisnoepje gepakt en dit in stukjes uit de hand opgevoerd. Daarna stiekem een paar brokjes er achteraan gevoerd, dus die heeft hij in ieder geval ook binnen gekregen. Ben weer even gerustgesteld en toch maar naar werk gegaan, maar heb mijn vriend wel de opdracht gegeven om dit nog een paar keer zo te proberen. 

Ik zag Apollo en Artemis gisteren best wel knorrig tegen elkaar doen over een stukje appel, dus ik hoop dat hij daar gewoon een beetje van uit zijn doen is, maar ik schiet wel meteen in de stress 😅

Ah, vervelend. Hoe is het nu? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben jullie ook van die konijnen die elkaar niks gunnen? Ik ging net naar ze toe met 4 snoepjes, en toen ik terugkwam had ik er nog 1 over. In plaats van te wachten tot ze er allemaal een krijgen, gaan ze liever met elkaar op de vuist. Ze trekken het letterlijk bij elkaar uit de bek. Mijn ram liet tot 2x toe zijn snoepje afpakken, de sukkel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als Hubbel wat van Lien afpakt, dan haalt ze uit met haar voorpoten. Dat laat hij niet over zijn kant gaan, en dan bijt hij haar vaak even (niet hard hoor) in haar achterste. Net of hij zeggen wil 'beetje respect voor je mannetje hè'.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites