Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Ahh leuk dat bedje! Wat een ukkies heb je Huiself.

Ja die van mij persen zich ook heel graag overal onder of tussen. Monster schuift graag rond op zijn buik onder de bank. En ze hebben samen weleens op hun buik in de TV kast gelegen. Ruimte om je pootjes onder je buik te wurmen is er niet, dus die hingen er dan uit. En dan zwemmen met de voorpootjes om voorruit te komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net bij de lidl een uitdunschaar gekocht speciaal voor dieren. Ik ga hem eens uitproberen als Pluisje weer zo enorm in de rui zit. 

Maar mijn vraag was, hoe zit het met snorharen van een konijn? Wat gebeurt er als je die perongeluk knipt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Maar mijn vraag was, hoe zit het met snorharen van een konijn? Wat gebeurt er als je die perongeluk knipt? 

Ik weet niet hoe erg het is, maar volgens mij doet dat wel ontzettend veel pijn, omdat ze met hun snorharen de omgeving aftasten en die dingen heel gevoelig zijn. Als je gaat knippen zou ik zo ver mogelijk bij de snorharen uit de buurt blijven iig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Ik weet niet hoe erg het is, maar volgens mij doet dat wel ontzettend veel pijn, omdat ze met hun snorharen de omgeving aftasten en die dingen heel gevoelig zijn. Als je gaat knippen zou ik zo ver mogelijk bij de snorharen uit de buurt blijven iig.

Ok, thanks voor je reactie. Ik knip regelmatig het puntje van haar bakkebaarden die dan in haar mond komt, maar altijd met 2 personen om te voorkomen dat we haar snorharen mee knippen. Dat is dus geen tevergeefs moeite. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Snorharen knippen doet geen pijn hoor. Zou t zeker niet bewust doen, wand ze gebruiken ze om de omgeving af te tasten maar t gevoel zit bij de basis van de haren, niet in de haren zelf

Oké gelukkig, maar als je knipt is het alsnog niet fijn, want ze voelt het dus wel. Maar bedankt voor je reactie! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Snorharen knippen doet geen pijn hoor. Zou t zeker niet bewust doen, wand ze gebruiken ze om de omgeving af te tasten maar t gevoel zit bij de basis van de haren, niet in de haren zelf

Ah, goed om te weten! Mij is altijd verteld dat knippen heel veel pijn doet!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijnen doen niks vandaag. Ze zitten al de hele dag op hetzelfde droge, windvrije plekje in de ren. Af en toe gaan ze wel eten hoor, maar rondrennen en knagen en andere konijnendingen doen ze vandaag even niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag overdag viel het hier nog wel mee, alleen wat harde wind.

Inmiddels waait het harder en zit er een harde, striemende regen bij.
Net even gekeken bij de konijnen buiten, want de regen waait nu wel de buitenrennen in.

Hubbel en Lien zaten in de beschutte ren (met plexiglas) en niet in de open ren. Ze kunnen ook nog naar het tuinhuis.

Georgia en Alexis zitten lekker achter in de schuur in hun stro bak. Ze zijn eind van de middag tijdens het voeren heel even in de buitenren geweest maar zitten verder lekker binnen.

Straks tegen 10 uur nog een voermoment.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat Artemis het wel leuk vond, ze heeft bijna de hele dag gewoon in de ren gezeten en was heel alert en actief. Aan Apollo merkte ik ook niets anders. Die zat wel veel binnen maar dat doet hij toch vaak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-2-2020 at 15:54 zei Lienappelsien:

Ahhh leuk filmpje! Maar euh, Jamie? Hij heette toch Robin? Het befaamde bedje, leuk

😂 Oh wat erg dat iemand mij moet corrigeren op een naam 😲. Je hebt helemaal gelijk... Al die nieuwe namen zijn ook niet te doen 😵 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zitten hier eigenlijk vooral in de nachthokken. Ze kwamen wel buiten om te ontbijten, dat dan weer wel. Maar vannacht heb ik weinig activiteit gezien op de bunnycam, ze hebben lekker beschut binnen gezeten dus gelukkig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Monky wilde vanmorgen niet echt eten en gisteravond ook al niet fanatiek. Heb toch het idee dat het door de storm / wind komt. Normaal gesproken is Binky de angsthaas maar Monky is soms te alert om te eten. (vaak is hij zo alert dat hij geen tijd heeft om te komen eten zeg maar) Het zit me niet lekker moet ik eerlijk bekennen. Misschien dat ik zo in de pauze toch even naar huis ga om te kijken.

Ben die wind meer dan zat. De ren schoonmaken en hooi verversen / aanvullen valt ook niet mee als het door de hele tuin vliegt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een onhandig baasje betekent een onhandig konijn... Ze was lekker van de woonkamer naar boven gehupst, even een kijkje in de badkuip genomen om vervolgens te bedenken dat de wc wel een heel lekker plekje is om op te liggen. Maarja de klep zou maar open zijn.... Toen had ik een konijn die onder de wc eend zat. Want wij hebben zon roze blokje in het toilet hangen. Dus hup handdoek in het bad, natmaken, pluisje erop zetten en heel gauw afspoelen en wassen. Volgensmij heeft ze zich niet bezeerd. Maar voor nu toch maar even een ren gegeven, ik slaap toch op de bank dus de beesten kunnen op mijn kamer zodat ze haar spieren een beetje kan bewegen voor het geval ze morgen toch spierpijn heeft. Ze zat me vanuit die toiletpot toch wel heel zielig aan te kijken... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik vind mijn Vlaamse dame er wat slanker uitzien dan een paar weken geleden. Ik zal haar zo eens wegen om te zien of ze is afgevallen of dat ze gewoon haar pluizige wintervacht kwijtraakt.. 🤔

Ligt het aan mij of vallen konijnen in de winter sowieso een beetje af vanwege het feit dat ze meer energie verbruiken?? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah zo lief... Vannacht hoorde ik de ren bewegen dus ik keek naar Pluisje, deed ze een bunnyflop tegen de ren aan. Ik liep voorzichtig naar haar toe terwijl ik bleef fluisteren, en mocht haar zelfs tijdens haar flop op haar neusje aaien🥰 en toen ik weer wegliep sprong ze op en deed ze 3 binkys achter elkaar😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites