Ga naar inhoud

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Hallo Hoi
 Delen

Aanbevolen berichten

Net terug van een bezoekje bij de spoed-dierenarts met Apollo, de arme schat wilde al de hele dag niets eten, blijkt flinke haken hebben en ook onderkoeld te zijn. De gebruikelijke injecties gekregen en medicijnen voor mee naar huis, nu zijn temperatuur weer op orde krijgen en zorgen dat er wat eten naar binnen gaat.

Maar ik twijfel wat ik moet doen met Artemis. Binnen is veel te warm voor haar en dan kan ik minder goed in de gaten houden of Apollo eet en keutelt. Maar in haar eentje buiten is ook niet fijn (te koud voor haar en het knalt hier toch flink ondanks het vuurwerkverbod dus dat wordt nog wat vanavond). En Apollo zal veel steun hebben aan haar. Wat is wijsheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach gossie wat vervelend met oud en nieuw! De haken zijn vanwege zijn toestand nog niet weggehaald of wel? Super rot zeg. Hopelijk gaat er steaks wel wat voer in, alles lekker klein aambieden en kruiden geven? Erwtenvlokken blijven ze bij mij ondanks grote haken altijd eten, heel raar, maar misschien werkt dat bij Artemis ook?

Arm ding!

Lastig idd wat je met Apollo moet doen. Ik kan dat niet zo goed inschatten. Het is heel sneu als ze alleen moet zitten en ze kunnen elkaar steun geven inderdaad, maar ik weet niet hoe erg het is als zij terwijl ze in orde is in de warmte zit... Misschien is naar binnen halen beter gezien de stress, heeft zij snel last van gas of iets? Misschien kan iemand anders inschatten hoe erg het is om een gezond beestje even naar binnen te halen? Ik kan je daar niet goed mee helpen, sorry.

Sterkte, ik duim dat hij snel opknapt en niet te veel stress van het vuurwerk heeft. Dat werkt niet echt mee, dat knallen.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jamesthebunnybutler je hebt de namen precies omgedraaid, Apollo heeft de haken en Artemis is gezond 😉

Bedankt voor je berichtje.

Apollo wilde echt helemaal niets, niet eens een het dwangvoerpapje uit een schaaltje, dus het ligt niet alleen aan de haken.

Maar net heeft hij een vol spuitje dwangvoer binnen gekregen, dus dat is in ieder geval goed nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei happy211:

@Jamesthebunnybutler je hebt de namen precies omgedraaid, Apollo heeft de haken en Artemis is gezond 😉

Bedankt voor je berichtje.

Apollo wilde echt helemaal niets, niet eens een het dwangvoerpapje uit een schaaltje, dus het ligt niet alleen aan de haken.

Maar net heeft hij een vol spuitje dwangvoer binnen gekregen, dus dat is in ieder geval goed nieuws.

Sorry, ik zit niet goed te lezen. Lekker handig 😂

Fijn dat er iig iets in zit, hoe ziet hij er verder uit qua gedrag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MichelleloveElmo ik heb juist altijd alleen spuiten gehad waar alleen de dosering in ml op staan. Ik wist niet eens dat er ook spuiten zijn waar het in kg op staat. Grappig. snap ik je reactie. 

@Jamesthebunnybutler fijn dat het vooruit gaat met jouw nijnen! 

@happy211 vervelend! 

2 uur geleden zei happy211:

De oorzaak zou op zich wel de haken kúnnen zijn. Misschien zijn mondbewegingen ook bij een papje gewoon pijnlijk voor zijn wangplooien en tong. En door pijn of slecht eten kan hij ook weer buikklachten krijgen natuurlijk. 

Ik ben ook wel benieuwd of de haken nu zijn weggehaald. Vast nog niet zeker? 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .