Ga naar inhoud

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Aanbevolen berichten

Als het helemaal dicht zit is het altijd verstandig om er even naar te laten kijken. Ik vind het op zich niet klinken als een typische entreactie, maar ik heb wel twee keer gehad dat ze ook echt een (licht) ontstoken oogje hadden erdoor. De timing is op zich toevallig anders (maar ja, alles kan). Volgens mij is wat er nu gedaan en besloten is een goede keuze, ik zou er zelf in eerste instantie van uit gaan dat het inderdaad een strootje of een nageltje was, of eventueel een entreactie, allemaal zaken die met goed schoonhouden en de zalf die je gekregen hebt wel weer over gaan. Gebit kan natuurlijk ook, maar zolang hij nog goed eet zou ik dat gewoon afwachten.

Overigens de keren dat ze een myxoompje kregen was het hier altijd maar op één plek. Meestal op het ooglid aan één kant en een enkele keer op de neus.

aangepast door Dollie
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn vriend komt steeds teleurgesteld terug uit de konijnenkamer. Wil hij Gijs even loslaten of wat lekkers geven en dan blijkt hij niet thuis te zijn en nieteens een briefje te hebben achtergelaten.

“Beste konijnenbaasjes,   Namens het gehele konijnenvolk spreek ik u toe en eis ik, ook namens het gehele konijnenvolk, grotere porties brokken. Wij willen MEER biks, MEER biks, MEER biks”.

"Als ik nou heel lief bij je ga zitten, krijg ik dan nog een paar brokjes extra?", aldus Luz.   

Ok, bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen dat je je er in kan vinden wat er is gedaan en besloten 🙂 Dat geeft vertrouwen.

Zolang hij blijft eten maak ik me nog niet extreem zorgen (maar natuurlijk wel een beetje 😶 want konijnen zijn zo kwetsbaar en je wilt gewoon het beste voor je schatjes).

aangepast door Lienappelsien
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik twijfel een beetje of ik Beany en Guusje nu naar buiten moet doen. Beany at vanmorgen zo goed biks dat pijsmedicatie me niet nodig leek. Maar ik heb haar vandaag nog geen hooi zien eten. Dat wil niet zeggen dat ze dat niet gedaan heeft, alleen zou ik het graag zeker weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei Marjoleink:

Ik twijfel een beetje of ik Beany en Guusje nu naar buiten moet doen. Beany at vanmorgen zo goed biks dat pijsmedicatie me niet nodig leek. Maar ik heb haar vandaag nog geen hooi zien eten. Dat wil niet zeggen dat ze dat niet gedaan heeft, alleen zou ik het graag zeker weten.

Goed, ik loop dus naar de logeerkamer en wat zie ik: Beany die hooi zit te eten.

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites

Do en Jerry zagen gisteren een muis (...) in de ren lopen. Het was heel grappig dat en hoe ze daar op reageerden: oren helemaal naar voren en Do vond het zo vreemd dat ze even om liep om het van een andere kant te bekijken. 

En ik was wel blij dat ze zo reageerden en niet slaperig reageerden van “O, daar heb je kind 86 van familie Muis”

• Haha 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hadden een geuze muizenplaag eind van de zomer, maar inmiddels al een tijdje geen muis meer gezien. Zelfs niet nu ik de vogels aan het voeren ben. Volgens mij heeft mn moeder ze allemaal vermoord met de klemmen 😕

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier gooit er net een demonstratief een pluk hooi in mijn richting, expres! Hij moest van mij eerst het "oude" hooi (van gisteravond) wat verder opeten voor hij nieuwe krijgt 😁 Terwijl ik dit zit te typen probeert hij nog extra aandacht te trekken door rondjes te rennen en dan mij aankijken " baas, heb je me gezien?". Gezien ja, maar de baas is nog even streng, want er is echt nog genoeg 🤫

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds afgelopen zondag zitten Fluffy en Pip weer lekker buiten. Ik ben super trots op mijn kleine kanjer want hij doet het allemaal onwijs goed ondanks dat hij nu een oogje moet missen ❤

De ren die ik als ziekenboeg boven had staan, heb ik nu als uitloop ren aan hun buitenverblijf vast gemaakt.

Ze zijn er super blij mee en ik vind het heerlijk om naar ze te kijken 😍

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels ben ik nu een week Jerry’s oog aan het schoonmaken en aan het zalven met vitamine A oogzalf. Eerst 3 keer per dag, daarna 2 keer per dag. Het oog is gelukkig niet meer vies of nat. Wel ziet het ooglid er nog een beetje rafelig uit en misschien nog iets verdikt. Je kan het wel gewoon straktrekken, dan is het recht. Ook kijkt hij vaak een soort van slaperig met dat oog, niet wijd open. 

Vanaf maandag dacht ik steeds om er mee te stoppen, maar als ik het dan zag besloot ik toch nog maar even door te gaan. Je wilt natuurlijk niet te vroeg stoppen. Maar nu stop ik er wel mee. Ik hoop dat het nu verder uit zichzelf opknapt. Eerder deze week zag de binnenkant van het ooglid nog een beetje rood, maar vandaag niet meer. Het vangen en hem vasthouden geeft hem ook heel veel stress. Vooral vandaag was het drama. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uur geleden zei Lienappelsien:

Inmiddels ben ik nu een week Jerry’s oog aan het schoonmaken en aan het zalven met vitamine A oogzalf. Eerst 3 keer per dag, daarna 2 keer per dag. Het oog is gelukkig niet meer vies of nat. Wel ziet het ooglid er nog een beetje rafelig uit en misschien nog iets verdikt. Je kan het wel gewoon straktrekken, dan is het recht. Ook kijkt hij vaak een soort van slaperig met dat oog, niet wijd open. 

Vanaf maandag dacht ik steeds om er mee te stoppen, maar als ik het dan zag besloot ik toch nog maar even door te gaan. Je wilt natuurlijk niet te vroeg stoppen. Maar nu stop ik er wel mee. Ik hoop dat het nu verder uit zichzelf opknapt. Eerder deze week zag de binnenkant van het ooglid nog een beetje rood, maar vandaag niet meer. Het vangen en hem vasthouden geeft hem ook heel veel stress. Vooral vandaag was het drama. 

Jammer dat je ze niet kan uitleggen dat het voor hun eigen bestwil is en het zo weer voorbij is. Fijn dat het in ieder geval niet meer vies en nat is!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8-12-2020 at 17:29 zei JokeC:

Vergeten we het topic met blije verhalen van gezonde konijnen niet (het staat onder Gezondheid) met alle positieve verhalen en foto's/filmpjes? Ik dacht dat Sergio er misschien prima in paste met zijn imitatie van een heuse roofkat. En Lewis en Luz met hun vrolijke binkies in de tuin? Om maar even wat recente voorbeelden te noemen. 😁

Ik heb zowel dit bericht als het hele topic gemist. Ik zal eens kijken of ik iets kan toevoegen.

@Lienappelsien Ik vind ogen zalven bij konijnen echt vreselijk om te doen. Ze zien er dan ook meteen zo zielig uit.. Ik heb begin dit jaar Lew z’n oogje moeten zalven, maar het leek alleen maar erger te worden en meneer had er zoveel stress van dat hij stopte met eten. Toen ben ik er ook maar mee gestopt. Fijn dat het bij Jerry wel goed lijkt te werken! 🙂 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee gesloten en Niet in de spotlight dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .