Ga naar inhoud

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn vriend komt steeds teleurgesteld terug uit de konijnenkamer. Wil hij Gijs even loslaten of wat lekkers geven en dan blijkt hij niet thuis te zijn en nieteens een briefje te hebben achtergelaten.

“Beste konijnenbaasjes,   Namens het gehele konijnenvolk spreek ik u toe en eis ik, ook namens het gehele konijnenvolk, grotere porties brokken. Wij willen MEER biks, MEER biks, MEER biks”.

"Als ik nou heel lief bij je ga zitten, krijg ik dan nog een paar brokjes extra?", aldus Luz.   

Ik wil denk ik overstappen op Trovet voer, want inmiddels heb ik twee gebitspatientjes en ik ben wel benieuwd of ik de behandelingen hiermee uit kan stellen. Jammer dat het niet graanvrij is, ik was op graanvrij overgestapt vanwege mijn rammetje met gevoelige darmen. Trovet konijnenvoer is er maar in één soort toch? Ik zag dat je het ook bij medpets kan bestellen, heedt ieman daar ervaring mee? Mijn dierenarts heeft het niet (meer), maar ik kan natuurlijk wel vragen of ze het voor me zou willen bestellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei Jamesthebunnybutler:

Ik wil denk ik overstappen op Trovet voer, want inmiddels heb ik twee gebitspatientjes en ik ben wel benieuwd of ik de behandelingen hiermee uit kan stellen. Jammer dat het niet graanvrij is, ik was op graanvrij overgestapt vanwege mijn rammetje met gevoelige darmen. Trovet konijnenvoer is er maar in één soort toch? Ik zag dat je het ook bij medpets kan bestellen, heedt ieman daar ervaring mee? Mijn dierenarts heeft het niet (meer), maar ik kan natuurlijk wel vragen of ze het voor me zou willen bestellen.

Ik bestel trovet waar het op dat moment het goedkoopst is. Er is inderdaad maar 1 soort. Ik heb vaak bij medpets vanalles besteld, is dik in orde, de dierapotheker ook, of dierenapotheken, er zijn er volgens mij meer met ongeveer dezelfde naam. Eigenlijk heb ik nooit ergens problemen gehad als ik wat dan ook voor de konijnen bestelde.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Hier ook altijd goede ervaringen met Medpets. Ze leveren ook heel snel, de volgende dag heb je het al in huis.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Kliko snapt dat ook niet. Ik moet er een gaatje in maken. Spook had het wel door, maar dat was sowieso meer een sloper dan Kliko is. Van Rummikub weet ik het nog niet. Er ligt een wilgenrol met hooi in de ren, maar daar hebben ze nog niks mee gedaan. Ik denk dat ik er morgen maar wat kruiden instop. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha Baloe en Dunya hebben vannacht de tent afgebroken. Toen ik vanmorgen in de woonkamer kwam lag de ren helemaal overhoop en mijn vriend zei dat ze gisterenavond/vannacht mega druk waren met in en uit de graafbox springen. Nu zijn ze ook hartstikke druk. Zometeen zal het wel anders zijn want ze gaan mee naar het Knaagspoor om Dunya eens even goed te laten trimmen door iemand die daar de opleiding voor gedaan heeft. Ben benieuwd hoe ze terugkomt 😉

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden zei Pablo&Lola:

@Jamesthebunnybutler Ik ben benieuwd naar de voor en na foto’s. 🙂

Hier zijn ze vannacht ook druk geweest. De hele achterkant van het grashuis, dat ik gistermiddag in de ren heb gezet, ligt eruit. 👍🏻

Nou, al mijn foto's zijn te groot. Ik moet ze dus even kleiner gaan maken maar ik ben een beetje digibeet haha. Ze is een heel stuk korter. Wat ik niet wist is dat zij dus echt de vacht heeft van een voskonijn, dat wist ik niet. Ze leek mij meer een angora, maar nu ik de uitleg gehoord heb klopt het inderdaad. Nu kan ik haar lekker zelf bijhouden :).

Foto's volgen hopelijk later haha..

Link naar bericht
Delen op andere sites
59 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Nou, al mijn foto's zijn te groot. Ik moet ze dus even kleiner gaan maken maar ik ben een beetje digibeet haha. 

Foto's volgen hopelijk later haha..

Ik ben ook geen ster in dat soort dingen, plus te lui om moeilijke toestanden uit te halen, dus ik maak een screenshot van een foto, dat is een stuk kleiner.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden zei Marjoleink:

Ik ben ook geen ster in dat soort dingen, plus te lui om moeilijke toestanden uit te halen, dus ik maak een screenshot van een foto, dat is een stuk kleiner.

Dat is een goed idee!

De foto met Baloe samen is before, de andere na. Ik zie dat je het verschil op de foto's niet zo goed ziet, maar er is echt een stuk af! 

De stouterds hebben in die paar uur bij de opvang mega veel hooi gegeten, dat doen ze dus thuis echt niet. Ik heb ze maar gewaarschuwd dat als ze dat nog eens doen, ik genoodzaakt ben om ze daar achter te laten 😅

En die verwende nesten laten alle Trovet brokjes nu liggen, zo stout! Ze eten eerst het beetje SS dat ze nog krijgen op en dan zijn ze er opeens klaar mee. Iemand opvoedtips voor verwende en kieskeurige konijnen?! Gewoon laten verhongeren en de Trovet laten liggen zodat ze wel moeten? 😉

Screenshot_20201123-064920.jpg

Screenshot_20201123-064903.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 22-11-2020 at 11:58 zei Pablo&Lola:

@Jamesthebunnybutler Ik ben benieuwd naar de voor en na foto’s. 🙂

Hier zijn ze vannacht ook druk geweest. De hele achterkant van het grashuis, dat ik gistermiddag in de ren heb gezet, ligt eruit. 👍🏻

Welk grashuis heb jij? Ik zit er aan te denken er ook één te bestellen voor K&R, maar ik twijfel erg over de maat. Heb er bij Zooplus één gezien die mijn portemonnee ook leuk vindt, maar weet niet goed of die ook groot genoeg is. Er staan wel foto’s met konijnen bij de reviews. 🤔

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Welk grashuis heb jij? Ik zit er aan te denken er ook één te bestellen voor K&R, maar ik twijfel erg over de maat. Heb er bij Zooplus één gezien die mijn portemonnee ook leuk vindt, maar weet niet goed of die ook groot genoeg is. Er staan wel foto’s met konijnen bij de reviews. 🤔

Ik heb eentje uit te webwinkel, de Happy Pet Grassy Hideaway Large. Niet heel stevig, maar met een paar extra touwtjes oid is dat zo opgelost. Het grashuis van Elmato uit de webwinkel is hier ook altijd een succes, maar deze was de laatste keer niet op voorraad.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik heb eentje uit te webwinkel, de Happy Pet Grassy Hideaway Large. Niet heel stevig, maar met een paar extra touwtjes oid is dat zo opgelost. 

Die heb ik ook. Je moet hem inderdaad wel even aan elkaar naaien. Mijn konijn van 3 kilo past erin, maar dan zit hij wel vol. Dat is bij het Elmato grashuis eigenlijk ook wel.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 19-11-2020 at 20:07 zei Jamesthebunnybutler:

Ik ben juist overgestapt naar Selective graanvrij. Omdat Julia niet tegen graan kan en Coco een slecht gebitje heeft. Die brokjes zijn zacht en kun je makkelijk breken.  Al gaat hij wel zowiezo 1x in de maand naar de dierenarts om zn kiesjes te laten bijwerken.

Ik heb vanmiddag de kerstboom opgezet. Is veel werk, vooral als Coco meehelpt 😂 elke tak moest even besnuffeld worden en van geur worden voorzien. Even later ook de pegels die onderin hangen. Toen trok hij de silveren sliertjes er uit en toen ik eenmaal met de slingers bezig was rende hij er met een kleintje mee door de kamer. Alle dozen zijn ook weer van hem en eenmaal klaar ging hij onder de boom liggen uithijgen. Is vermoeiend een boom optuigen. Nu staan er hekjes om heen en kan hij er niet meer bij. Julia sliep de hele tijd en is superdoof dus die kwam later aankakken. Ze merkte wel dat er iets veranderd was en niet klopte, maar wat he.... dus ze ging in de keuken op onderzoek uit 😅 Coco heb ik de rest van de dag geen konijn meer aan. Die slaapt lekker. 😄

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden zei Marjoleink:

Volgens mij heeft in mijn drietal iemand iets gedaan waar de rest het niet mee eens is. Ik heb ze al verteld dat ik geen plaats heb voor nog een ren, en dat ze dus tot elkaar veroordeeld zijn, maar het blijft onrustig.

Ohjee! Hopelijk gaat het snel weer beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee gesloten en Niet in de spotlight dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .