Spring naar bijdragen

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Ja he! Het gebit zag er verder gelukkig redelijk uit en alle nijnen hebben alweer zelfstandig gegeten.

Ollie blijkt een forse heupdysplasie (heupkom die niet diep genoeg is waardoor de kop uit de kom schiet) te hebben, ik heb de foto's gezien en het is echt bizar. Helemaal duidelijk dus waar die pijn vandaan komt. Ze gaat nu de rest van haar leven op zware pijnstiller in de hoop dat ze dan weer wat beter kan bewegen en nog een tijdje rond kan hobbelen. Wel belangrijk om de kwaliteiy van leven in de gaten te houden. Mijn vriend is fysiotherapeut en ik ergotherapeut, dus we kunnen ook nog wel wat aanpassingen aan het verblijf maken en die heupen een beetje mobiliseren 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 1,9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vriend komt steeds teleurgesteld terug uit de konijnenkamer. Wil hij Gijs even loslaten of wat lekkers geven en dan blijkt hij niet thuis te zijn en nieteens een briefje te hebben achtergelaten.

“Beste konijnenbaasjes,   Namens het gehele konijnenvolk spreek ik u toe en eis ik, ook namens het gehele konijnenvolk, grotere porties brokken. Wij willen MEER biks, MEER biks, MEER biks”.

"Als ik nou heel lief bij je ga zitten, krijg ik dan nog een paar brokjes extra?", aldus Luz.   

Vandaag is Alfie gecastreerd en vind het nog steeds zo spannend.. Hij is gecastreerd onder plaatselijke verdoving inplaats van helemaal onder narcose. Hij heeft al wel weer wat gegeten en ook al gekeuteld, maar hij is nog niet de oude en wil ook nog niet heel veel eten. Hopen dat het morgen een stukje beter gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei kimsie:

Vandaag is Alfie gecastreerd en vind het nog steeds zo spannend.. Hij is gecastreerd onder plaatselijke verdoving inplaats van helemaal onder narcose. Hij heeft al wel weer wat gegeten en ook al gekeuteld, maar hij is nog niet de oude en wil ook nog niet heel veel eten. Hopen dat het morgen een stukje beter gaat.

Dat hij wat eet is positief, dan blijven zijn darmen aan de gang. Morgen zal hij vast meer eten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei kimsie:

Fijn dat hij al eet en keutelt, het komt vast wel goed met hem 🙂 

Zou je mij een pbtje kunnen sturen met welke dierenarts hem gecastreerd heeft? Ik krijg best vaak de vraag welke dierenartsen dat doen onder plaatselijke verdoving namelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Pablo&Lola:

Mehh, we zijn weer in de ‘slechte hooi batch’-periode beland geloof ik. 😞

Jep, ik had het ook door... Zag die "meiden" van mij (zo noemen wij de konijnen, hihi) helemaal geen hooi meer eten dus was al bang dat er weer gedoe was met een gebit. Blijkt dat ze wel aanvallen op een andere zak hooi. Grr! Het wisselt ook ontzettend per zak, maar over het algemeen vind ik de kwaliteit nu echt wel minder ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Jep, ik had het ook door... Zag die "meiden" van mij (zo noemen wij de konijnen, hihi) helemaal geen hooi meer eten dus was al bang dat er weer gedoe was met een gebit. Blijkt dat ze wel aanvallen op een andere zak hooi. Grr! Het wisselt ook ontzettend per zak, maar over het algemeen vind ik de kwaliteit nu echt wel minder ja.

Haha, gezellig met ‘de meiden’! 😄 Fijn dat ze de andere hooi wel eten. Ik was ook even bang dat er iets mis was, maar aangezien ze allebei tegelijkertijd weinig enthousiasme toonden, leek het mij stug dat het iets aan gebit was (kán natuurlijk wel bij domme pech). Gelukkig eten ze hier van de derde (😐) aangebroken zak wel goed. 

• Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook. Ik heb vandaag maar weer van een ander merk gekocht. Het hielp niet veel, ze aten alleen het lekkers eruit (ik geef altijd kruidenhooi) en keken toen naar mij van: is dit alles wat je te bieden hebt? 🙈🙄

Ik vind het hooi ook vaak zo kort afgeknipt. En dat valt allemaal gemakkelijk uit de ruif en wordt meteen al als afval beschouwd. 

Bij mij hebben ze altijd graag hooi met wat langere sprieten. 
Ze vinden altijd dat hooi zo lekker wat in de wilgenrollen zit, maar ja, om nu elke keer een wilgenrol te kopen speciaal voor het hooi... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook van die kieskeurige piepers met elk hun eigen voorkeur. Hooi dat op de grond ligt is afval en wordt alleen als uiterst noodrantsoen nog opgegeten. Als ze zelf kunnen kiezen eten ze in verhouding nog maar weinig gras en al helemaal geen hooi. Dus ergens snap ik ze wel. Zijn er BB'ers die ervaring hebben met zelf een weide (verschillende grassoorten gemixt met allerlei (wilde) kruiden) inzaaien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voer in de zomer veel gras en verse kruiden uit de tuin bij. Maar dat geef ik met de groenteschotel, niet door het hooi. In de winters wat minder, omdat ik dan minder heb wat ik kan geven, omdat het gras niet groeit. 

Qua hooi kan ik natuurlijk zelf kiezen uit het webwinkelassortiment, maar ik moet bekennen dat ik niet zulke hele kieskeurige hooi eters heb. Ik meng wel dagelijks zelf gedroogde kruiden en grassen door het hooi heen om het aantrekkelijk te houden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Marjoleink:

En als je een wilgenrol opnieuw vult met ander hooi? Trappen ze daar in?

Goed idee, maar nee, daar trappen ze helaas niet in. 
Maar ik heb sinds gisteren weer ander hooi, daar eten ze wel van, gewoon uit de ruif.. voor zolang als het duurt 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kolino:

Hier ook van die kieskeurige piepers met elk hun eigen voorkeur. Hooi dat op de grond ligt is afval en wordt alleen als uiterst noodrantsoen nog opgegeten. Als ze zelf kunnen kiezen eten ze in verhouding nog maar weinig gras en al helemaal geen hooi. Dus ergens snap ik ze wel. Zijn er BB'ers die ervaring hebben met zelf een weide (verschillende grassoorten gemixt met allerlei (wilde) kruiden) inzaaien?

Ja, zo is het maar net, hooi wat op de grond valt zien ze inderdaad als afval en wordt alleen nog gegeten als er echt niets beters ligt. 

Misschien is dat ook wel het punt, ze zijn vast teveel verwend door mij 🙄 

Draai dat maar weer eens terug.. 

Alhoewel, ze krijgen toch ook weer niet zoveel tussendoor bij mij. 2 keer per dag groente en savonds krijgen ze een paar snoepjes (loops van selective) voor ik ga slapen. En verder geef ik ze wat goudsbloem door het hooi en af en toe een paar van die lange sprieten timothy hooi. 

bewerkt door DaniëlleV
Link naar bericht
Deel via andere websites

Luz en Lewis mochten even in een afgezet stuk van de tuin (met toegang tot de ren), zodat ik de ren en toiletbak ‘ongestoord’ schoon kon maken, althans dat was het idee. In de praktijk viel dat flink tegen, want beide konijnen raceten constant met 300 km/h de ren in en uit en in en uit. 😅

De ren is inmiddels schoon en Lewis is blij en uitgeput.

281D1C13-8E2C-4495-BA9B-92EA6CA85AD3.thumb.jpeg.89e507b72940ae51616c6a1c57160b4b.jpeg

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Deel via andere websites

High tea met je konijn, leek me wel eens tof om te doen. En missie geslaagd hoor! Hij vond de thee lekker. Maar de koekjes waren ook niet mis. Eerst had hij een koekje gegeten, daarne begon hij wel heel gulzig te drinken van de hooithee/kruidenthee. 

• Haha 3
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Punky🐰:

High tea met je konijn, leek me wel eens tof om te doen. En missie geslaagd hoor! Hij vond de thee lekker. Maar de koekjes waren ook niet mis. Eerst had hij een koekje gegeten, daarne begon hij wel heel gulzig te drinken van de hooithee/kruidenthee. 

Dat ziet er wel heel gezellig uit!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked en unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .