Ga naar inhoud

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn vriend komt steeds teleurgesteld terug uit de konijnenkamer. Wil hij Gijs even loslaten of wat lekkers geven en dan blijkt hij niet thuis te zijn en nieteens een briefje te hebben achtergelaten.

“Beste konijnenbaasjes,   Namens het gehele konijnenvolk spreek ik u toe en eis ik, ook namens het gehele konijnenvolk, grotere porties brokken. Wij willen MEER biks, MEER biks, MEER biks”.

"Als ik nou heel lief bij je ga zitten, krijg ik dan nog een paar brokjes extra?", aldus Luz.   

18 uur geleden zei Marjoleink:

Wel goed. Nog niet onafscheidelijk, maar ik zie ze wel steeds meer samen. Ik heb nog niet zoveel foto's waar ze samen opstaan, want als ik aan kom lopen gaan ze of heen en weer rennen of guusje gaat op zijn achterpoten staan bedelen om eten of aandacht, of allebei.

20201029_081609.jpg

Klinkt niet verkeerd. Op de foto ziet het er hoopvol uit.

Heb je inmiddels een andere ren? Ik zie in ieder geval een andere achtergrond. Ziet er netjes uit. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minuten geleden zei Lienappelsien:

Heb je inmiddels een andere ren? Ik zie in ieder geval een andere achtergrond. Ziet er netjes uit. 

Dat heb je goed gezien, op basis van zo'n klein stukje. Blackie, Bunny en Tara zijn in de bestaande ren blijven wonen. 

Dit is het verblijf van Beany en Guusje:

Screenshot_20201024-172258_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, die ging blijkbaar toch door de deur. En optie nummer 2 was veel groter dan in de advertentie, dus dit was de derde keus. Hij is net geen stahoogte.

Links zit een houten deur, dat is een soort sluisje, met nog een binnendeur, zodat er geen konijn tussen je benen door naar buiten kan glippen. En in datzelfde gedeelte zit ook een nachthok. Ik heb daar geen goede foto's van, ik zal zo eens kijken wat ik kan doen.

Dit was een bestaande volière die tegen twee muren had gestaan, dus we hebben twee zijden zelf dicht moeten maken. Mijn ex-man was vorige week vrij, dus hij en Jasper hebben er de hele week aan gewerkt (en ik ook een beetje).

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

O dat dacht ik. Hij ziet er bijna hetzelfde uit. 

Nu ik de verhouding met de schutting beter bekijk zal hij hoger zijn dan ik in eerste instantie dacht. Leuk ding hoor! En dan toch ook best praktisch. Leuk dat je ex-man er samen met jullie zoon aan heeft gewerkt.

Ben wel benieuwd hoe het met het sluisje zit, en hoeveel ruimte dat inneemt. Je zou er nog over kunnen denken om de houten deur op zo’n 30-40 cm hoogte in tweeën te zagen en dan in dagelijks gebruik het onderste deel dicht te houden. Dan stap je zelf over het onderste deel heen en hebben de konijnen íets minder de neiging om weg te glippen. Dan kan je de ruimte van het sluisje bij de ren voegen. Zomaar een idee. Wie weet werkt dat sluisje wel super praktisch.

aangepast door Lienappelsien
Link naar bericht
Delen op andere sites

We kunnen steeds meer met Gijs! Hij komt vaak op de bank, hij vindt het meestal geen probleem meer als we hem aaien en gaat soms zelfs even liggen en knarst wat met zijn tanden. En gisteren lag hij zo schattig dat ik hem wilde knuffelen, toen kon ik met twee handen aan weerszijden koetsjiekoe doen en hij bleef lekker zitten ipv er keihard vandoor te gaan wat hij een paar maanden geleden zeker gedaan zou hebben! Wie weet wordt hij ook nog een keer een echte knuffel, nu heeft hij het daar vaak nog te druk voor 😉

Leuk om te zien hoe zo'n beestje zich ontwikkelt van puberjongetje naar evenwichtige volwassene.

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uur geleden zei Punky🐰:

Ik vind dat zo een mooi konijn!!

Dank je wel! Ik vind hem zelf ook wel goed gelukt voor een 2 e handsje 😍

En hij wordt steeds aaibaarder. Als ik in de ren op mn krukje ga zitten komt hij op zn achterpoten tegen mij aanstaan, voorpootjes tegen mn bovenbeen of knie aan zo van “aai mij eens even?!” En dan mag ik hem een aai op zn neus geven, soms blijft hij echt wel lang zitten en mag ik ook zn lijfje even aaien. Of tussen zn oren kriebelen. Hij boekt echt vooruitgang! Spook vind aaien nog steeds maar eng. Die komt wel snuffelen, is heel nieuwsgierig als je in de ren bezig bent met schoonmaken of zo (als ik op de grond lig om het trapje aan het hok vast te maken komt ze met de voorpootjes boven op me staan, Kliko gaat gewoon op mn hoofd zitten of eet mn haar op 🤣) en pakt eten aan uit je hand, maar aaien nee dank je. Ach, zolang ze maar niet doodsbang is voor mij vind ik het wel prima. Het hoeven ook geen schootkonijnen te zijn van mij. 

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou onze Bets is weer de overtreffende trap van zichzelf. Vandaag was ik met een vriendin van me samen bij mij thuis aan het werken. Gingen we even bij de konijntjes kijken. Betsy plop op de bank, kop onder haar hand en in haar kleding krabben toen ze stopte met aaien 😆. Moet toch niet gekker worden met dat beest zeg, dat ze dat meteen doet bij mensen die ze helemaal niet kent.

• Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uur geleden zei Eefje:

Nou onze Bets is weer de overtreffende trap van zichzelf. Vandaag was ik met een vriendin van me samen bij mij thuis aan het werken. Gingen we even bij de konijntjes kijken. Betsy plop op de bank, kop onder haar hand en in haar kleding krabben toen ze stopte met aaien 😆. Moet toch niet gekker worden met dat beest zeg, dat ze dat meteen doet bij mensen die ze helemaal niet kent.

Geweldig! Zulke tamme aanhankelijke konijnen zie je volgens mij niet heel veel.

Ik mag al blij zijn als ik Binky en Monky mag aaien zonder dat ze weglopen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
41 minuten geleden zei mammafelina:

Ik denk dat ik schoonmaken in de regen erger vindt. 

Ja ik ook. De koude handen zijn wel heel onhandig in de winter, maar in de regen is het schoonmaken zelf zo vervelend. De ren aanvegen is zo'n goede want alles is nat. De hennepvezel blijft overal aan plakken omdat het nat wordt. De konijnen moet ik de regen in jagen omdat het verse stro te veel stoft in het hok. En aan het einde kan ik zelf vaak nog onder de douche 😂

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden zei Pablo&Lola:

De ren aanvegen als het hooi nat is vind ik ook niet echt prettig, het blijft dan altijd zo lekker overal aankleven, maar ik zie toch het meest op tegen meerdere keren per dag de waterbak ontdooien. 😩

Succes! Ik ben alleszins blij dat ik een binnenkonijn heb.😉

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het gaat steeds beter met Alfie hier en begint steeds meer te wennen. 🥰

Over 1,5 week wordt hij gecastreerd en ik kan echt niet wachten om een vriendinnetje voor hem te vinden. Ben momenteel ook bezig met zijn verblijf en het uitbreiden hiervan en kan echt niet wachten tot het klaar is! 🙂

05E90A42-0E60-4114-9BE3-89BF0A3DA3C6.png

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden zei Pablo&Lola:

De ren aanvegen als het hooi nat is vind ik ook niet echt prettig, het blijft dan altijd zo lekker overal aankleven, maar ik zie toch het meest op tegen meerdere keren per dag de waterbak ontdooien. 😩

Ik zet de waterbakjes op een snugglesafe, dat scheelt enorm.

En verder heb ik een flinke voorraad bakjes, dus ik ruil ze gewoon om en dan laat ik eventuele bevroren bakjes gewoon binnen ontdooien.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee gesloten en Niet in de spotlight dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .