Punky punk 991 Geplaatst: 29 oktober 2020 Delen Geplaatst: 29 oktober 2020 Op 25-10-2020 at 11:19 zei Okki: Ik heb het nog nooit gezien, ook niet bij Wannes. Misschien kan ik eerst de foto naar de dierenarts sturen, zou weer een bezoekje kunnen schelen. En? Link naar bericht Delen op andere sites
Pablo&Lola 2992 Geplaatst: 29 oktober 2020 Delen Geplaatst: 29 oktober 2020 4 minuten geleden zei Punky🐰: Wat een liefie! Punky gaat ruwer met mij om! Als ik op de mat lig op mijn gezicht springen, kleine beetjes geven als likjes,... Oefff... Heb je nu allemaal afdrukken van nageltjes en tandjes in je gezicht staan? Link naar bericht Delen op andere sites
Okki 590 Geplaatst: 29 oktober 2020 Delen Geplaatst: 29 oktober 2020 25 minuten geleden zei Punky🐰: En? Het ziet er nu een stuk beter uit. Ik denk dat het wat geïrriteerd was door de klitten die hij ineens onder zijn voeten had. Maar ik blijf het in de gaten houden. Link naar bericht Delen op andere sites
Lienappelsien 2943 Geplaatst: 30 oktober 2020 Delen Geplaatst: 30 oktober 2020 18 uur geleden zei Marjoleink: Wel goed. Nog niet onafscheidelijk, maar ik zie ze wel steeds meer samen. Ik heb nog niet zoveel foto's waar ze samen opstaan, want als ik aan kom lopen gaan ze of heen en weer rennen of guusje gaat op zijn achterpoten staan bedelen om eten of aandacht, of allebei. Klinkt niet verkeerd. Op de foto ziet het er hoopvol uit. Heb je inmiddels een andere ren? Ik zie in ieder geval een andere achtergrond. Ziet er netjes uit. Link naar bericht Delen op andere sites
Marjoleink 2466 Geplaatst: 30 oktober 2020 Delen Geplaatst: 30 oktober 2020 24 minuten geleden zei Lienappelsien: Heb je inmiddels een andere ren? Ik zie in ieder geval een andere achtergrond. Ziet er netjes uit. Dat heb je goed gezien, op basis van zo'n klein stukje. Blackie, Bunny en Tara zijn in de bestaande ren blijven wonen. Dit is het verblijf van Beany en Guusje: 1 Link naar bericht Delen op andere sites
Lienappelsien 2943 Geplaatst: 30 oktober 2020 Delen Geplaatst: 30 oktober 2020 Dat heb je goed voor elkaar in vrij korte tijd! Dat is die ren die bij degene die hem eigenlijk over zou nemen waarschijnlijk niet door de deur zou passen? Kan je er wel een beetje fatsoenlijk in/bij? Ik zie weinig deurtjes. Link naar bericht Delen op andere sites
Marjoleink 2466 Geplaatst: 30 oktober 2020 Delen Geplaatst: 30 oktober 2020 Nee, die ging blijkbaar toch door de deur. En optie nummer 2 was veel groter dan in de advertentie, dus dit was de derde keus. Hij is net geen stahoogte. Links zit een houten deur, dat is een soort sluisje, met nog een binnendeur, zodat er geen konijn tussen je benen door naar buiten kan glippen. En in datzelfde gedeelte zit ook een nachthok. Ik heb daar geen goede foto's van, ik zal zo eens kijken wat ik kan doen. Dit was een bestaande volière die tegen twee muren had gestaan, dus we hebben twee zijden zelf dicht moeten maken. Mijn ex-man was vorige week vrij, dus hij en Jasper hebben er de hele week aan gewerkt (en ik ook een beetje). 1 Link naar bericht Delen op andere sites
Lienappelsien 2943 Geplaatst: 30 oktober 2020 Delen Geplaatst: 30 oktober 2020 (aangepast) O dat dacht ik. Hij ziet er bijna hetzelfde uit. Nu ik de verhouding met de schutting beter bekijk zal hij hoger zijn dan ik in eerste instantie dacht. Leuk ding hoor! En dan toch ook best praktisch. Leuk dat je ex-man er samen met jullie zoon aan heeft gewerkt. Ben wel benieuwd hoe het met het sluisje zit, en hoeveel ruimte dat inneemt. Je zou er nog over kunnen denken om de houten deur op zo’n 30-40 cm hoogte in tweeën te zagen en dan in dagelijks gebruik het onderste deel dicht te houden. Dan stap je zelf over het onderste deel heen en hebben de konijnen íets minder de neiging om weg te glippen. Dan kan je de ruimte van het sluisje bij de ren voegen. Zomaar een idee. Wie weet werkt dat sluisje wel super praktisch. 30 oktober 2020 aangepast door Lienappelsien Link naar bericht Delen op andere sites
JacB 1572 Geplaatst: 31 oktober 2020 Delen Geplaatst: 31 oktober 2020 Kliko zegt “hoi” 6 Link naar bericht Delen op andere sites
Punky punk 991 Geplaatst: 1 november 2020 Delen Geplaatst: 1 november 2020 14 uur geleden zei JacinthaBrehler: Kliko zegt “hoi” Ik vind dat zo een mooi konijn!! 1 Link naar bericht Delen op andere sites
Eefje 4339 Geplaatst: 1 november 2020 Delen Geplaatst: 1 november 2020 We kunnen steeds meer met Gijs! Hij komt vaak op de bank, hij vindt het meestal geen probleem meer als we hem aaien en gaat soms zelfs even liggen en knarst wat met zijn tanden. En gisteren lag hij zo schattig dat ik hem wilde knuffelen, toen kon ik met twee handen aan weerszijden koetsjiekoe doen en hij bleef lekker zitten ipv er keihard vandoor te gaan wat hij een paar maanden geleden zeker gedaan zou hebben! Wie weet wordt hij ook nog een keer een echte knuffel, nu heeft hij het daar vaak nog te druk voor 😉. Leuk om te zien hoe zo'n beestje zich ontwikkelt van puberjongetje naar evenwichtige volwassene. 4 Link naar bericht Delen op andere sites
JacB 1572 Geplaatst: 1 november 2020 Delen Geplaatst: 1 november 2020 13 uur geleden zei Punky🐰: Ik vind dat zo een mooi konijn!! Dank je wel! Ik vind hem zelf ook wel goed gelukt voor een 2 e handsje 😍 En hij wordt steeds aaibaarder. Als ik in de ren op mn krukje ga zitten komt hij op zn achterpoten tegen mij aanstaan, voorpootjes tegen mn bovenbeen of knie aan zo van “aai mij eens even?!” En dan mag ik hem een aai op zn neus geven, soms blijft hij echt wel lang zitten en mag ik ook zn lijfje even aaien. Of tussen zn oren kriebelen. Hij boekt echt vooruitgang! Spook vind aaien nog steeds maar eng. Die komt wel snuffelen, is heel nieuwsgierig als je in de ren bezig bent met schoonmaken of zo (als ik op de grond lig om het trapje aan het hok vast te maken komt ze met de voorpootjes boven op me staan, Kliko gaat gewoon op mn hoofd zitten of eet mn haar op 🤣) en pakt eten aan uit je hand, maar aaien nee dank je. Ach, zolang ze maar niet doodsbang is voor mij vind ik het wel prima. Het hoeven ook geen schootkonijnen te zijn van mij. 3 Link naar bericht Delen op andere sites
Eefje 4339 Geplaatst: 3 november 2020 Delen Geplaatst: 3 november 2020 Nou onze Bets is weer de overtreffende trap van zichzelf. Vandaag was ik met een vriendin van me samen bij mij thuis aan het werken. Gingen we even bij de konijntjes kijken. Betsy plop op de bank, kop onder haar hand en in haar kleding krabben toen ze stopte met aaien 😆. Moet toch niet gekker worden met dat beest zeg, dat ze dat meteen doet bij mensen die ze helemaal niet kent. 3 Link naar bericht Delen op andere sites
Newby1981 282 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 12 uur geleden zei Eefje: Nou onze Bets is weer de overtreffende trap van zichzelf. Vandaag was ik met een vriendin van me samen bij mij thuis aan het werken. Gingen we even bij de konijntjes kijken. Betsy plop op de bank, kop onder haar hand en in haar kleding krabben toen ze stopte met aaien 😆. Moet toch niet gekker worden met dat beest zeg, dat ze dat meteen doet bij mensen die ze helemaal niet kent. Geweldig! Zulke tamme aanhankelijke konijnen zie je volgens mij niet heel veel. Ik mag al blij zijn als ik Binky en Monky mag aaien zonder dat ze weglopen. Link naar bericht Delen op andere sites
Newby1981 282 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 Zien jullie er in de winter ook zo tegen op om het konijnenhok en ren schoon te maken? Straks de kou in, bevroren handen, kou lijden, brrr. Zo geen zin!!! 🥶 Link naar bericht Delen op andere sites
mammafelina 504 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 7 minuten geleden zei Newby1981: Zien jullie er in de winter ook zo tegen op om het konijnenhok en ren schoon te maken? Straks de kou in, bevroren handen, kou lijden, brrr. Zo geen zin!!! 🥶 Ik denk dat ik schoonmaken in de regen erger vindt. Link naar bericht Delen op andere sites
Newby1981 282 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 43 minuten geleden zei mammafelina: Ik denk dat ik schoonmaken in de regen erger vindt. Dat is zeker nog erger maar dan stel ik het gewoon uit hoor 🙂 Link naar bericht Delen op andere sites
happy211 843 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 41 minuten geleden zei mammafelina: Ik denk dat ik schoonmaken in de regen erger vindt. Ja ik ook. De koude handen zijn wel heel onhandig in de winter, maar in de regen is het schoonmaken zelf zo vervelend. De ren aanvegen is zo'n goede want alles is nat. De hennepvezel blijft overal aan plakken omdat het nat wordt. De konijnen moet ik de regen in jagen omdat het verse stro te veel stoft in het hok. En aan het einde kan ik zelf vaak nog onder de douche 😂 2 Link naar bericht Delen op andere sites
IreneM 831 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 Ik vind het niet zo erg. Liever in de kou dan in 30 graden. Ik vind het alleen vervelend als ze in het hok geplast hebben en het dan bevroren is 😂 Lastig schoonmaken. Link naar bericht Delen op andere sites
Pablo&Lola 2992 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 De ren aanvegen als het hooi nat is vind ik ook niet echt prettig, het blijft dan altijd zo lekker overal aankleven, maar ik zie toch het meest op tegen meerdere keren per dag de waterbak ontdooien. 😩 Link naar bericht Delen op andere sites
Punky punk 991 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 9 minuten geleden zei Pablo&Lola: De ren aanvegen als het hooi nat is vind ik ook niet echt prettig, het blijft dan altijd zo lekker overal aankleven, maar ik zie toch het meest op tegen meerdere keren per dag de waterbak ontdooien. 😩 Succes! Ik ben alleszins blij dat ik een binnenkonijn heb.😉 Link naar bericht Delen op andere sites
kimsie 105 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 Het gaat steeds beter met Alfie hier en begint steeds meer te wennen. 🥰 Over 1,5 week wordt hij gecastreerd en ik kan echt niet wachten om een vriendinnetje voor hem te vinden. Ben momenteel ook bezig met zijn verblijf en het uitbreiden hiervan en kan echt niet wachten tot het klaar is! 🙂 3 Link naar bericht Delen op andere sites
Lienappelsien 2943 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 Mooie foto @kimsie, en mooi konijn. Klinkt goed! Ga je naar een konijnenopvang voor een vriendinnetje? Link naar bericht Delen op andere sites
kimsie 105 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 Jazeker! @Lienappelsien Zitten er hier redelijk wat in de buurt dus dat is heel fijn! 1 Link naar bericht Delen op andere sites
Marjoleink 2466 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 4 uur geleden zei Pablo&Lola: De ren aanvegen als het hooi nat is vind ik ook niet echt prettig, het blijft dan altijd zo lekker overal aankleven, maar ik zie toch het meest op tegen meerdere keren per dag de waterbak ontdooien. 😩 Ik zet de waterbakjes op een snugglesafe, dat scheelt enorm. En verder heb ik een flinke voorraad bakjes, dus ik ruil ze gewoon om en dan laat ik eventuele bevroren bakjes gewoon binnen ontdooien. 1 Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten