Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Ik vond Betsy zo stilletjes de laatste dagen dat ik me een beetje zorgen begon te maken of er iets mis met haar was. Blijkt dat ik langer wakker moet blijven, want nu loopt ze te rausen en nu wil ik ze eigenlijk terug in de ren, zodat ik kan slapen, maar dat vind ik nu zielig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik merk dat het geven van de medicatie en de bezoekjes aan de dierenarts zijn weerslag hebben op de konijnen.

Fluffy rent nu echt voor mij weg zodra hij mij ziet of hoort. Hierdoor is het telkens weer een gevecht om hem te vangen voor de medicatie. Pip was na een aantal maanden eindelijk een beetje gewend en durfde zelfs te komen voor een aaitje. Nu blijft ze angstvallig bij mij uit de buurt. Bij de kinderen komen ze nog wel gelukkig.

Ik hoop dat dit zich allemaal weer hersteld als we klaar zijn met de medicatie, wanneer dat dan ook moge zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Eefje:

Dat komt hier altijd na een week ongeveer weer goed hoor! 

Dat klinkt positief.

Vindt het zo naar dat ze nu voor me weglopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei mammafelina:

Dat klinkt positief.

Vindt het zo naar dat ze nu voor me weglopen.

Bij mij weten ze dat als ze opgepakt worden of mee naar de dierenarts moeten ze in de reismand gaan. De reismand alleen vinden ze prima als die op de grond staat. Daar gaan ze rustig in zitten. Naar mij toe zie ik geen verschil. Als ik aan kom lopen met de reismand betekend het voor hun zo hard mogelijk wegrennen en je verstoppen. 

Ik wijk daar ook nooit vanaf. Ze weten op die manier wat er gaat gebeuren.

Heeft het baasje geen reismand in haar hand dan zijn we veilig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mira11:

Bij mij weten ze dat als ze opgepakt worden of mee naar de dierenarts moeten ze in de reismand gaan. De reismand alleen vinden ze prima als die op de grond staat. Daar gaan ze rustig in zitten. Naar mij toe zie ik geen verschil. Als ik aan kom lopen met de reismand betekend het voor hun zo hard mogelijk wegrennen en je verstoppen. 

Dat is een goeie manier! @mammafelina, ik denk dat het wel weer goed komt! Hoogstwaarschijnlijk denk ze zo: oh nee, is ze daar weer met haar medicijnen? Vluchten! Ik weet nooit of ze medicijnen komt geven of niet. Jammer dat ik daardoor geen aaitjes van haar kan ontvangen.

bewerkt door Punky🐰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mira11:

Ik denk dat ze hier de reismand al uit zijn voordat ik het deurtje dicht heb kunnen doen, als ze er überhaupt al met z'n tweeën in gaan zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was net in de tuin bezig en had in mijn ene hand een bezem, in de andere een schep en liep richting het schuurtje (dat is naast de konijnenrennen). Schrikt Harold echt enorm van mij, rent hij luid stampend naar het schuilhok toe. Arm ding. 

Ik weet dat hij er niets aan kan doen (zie info),  dat hij mij in zo een situatie niet herkend, maar vind het altijd zo sneu. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik roep ze altijd zodra ik een stap in de achtertuin zet, zodat ze weten dat ik eraan kom en (hopelijk) niet schrikken als ik grote zakken hooi in mijn handen heb. En als ik hun toiletbak in de tuin aan het schoonmaken ben en met die grote bak en een emmer water in en uit hun gezichtsveld loop, dan praat ik eigenlijk constant tegen ze. Dat werkt best goed, maar de buren zullen wel denken, wat een maf wijf, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha ja, ik zeg altijd goedemorgen/middag/avond tegen ze, vooral ook voor Charlie, die kan soms zo schrikken omdat ze mij niet goed ziet. Maar ik was toch al een tijdje in de tuin bezig en volgens mij hadden ze best door dat ik het was 😉 

Ik heb wel eens dat ik goedemorgen roep naar de konijnen en dat de achterbuurvrouw antwoord geeft 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik klets eigenlijk altijd tegen ze. In de zomer als alle ramen openstaan denken mijn buren vast ook dat ik niet goed bij mijn hoofd ben🤣 Ik zing trouwens ook liedjes voor ze

bewerkt door Floppyears

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genieten jullie ook zo van de gewone konijnendingen? 🙂 

Als ik in de ochtend aan kom lopen, liggen de konijnen vaak bij de deurtjes van de rennen te relaxen, te wachten op hun ontbijtje.  Als ik er dan daadwerkelijk aankom en goedemorgen zeg, dan rekken ze zich één voor een heerlijk uit, met zo een enorme gaap, om vervolgens heel druk precies rond te rennen waar ik mijn voeten wil zetten 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elke morgen zitten er 2 lieve konijntjes te wachten bij de deur van de ren. 1 rent meteen mij voorbij als de deur opengaat om lekker te gaan rennen op de gang. Daar moet altijd weer om lachen.

De ander gaat er eens even goed voor zitten om uitgebreid geaaid te worden. Een beter begin van de dag kan je je toch niet wensen. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zijn die standaard fijne dingen even in de war door het dieet van Gijs en het bijvoeren van betsy 🙁. Gijs loopt steeds de tent af te breken voor eten en betsy denkt pfff moet ik nou alweer eten?? Ik hoop dat betsy snel weer beter op gewicht is zodat we weer wat meer naar normaal terug kunnen. Ze valt een stuk sneller af dan dat ze aankomt, ik zou willen dat ik dat had 😆.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Betsy heeft door haar snot super vieze voorpootjes. Van die harde samengeklonterde haartjes. Daar wast ze zich mee en daardoor krijgt ze soms last van haar oogleden en neusje. Ik probeer het vaak schoon te maken met een nat washandje en een zacht borsteltje, maar dit werkt niet voldoende op de echte klonters. Lospeuteren kan, maar dat moet heel voorzichtig, duurt lang en ze vindt het heel vervelend. Zou ik het er uit kunnen knippen? Kan zijn dat ze dan wat bijna kale plekjes op haar pootjes krijgt. Ik weet niet of dat kwaad kan bij het wassen? Ze zit binnen dus koud krijgt ze het niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Evee:

Genieten jullie ook zo van de gewone konijnendingen? 🙂 

Als ik in de ochtend aan kom lopen, liggen de konijnen vaak bij de deurtjes van de rennen te relaxen, te wachten op hun ontbijtje.  Als ik er dan daadwerkelijk aankom en goedemorgen zeg, dan rekken ze zich één voor een heerlijk uit, met zo een enorme gaap, om vervolgens heel druk precies rond te rennen waar ik mijn voeten wil zetten 🤣

Dat vindt ik het leukste aan konijnen! De band die je ermee kunt opbouwen, heerlijk!

in de ochtend zit Punkje dan te wachten aan de deur van de konijnenkamer. Totdat ik kom. Als hij dan een uitgebreide aaibeurt heeft gekregen is hij maar als te snel naar de living. Als ik dan met zijn eetbakje schud komt hij als een zot aangerend, naar de konijnenkamer. Ik moet er elke keer om lachen. Ontbijtje op? Razendsnel terug naar de living. Zot beestje!

bewerkt door Punky🐰
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Mira11:

Nee hoor ik ben helemaal niet bang voor de stofzuiger! 

20201022_203056.jpg

Bij mij het tegenovergestelde!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Punky🐰:

Bij mij het tegenovergestelde!

Olaf is bang voor de stofzuiger. Als de stofzuiger uit is dan is hij weer het stoere mannetje. 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Eefje:

Betsy heeft door haar snot super vieze voorpootjes. Van die harde samengeklonterde haartjes. Daar wast ze zich mee en daardoor krijgt ze soms last van haar oogleden en neusje. Ik probeer het vaak schoon te maken met een nat washandje en een zacht borsteltje, maar dit werkt niet voldoende op de echte klonters. Lospeuteren kan, maar dat moet heel voorzichtig, duurt lang en ze vindt het heel vervelend. Zou ik het er uit kunnen knippen? Kan zijn dat ze dan wat bijna kale plekjes op haar pootjes krijgt. Ik weet niet of dat kwaad kan bij het wassen? Ze zit binnen dus koud krijgt ze het niet.

Geen idee, ik denk dat het wel zou moeten kunnen persoonlijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites