Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Ik ben er in ieder geval achter dat slakken geen oren hebben, dus dat kan het niet zijn 😉 Ik ga eens googlen of het de "pneumostoma" is hahaha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huh die gestippelde heb ik nog nooit gezien volgens mij 😁 Hier zitten voornamelijk zwarte, en soms zo'n verdwaalde bruine. Gelukkig nog niet in de ren gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel toevallig heb ik een tijdje terug een slak zitten bestuderen in de tuin en er een Facebook discussie over geopend. Dat gat schijnt voor ademhaling te zijn. Je kunt het terugvinden op mijn fb, was een productieve middag 😆

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rare beesten, die konijnen. Blackie ligt op de cat cube, Bunny ligt dwars over zijn nek (klein konijn op groot konijn dus dat gaat goed), en Tara ligt languit in de hooiruif.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeft er iemand ideeën voor een "overkapping" van een toiletbak? Ik heb in de buitenren een los toiletje en een toiletje in het nachthok, maar dat toiletje dat buiten staat regent kletsnat. Mijn ren is overdekt, maar niet waterdicht. Ik zoek een kant en klaar ding voor over dat toiletje heen om een zwembad effect te voorkomen. Mijn vriend haalt nu steeds het toiletje weg als het regent, maar dat vind ik nergens op slaan. Ik zie soms wel van die betonnen u-elementen op foto's. Is dat handig? En waar koop je er een die groot genoeg is? Op de webwinkel zie ik ook wel het een en ander, maar ik denk allemaal te klein of niet geschikt voor buiten?

Mijn vriend wil het liefst een paar golfplaatjes in de ren hangen, maar dat vind ik lelijk en ook onhandig, want dan glijdt de regen in de ren als ik het dak van de ren omhoog klap.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jamesthebunnybutler kun je er geen oud, houten tafeltje overheen zetten? Of zelf zoiets maken? Hoog genoeg en ook zó breed en lang dat het niet snel inregent? De konijnen kunnen er dan ook nog bovenop zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Okki:

@Jamesthebunnybutler kun je er geen oud, houten tafeltje overheen zetten? Of zelf zoiets maken? Hoog genoeg en ook zó breed en lang dat het niet snel inregent? De konijnen kunnen er dan ook nog bovenop zitten.

Hé dat is een goed idee! Ik heb dus geen zin om zelf iets te maken, maar ik kan natuurlijk wel ergens een klein tafeltje ergens vandaan toveren! Dank je voor dit idee 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Hé dat is een goed idee! Ik heb dus geen zin om zelf iets te maken, maar ik kan natuurlijk wel ergens een klein tafeltje ergens vandaan toveren! Dank je voor dit idee 🙂

Kringloop. Staat vast wel iets. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Graag gedaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kliko en Spook (geen idee wie of dat ze het samen hebben gedaan) hebben zo’n sisal radijsje opgegeten waar van dat plastic/rubber aan de binnenkant zit. Er lag alleen nog het kroontje in de ren. Stelletje draken. Doen ze normaal nooit, dan slopen ze alleen dat touw er af en laten ze de binnenkant liggen. Maar die vond ik nu echt nergens meer terug. Ze zijn gewoon actief dus geloof niet dat ze ergens last van hebben. Kwamen ook gewoon op hun groenten en brokjes af en dat hadden ze ook snel op. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er wordt me hier toch een partij hooi gegeten, ik sta er elke dag weer versteld van. Ik had laatst weer eens een zakje timothy hooi meegenomen, op de proef, want Lola moest er nooit iets van hebben en Lewis at eerder alleen de ‘pluimpjes’. Nou, dat heb ik geweten ook. Luz en Lewis eten ervan alsof het hun laatste maaltijd ooit is. Ook hun standaard hooi wordt momenteel echt enorm goed gegeten. Laat die keutels maar rollen, haha.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee, is het eigenlijk geen idee om op je profiel van bb, waar alleen jij op kan zo een lijstje te kunnen maken waar je elk topic op kunt schrijven dat je aan het volgen bent? Ik vergeet elk topic en dat is echt verschrikkelijk. Of is dat te kostelijk? Of gaat het om.een andere reden niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Punky🐰:

@Evee, is het eigenlijk geen idee om op je profiel van bb, waar alleen jij op kan zo een lijstje te kunnen maken waar je elk topic op kunt schrijven dat je aan het volgen bent? Ik vergeet elk topic en dat is echt verschrikkelijk. Of is dat te kostelijk? Of gaat het om.een andere reden niet?

Ik snap niet wat je precies voor lijstje wil?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onderaan een topic kun je aangeven of je dat topic wil volgen, dan kun je er evt ook een email van krijgen als er reacties zijn. Bedoel je dat? 

20201020_201006.jpg

En je hebt ook nog het overzicht met ongelezen berichten.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ons nieuwe konijn is inmiddels omgedoopt naar Guusje. Het eerste dat mijn zoontje namelijk zei was " hij is sprekend Gijsje" (konijn van mijn ex-man). En aangezien ik het een beetje gek vond om hem ook Gijsje te noemen is het Guusje geworden.

Hij is echt een schatje. Hij komt meteen aanrennen als je ook maar naar hem kijkt, en hij wil wel heel graag geaaid worden. Hij is alleen niet erg fotogeniek. 

Screenshot_20201020-203105_Gallery.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een knapperd zeg @Marjoleink! 😍

@Pablo&Lola hier eten ze ook al zoveel hooi! Echt bizar, zoveel hebben ze nog nooit gegeten! 

Ik sta momenteel verbaasd over Kliko. Hij wordt opeens een aaibaar konijn! Als ik ‘s middags bij ze in de ren kom zitten komt hij tegenwoordig om aaitjes vragen. En hij blijft dan ook nog best wel lang zitten ❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites