Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

@Pablo&Lolawat zijn ze toch fotogeniek die 2 van jou! 

Als ik een foto wil maken dan komen ze meteen naar voren voor een aai. Of ze gaan ineens verliggen. 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mira11:

@Pablo&Lolawat zijn ze toch fotogeniek die 2 van jou! 

Als ik een foto wil maken dan komen ze meteen naar voren voor een aai. Of ze gaan ineens verliggen. 😄

Ha, voor elke ‘fotogenieke’ foto heb ik minstens vijf mislukte foto’s (photo bombs, bewogen foto’s, wazige foto’s, een konijn die er wel goed op staat en de ander niet, etc.), maar die post ik niet, dus die zie je niet, haha.😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg net bericht van de opvang dat Beany en the rabbit formerly known as Kei naar huis mogen. Klein detail: ze hebben nog geen huis, dus ik hoop dat ze nog even mogen blijven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is heel gesmeerd gegaan dan! Een huis is wel handig, heb je een noodoplossing evt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog een panelenren staan, maar dat is heel klein. En @Jamesthebunnybutler heeft heel lief aangeboden om me dit weekend een puppyren te lenen, maar ik hoop toch eigenlijk dat ik dit weekend de definitieve ren ook wel heb (opgehaald en schoongemaakt en gemonteerd en ingericht).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

@Marjoleink al iets van die ren van de opvang gehoord? 

Ja en nee. Ze had hem al aan iemand aangeboden, maar die moest nog kijken hoe ze hem thuis kreeg. Het is iemand met een tuin zonder achterom, dus de dame van de opvang denkt dat het niet gaat lukken. In dat geval is hij voor mij. Ik heb haar gisteren gesproken, en ik heb net nog even een berichtje gestuurd dat ik hem graag wil hebben en dat ik hem wel mee kan nemen. 

Ik heb inmiddels bericht dat de konijnen tot zondag kunnen blijven, dus dat geeft wat rust. Ik had er nogal stress van. En er is een plan B, dus het moet goed komen. Adem in, adem uit, etc...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij mag dan een dikkerdje zijn, maar hij heeft de mooiste volle glanzende vacht die er maar is 🥰

IMG_20201013_121809.thumb.jpg.9c6cdd16b02d2f9043c70b99b9ea73fc.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Eefje:

Hij mag dan een dikkerdje zijn, maar hij heeft de mooiste volle glanzende vacht die er maar is 🥰

IMG_20201013_121809.thumb.jpg.9c6cdd16b02d2f9043c70b99b9ea73fc.jpg

Wat een schatje die Gijs ❤

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag de zandbak uit de ren gehaald. Het ding was zeiknat en ook niet droog te houden met al die hoosbuien steeds. In het voorjaar krijgt Kliko hem weer terug. Hij keek wel een beetje beteuterd dat zn roze schelp weg was.... 

Morgen de ren proberen verder winterklaar te maken. Het winter-schuilhuis er in, even wat vegen en meteen andere tunnels en speeltjes er in (dat heeft niks met de winter te maken maar gewoon afwisselen) en plexiglas weer aan de ren maken. Als het lukt ook even sopje door het hok en vers stro er in. Lukt het niet komt dat volgende week wel. Rustig aan met mn nog herstellende lijf. 
Ik twijfel of ik al katoenvezel in het hok moet doen of dat ik nog moet wachten tot het echt vriest in de nachten. Wat zouden jullie doen? Alleen stro? Of ook katoenvezel? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De konijnen krijgen vandaag stroom in de ren. Kunnen ze eindelijk zelfgemaakte hooitosti’s maken. 🤪

Ik heb gisteren meerdere malen naaktslakken uit de ren moeten verwijderen. Zijn er meer mensen met een slakkenplaag? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hah wij hebben gisteren ook de stroomkabel de grond in gedaan, maar die is nog niet aangesloten. Ik denk dat mijn konijnen dat hooi-tosti recept wel willen weten tegen die tijd 😉

Hier ook regelmatig slakken in de ren. Overal veel slakken in de omgeving op het moment! Tijdens het uitlaten van de hond, als het net een bui gedaan heeft, moet je gewoon oppassen waar je loopt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Evee:

Zijn het bij jou ook van die dikke oranje naaktslakken @Pablo&Lola

Nee, hier zijn ze bruin met zwarte spikkels. 😂 Ze lijken hierop (foto van internet): 

FB1B1459-D6C2-40F1-8AF7-84CDB85B3FF2.jpeg.cdee3fd2f45bb06d35163ee9df16c72c.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohh die zien er best exotisch uit!

Hier zijn het deze,  de "Arion rufus" of grote wegslak (weer wat wijzer haha)

Foto en info van wikipedia:

Wegslak

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha ik heb geen idee waar dat voor is, volgens mij is het meer een kuiltje / putje. Zijn oren misschien?! Of kunnen slakken niet horen? Als je het weet, plaats je het hier dan ook even, nu ben ik ook nieuwsgierig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites