Spring naar bijdragen

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

• Reacties 1,9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vriend komt steeds teleurgesteld terug uit de konijnenkamer. Wil hij Gijs even loslaten of wat lekkers geven en dan blijkt hij niet thuis te zijn en nieteens een briefje te hebben achtergelaten.

“Beste konijnenbaasjes,   Namens het gehele konijnenvolk spreek ik u toe en eis ik, ook namens het gehele konijnenvolk, grotere porties brokken. Wij willen MEER biks, MEER biks, MEER biks”.

"Als ik nou heel lief bij je ga zitten, krijg ik dan nog een paar brokjes extra?", aldus Luz.   

Daar heb ik lang en hard over nagedacht. Maar Bunny en Blackie zijn zo gek op elkaar, die wil ik niet uit elkaar halen. Tara is chronisch ziek, dus is het maar de vraag of ze haar zouden willen hebben. Kans op herplaatsing is natuurlijk minimaal. En Beany is bij ons geboren, ik ben een beetje bang dat als ik haar afsta, dat mijn zoontje dan ook herplaatst wil worden.

Dus ondanks dat ik geen grote tuin heb, en er dus van de zomer geen opblaaszwembad meer in past, heb ik toch maar gekozen voor 3+2.

En Blackie/Bunny/Beany ging vroeger ook al niet helemaal lekker, Beany viel erbuiten, maar Blackie/Bunny/Tara gaat prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Marjoleink:

Ik heb buitenkonijnen, en ik ben druk aan het zoeken naar een grote ren. Ik heb nog niks gehoord van de opvang, spannend!

Inderdaad heel spannend! Zoek je een overdekte ren? Zal ik anders even voor je mee zoeken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Punky🐰:

Inderdaad heel spannend! Zoek je een overdekte ren? Zal ik anders even voor je mee zoeken?

Lief aangeboden. Ik heb marktplaats al helemaal uit. Maar misschien vind jij ergens iets waar ik niet aan gedacht heb.

Ik zoek ongeveer 2x3 meter, en ik woon in Breda. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Marjoleink:

Niet per se, het hangt er ook vanaf wat er te krijgen is. Hok bekijk ik later, afhankelijk van de ren.

Oké, ik heb er een gevonden op tweedehands, gratis te verzenden maar wel €279. Zal even kijken of je er in kunt staan of niet. Ja, ken je budget niet dus ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Punky🐰:

Oké, ik heb er een gevonden op tweedehands, gratis te verzenden maar wel €279. Zal even kijken of je er in kunt staan of niet. Ja, ken je budget niet dus ja.

Ik heb niet echt een bepaald budget. Ik ga van een kwartier naar een trio en een koppel, dus ik moet een verblijf hebben, dus dat gaat geld kosten. Ik dacht ik ga een volière bouwen maar dat kost zo 1000 euro, dus dat wordt het niet, maar als het iets goeds is vind ik 279 nog wel te doen. Ik kijk altijd eerst wat ik wil, wat er kan, en daarna pas wat het kost en of ik dat er voor over heb. Ik ben benieuwd wat je vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-10-2020 at 14:41 zei Huiself:

Stiekem wil ik eigenlijk gewoon kerstverlichting 😆. Maar inderdaad: tips voor verlichting zijn ook bij mij welkom! Scheelt inderdaad dat je thuis werkt: volgende week ook de hele week vanuit huis. 

Ha, ha, ik heb 's winters echt een poosje kerstverlichting bij de konijnen!
Maar verder heb ik het best luxe hoor; bij mijn eigen konijnen heb ik verlichting in het tuinhuis/binnenverblijf en in de buitenren. De pleegjes hebben hun binnenverblijf in de schuur (dus licht) en hun buitenren is naast de buitenlamp (met sensor, dus wel wat blijven bewegen zodat hij aan blijft).

Ik zag gisteren iets bijzonders gebeuren bij een van mijn konijnen, wat ik nog nooit had gezien!
Hubbel en Lien kregen hun brokjes, en Hubbel krijgt minder, dus heeft zijn brokjes sneller op. Als ik niet oplet, dan eet hij daarna lekker mee bij Lien. Maar Hubbel moet geen brokken met graan (i.v.m. gasvorming) en Lien moet aankomen, dus moet haar brokken zelf op eten.
Ik ga dan dus even naast Lien zitten, en als een soort bodyguard houd ik Hubbel op afstand. Daar wordt Hubbel vaak wat vervelend van en dan gaat hij wat lopen gooien met speeltjes of lekker aan mijn broekspijpen trekken. 

Op een gegeven moment zag ik dat hij, terwijl hij naast mij zat, een blindedarmkeutel uit zijn anus pakte en deze, met trekkend rugvel,  lekker op smikkelde. Daarna ging hij weer met zijn snuit tussen zijn achterpoten. Volgens mij dacht hij dat er nog zo'n lekker hapje kwam. Terwijl hij zijn kop weer ophoog deed, wurmde hij iets met een vies gezicht uit zijn mond. Hij zei nog net geen 'getsie!'...
Toen hij weg liep, zag ik een verse gewone keutel liggen, die hij net uit zijn bek had gewerkt. Een gevalletje 'foutje bedank?

Nog nooit eerder zoiets gezien!

• Haha 4
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gemaild, en ik heb inmiddels antwoord. De eerste keus, een jonkie, die was te druk. Vandaag zijn ze begonnen met meneer 2, en dat lijkt goed te gaan. 

Ze zeiden erbij dat ze een hele rustige dame is, waardoor ik me afvraag of ze wel het juiste konijn voor ogen hebben. Ze vermoeden ook dat ze minder goed ziet, waardoor het in een groep misschien gewoon te druk voor haar is. Ik zie haar wel meer met haar kopje bewegen dan de rest, maar ik weet dat aan haar overgevoeligheid voor licht(albino). Had de dierenarts dat bij de controles niet moeten zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked en unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .