Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Ah ja ik hoop dat volledig graanvrij gaat helpen en nog wat meer op safe spelen met groenvoer.

Vervelend dat jij ook zo'n moeilijke buik hebt zeg. Als ik het zo hoor weet je dus wel van welk voedsel je problemen krijgt, dat is dan fijn en dan kun je idd zelf beslissen of je het er wel of niet voor over hebt. Dat zijn lastige dingen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend zag een vreemd plekje bij het oogje van Artemis, dus zo toch maar weer een tripje naar de dierenarts. Van het voorjaar had ze daar ook een traanoogje en dat is met de castratie ook gelijk helemaal nagekeken, maar toen was er niets bijzonders gevonden en is het vrij snel daarna ook weer overgegaan, maar nu zit er dus weer iets bij dat oogje. Ik ben benieuwd wat er nu uit gaat komen. 

20201002_141519_resized.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk was er weer niet echt iets te vinden, oogje en traanbuis zagen er gewoon goed uit, alleen het slijmvlies was wat dikker. Dus nu toch oogdruppels meegekregen 3x per dag voor een week, en dan kijken we of het weg is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend is echt een koekenbakker😅. Ik ging gisteren op tijd naar bed en hij was nog Fifa aan het spelen met een vriend. Ik vroeg hem of hij de ren van de nijnen open of dicht wilde en hij vond het prima om het open te houden. Meestal heeft hij geen zin om op te letten. Vanmorgen kwamen we ons bed uit en opeens hoorde hij getrippel in de woonkamer. Ik wist toen al hoe laat het was... Ja hoor, hij was de ren vergeten dicht te doen dus de nijnen hadden feest vannacht! Hij heeft echt veel geluk, want Dunya bijt regelmatig iets kapot en dan vooral kabels waar ze nog bij zou kunnen als ze over een plankje heen springt 😂. Ze waren in ieder geval helemaal happy haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben blij!! Spook stampte net bij het voeren! Meestal is dat geen goed teken, een stampend konijn, maar ze kan weer stampen met haar rug en dat is al heel wat!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Ik ben blij!! Spook stampte net bij het voeren! Meestal is dat geen goed teken, een stampend konijn, maar ze kan weer stampen met haar rug en dat is al heel wat!! 

Wat goed!!!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat het vanochtend toen ik naar de loods ging nog donker was, heb ik niet direct de konijnen gevoerd, maar pas toen ik terug was. Wat later dan normaal dus. Bijt Charlie mij toch echt enorm hard in mijn hand! Dat doet ze een heel enkele keer wel vaker, omdat ze niet goed ziet en als ik haar uit de hand voer, ze dan als een soort piranha in het rond hapt, en dan soms net in je vinger. Maar dit keer dus echt vol in mijn hand, echt een "schiet nou eens op met dat eten" 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Evee:

Omdat het vanochtend toen ik naar de loods ging nog donker was, heb ik niet direct de konijnen gevoerd, maar pas toen ik terug was. Wat later dan normaal dus. Bijt Charlie mij toch echt enorm hard in mijn hand! Dat doet ze een heel enkele keer wel vaker, omdat ze niet goed ziet en als ik haar uit de hand voer, ze dan als een soort piranha in het rond hapt, en dan soms net in je vinger. Maar dit keer dus echt vol in mijn hand, echt een "schiet nou eens op met dat eten" 😂

Je hoort ook gewoon op te schieten met dat eten... Ik snap Charlie wel hoor, zou ook chagrijnig zijn als ik mijn ontbijt pas laat krijg 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Evee:

Familie van Kliko toevallig? Das ook zo’n haaibaai met voer, hahah 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Pablo&Lola Heerlijk om te zie! Ik kan er echt van genieten om konijntjes te zien die zo blij zijn en zo mooi, ruim wonen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijft leuk die filmpjes @Pablo&Lola 😍. Ook alles nog zo netjes! Compliment over netheid kun je bij konijnen maar beter op tijd geven, want binnen no time hebben ze de boel weer zoals zij het willen hebben 😂

@Evee dat vind ik nu het minste aan de koude periode: voor en na het werk is het straks weer donker en zie ik ze nauwelijks. Noddie zie ik het beste als pluizig bolletje omdat hij veel wit haar heeft. Nutsy heeft dat ook wel, maar die verstopt zich in een hoekje.

Ik heb bij Huisman al het idee opgegooit om rondom de hokken meer verlichting te plaatsen. We hebben in de hele tuin verlichting (als er een traumaheli met spoed moet landen dan wordt onze tuin uitgekozen), maar door de overkapping is het bij de konijnen nog erg donker, maar wil ze ook niet verblinden 🤭

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Huiself Ik werk nog steeds thuis, dus ik heb het geluk dat ik ook stiekem tijdens werk even bij ze kan kijken (en niet in het donker hoef te vegen, haha). 😉

Maar ik kan me wel vinden in wat je zegt. Om half 8, als het al niet eerder is, is het donker, maar half 8 vind ik nog wat te vroeg voor de laatste avondronde, dus ik moet helaas ook met een lamp op pad. Over 1,5 week hebben we als het goed is eindelijk stroom in de tuin en gaan wij ook iets aan de buitenverlichting doen (lichtslingers, spotjes, geen idee nog). Het is de bedoeling dat er dan ook verlichting in de ren komt. Ideeën voor verlichting (niet te fel) in de konijnenren zijn dus ook hier welkom. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stiekem wil ik eigenlijk gewoon kerstverlichting 😆. Maar inderdaad: tips voor verlichting zijn ook bij mij welkom! Scheelt inderdaad dat je thuis werkt: volgende week ook de hele week vanuit huis. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werk met een hoofdlamp in de ren anders breek ik mn nek over Kliko 😶

Overigens doe ik als het even lukt qua werk de laatste ronde nog om 17.00 uur, dan is het nog licht/schemer. Spook wordt erg onrustig van mijn lamp dus die wil ik niet teveel opjagen. Dan maar wat eerder eten. 

Hier zijn trouwens de wonderen de wereld nog niet uit: Kliko laat zich steeds meer aaien. Gaat het dan na tweeënhalf jaar toch nog eens een tam konijn worden..? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, de herkoppeling bij de opvang is mislukt. Beany en Tara gingen meteen met elkaar op de vuist, en van de weeromstuit gingen Bunny en Blackie ook ruzie maken. Dus ik heb nu een trio, die zijn alweer thuis, en Beany wordt morgen gekoppeld.

En ik moet dus dit weekend een ren, een hok, en niet te vergeten een cat cube kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Marjoleink:

Nou, de herkoppeling bij de opvang is mislukt. Beany en Tara gingen meteen met elkaar op de vuist, en van de weeromstuit gingen Bunny en Blackie ook ruzie maken. Dus ik heb nu een trio, die zijn alweer thuis, en Beany wordt morgen gekoppeld.

En ik moet dus dit weekend een ren, een hok, en niet te vergeten een cat cube kopen.

Balen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben een lijstje aan het maken en wie moet er weer komen kijken? Punky! Begint hij opeens met mijn lijstje te spelen enzo. Deugniet!

@Marjoleink heb je eigenlijk al een goed verblijf gevonden? Heb je buiten of binnenkonijnen?

bewerkt door Punky🐰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Punky🐰:

@Marjoleink heb je eigenlijk al een goed verblijf gevonden? Heb je buiten of binnenkonijnen?

Ik heb buitenkonijnen, en ik ben druk aan het zoeken naar een grote ren. Ik heb nog niks gehoord van de opvang, spannend!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites