Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

1 uur geleden zei Pablo&Lola:

Afgelopen vrijdag bracht ik Luz & Lewis naar de opvang voor vakantie (vanavond haal ik ze weer op) en toen zag ik dat een van Lewis zijn potentiële nieuwe vriendinnen (na overlijden Lola) nog steeds niet is herplaatst, vermoedelijk omdat ze een reus is en niet veel mensen voor haar de ruimte hebben. Ik vond het zo sneu dat ik bijna overwoog om haar aan L&L te laten koppelen, want wij hebben de ruimte wel, maar aan de andere kant zijn L&L zo’n goede match dat je daar ook niet in wil stoken. Het breekt wel een beetje mijn hart en ik denk er steeds aan, maar heb ook geen ruimte voor twee grote rennen helaas... 😕

Ach sneu zeg! Ik kan me voorstellen dat je er overdenkt om haar erbij te nemen. Jammer dat het soms zo moeilijk gaat met het koppelen van konijnen. Cavia's zijn er makkelijker in. 

Toen ik Olaf ging adopteren toen zaten er een koppel langharige konijnen. Ze zei al dat het lastig zou zijn om ze te plaatsen. De konijnen hebben nog heel lang op de website gestaan. Hadden ze eindelijk een nieuw huisje zijn ze weer teruggebracht ivm de vachtverzorging. Echt vreselijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Mira11:

Ach sneu zeg! Ik kan me voorstellen dat je er overdenkt om haar erbij te nemen. Jammer dat het soms zo moeilijk gaat met het koppelen van konijnen. Cavia's zijn er makkelijker in. 

Toen ik Olaf ging adopteren toen zaten er een koppel langharige konijnen. Ze zei al dat het lastig zou zijn om ze te plaatsen. De konijnen hebben nog heel lang op de website gestaan. Hadden ze eindelijk een nieuw huisje zijn ze weer teruggebracht ivm de vachtverzorging. Echt vreselijk. 

Da’s ook sneu.. Gelukkig waren die nog met z’n tweeën, maar het blijft triest natuurlijk. Ik ben ook veel te gevoelig voor die konijnensnuitjes in de opvang, echt niet goed, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel herkenbaar. Ik ging naar Knijn& ko voor een vriendin voor Joris, maar werd verliefd op Charlie... die van karakter totaal niet bij Joris paste. In eerste instantie hield ik vast aan mijn "ik wil terug naar 1 koppel" en hebben we Brenda meegenomen.

Maar ja, toen Charlie weer een keer terug kwam van een plaatsing (ze zat al een jaar in & uit het asiel, was niet echt een schootkonijntje 😉 ) Tja, toen ben ik toch maar teruggegaan om haar op te halen. En die moest natuurlijk ook een partner! Dus ja, dan zit je weer op 4 😂

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, misschien moet ik het vanavond toch even met de opvang overleggen. Als zij zeggen “nee, niet doen, geen goed idee”, dan kan ik het misschien wel van mij afzetten. Nu zou ik ze het liefst allemaal meenemen. 😂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klinkt ideaal voor het reuzenmeisje, bij jullie mogen wonen, maar de risico's....L&L zijn zo'n perfect verliefd stelletje doerakken. Ben benieuwd wat ze bij de opvang zeggen als je het voorstelt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei JokeC:

Het klinkt ideaal voor het reuzenmeisje, bij jullie mogen wonen, maar de risico's....L&L zijn zo'n perfect verliefd stelletje doerakken. Ben benieuwd wat ze bij de opvang zeggen als je het voorstelt...

Ja, precies dat. Ik ben ook een beetje bang dat ze opvang zo graag van haar af wil, dat ze ze sneller geneigd zijn om ja te zeggen, dus misschien moet ik het ook maar niet eens voorstellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou niet stoken in zo'n goed huwelijk! Tenzij je ruimte hebt (en geld) voor plan b, 4 konijntjes..

Alle opvangen zitten vol met trieste verhalen. En dan hebben we het nog niet over de nog veel triestere gevallen die nog bij mensen thuis zitten, in dierenwinkels etc. Ik kan dat zelf wel loslaten, ze zijn niet mijn verantwoordelijkheid, het zijn er simpelweg veel te veel om me daar verantwoordelijk voor te maken. Het maakt me wel verdrietig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik houd het voor nu lekker bij mijn huidige koppel hoor. 😉 Maar af en toe denk ik weleens zo van ik heb best plek voor vier, dus waarom niet. Maar goed, je kosten verdubbelen ook en het moet natuurlijk ook maar net goed gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfff, heb vanmiddag iets gezien wat ik liever niet had gezien. Was aan het fietsen (niet in m’n eigen woonplaats) en reed voorbij een huis met een konijnenhok aan de zijkant van hun huis. Zo’n Ferplast Grand Lodge (zo te zien de kleine variant) met een groot konijn er in. Geen ren of wat er ook aan vast. Ik krijg dit nu niet uit m’n hoofd 😩 Vind het zo ontzettend zielig. Hier kun je niks tegen doen zeker? De dierenbescherming een kijkje laten nemen? M’n man zei dat ze hier toch niks tegen kunnen doen aangezien het niet verboden is maar echt m’n hart breekt als ik aan dat arme beestje denk 😭

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Newby1981:

Pfff, heb vanmiddag iets gezien wat ik liever niet had gezien. Was aan het fietsen (niet in m’n eigen woonplaats) en reed voorbij een huis met een konijnenhok aan de zijkant van hun huis. Zo’n Ferplast Grand Lodge (zo te zien de kleine variant) met een groot konijn er in. Geen ren of wat er ook aan vast. Ik krijg dit nu niet uit m’n hoofd 😩 Vind het zo ontzettend zielig. Hier kun je niks tegen doen zeker? De dierenbescherming een kijkje laten nemen? M’n man zei dat ze hier toch niks tegen kunnen doen aangezien het niet verboden is maar echt m’n hart breekt als ik aan dat arme beestje denk 😭

Akelig is dat he 😢. Ik heb weleens foldertjes van stichting konijnenbelangen bij zulke mensen in de bus gedaan. Zal meestal niet helpen, maar wie weet zet het iemand aan het denken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Newby1981:

Ach vreselijk. Je zou misschien aan kunnen bellen en je bezorgdheid vriendelijk uit kunnen spreken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moest inderdaad aan aanbellen denken maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet durf 😬

Een folder in de bus doen is wel een idee. Waarschijnlijk helpt het niks want ik kan me niet voorstellen dat je zelf niet weet dat het echt niet kan een konijn in zo’n klein hokje. Maar dan heb ik toch iets gedaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Je zal het maar missen dat ding 🤣

Wie mist dat mooie blauwe gedrocht nou niet?😅

2 minuten geleden zei JokeC:

Wat verschrikkelijk lief, onweerstaanbaar! 🥰Je zult zelf ook wel heel blij zijn dat ze weer thuis zijn, denk ik maar zo. 😁

Oja, absoluut! Wie moeten anders al mijn aandacht, zorgen, tijd en energie opeisen? 😜 Nee, ik vind het niks aan om tegen een lege ren aan te kijken. Ben blij dat ze weer thuis zijn. 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Staan jullie konijnen ook altijd zo te dringen bij de waterbak als ze vers water krijgen? Ik ververs het water twee keer per dag, maar ze staan er elke keer bij alsof ze dagen niet gedronken hebben. Het is niet zo dat de waterbak leeg of vuil is en ze drinken de bak ook niet leeg als ik het water ververst heb, maar ze vallen er gewoon op aan alsof het biks is (of zouden ze een gigantische droge mond krijgen van de biks?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier komen ze alleen enthousiast aan rennen als ze denken dat ze eten krijgen 😂

Een tijdje terug vroeg ik hier om advies om dat Fluffy en Pip heel slecht hooi aten. Op jullie advies ben ik toen de hoeveelheid biks gaan verminderen.

Nu is het hooi niet meer aan te slepen híer, moet meestal 2 maar soms ook 3x per dag de ruif en hooibal opnieuw vullen. Er gaat nu zo'n 1.5 tot 2 kilo hooi per week doorheen 😁🎉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Evee:

Wat fijn dat ze zoveel meer hooi eten nu!

Ben er echt heel erg blij mee!

Kunnen konijnen eigenlijk teveel hooi eten?

Ik merk dat mensen in mijn omgeving het zielig vinden dat de konijnen volgens hun zo weinig lekkere dingen zoals snoepjes, knabbelsticks en brokken krijgen.

Ik probeer dan wel uit te leggen dat ik dat helemaal niet zielig vind omdat die snacks helemaal niet gezond zijn.

Mensen echt overtuigen lijkt echter nogal moeilijk.

Nu zijn het natuurlijk gewoon mijn konijnen en ik ben de enige die bepaald wat voor eten ze krijgen! Ik verwen ze liever af en toe met een stukje banaan, appel, aardbei of kruiden of zo.

Herkennen jullie Dit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites