Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Geen los jasje van een uit zijn velletje gebarsten muisje tegen gekomen bij het schoonmaken? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JokeC:

Geen los jasje van een uit zijn velletje gebarsten muisje tegen gekomen bij het schoonmaken? 

Nee, hahahah. Wel toen ik klaar was en daar op m’n krukje zat een hoop geritsel in het stro van het nacht/schuilhok... zat die verdomde muis in het verse stro te woelen 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dat eigenlijk erg dat Kliko en Spook een klein knap krakertje in hun domein hebben? Kan het kwaad, bedoel ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat mijn vriend ziek is zitten we vaak in andere ruimtes nu, ik heb niet zo'n zin om straks ook aan de beurt te zijn. Hij zat bij de konijntjes gisteren. Vroeg ik net: hoe was het met de konijntjes? Hij: ze waren niet zo heel vervelend 😆.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Marjoleink:

Ik denk dat hij/zij wel ziektes kan overbrengen. Dus ik zou toch tot uitzetting overgaan.

Ik weet het, ik zie de kleine kraker ook liever vertrekken. Maar ja, zodra ik het beest de toegang tot de ren en het hok ontzeg en ik keer m’n kont is ie weer terug denk ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spook doet gezond. Heerlijk wat extra vezels 😋

(Op deze foto kun je ook zien dat ze wat gek zit. Nog een reden om naar de dierenarts te gaan volgende week)

05DD0DAA-B4CA-494A-B34E-D5B7418F29B7.jpeg

bewerkt door JacinthaBrehler
Aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Eefje:

Omdat mijn vriend ziek is zitten we vaak in andere ruimtes nu, ik heb niet zo'n zin om straks ook aan de beurt te zijn. Hij zat bij de konijntjes gisteren. Vroeg ik net: hoe was het met de konijntjes? Hij: ze waren niet zo heel vervelend 😆.

Heb je gezegd dat dat precies hetzelfde was wat de konijnen even daarvoor jou waren komen vertellen over hem? 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

(Op deze foto kun je ook zien dat ze wat gek zit. Nog een reden om naar de dierenarts te gaan volgende week)

Bedoel je dat haar rechter achterpoot niet onder haar kontje zit maar een beetje naar voren wijst? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei JokeC:

Bedoel je dat haar rechter achterpoot niet onder haar kontje zit maar een beetje naar voren wijst? 

Ze zit juist heel erg op haar heup vind ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Ze zit juist heel erg op haar heup vind ik. 

Ja, een beetje op haar rechterheup/bil gezakt, als in "puppy-zit"?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt me extra moeilijk bij een konijn om de gewrichten en de onderrug te checken als dat nodig mocht zijn. Patella luxatie, kniebanden, heupen, onderrug....vindt Spook vast niet grappig als overal aan geduwd en getrokken wordt. Hopelijk is het iets simpels door iets sufs wat ze gedaan heeft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei JokeC:

Lijkt me extra moeilijk bij een konijn om de gewrichten en de onderrug te checken als dat nodig mocht zijn. Patella luxatie, kniebanden, heupen, onderrug....vindt Spook vast niet grappig als overal aan geduwd en getrokken wordt. Hopelijk is het iets simpels door iets sufs wat ze gedaan heeft. 

Ze heeft het al een tijdje. Dus ik ben bang dat die vlieger niet op gaat... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En er komt zojuist een 2e aangerend van onder de ruif. Dus ik zit nu met een muis aan m’n linker en aan m’n rechter hand. Eh, terwijl ik dit typ zit de muis van de ruif bijna in m’n Croc 🤨

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

En er komt zojuist een 2e aangerend van onder de ruif. Dus ik zit nu met een muis aan m’n linker en aan m’n rechter hand. Eh, terwijl ik dit typ zit de muis van de ruif bijna in m’n Croc 🤨

DFDCA085-833A-43EE-8869-F69EB7B1F059.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Schattig @Eefje! Weet je dat ik het altijd zo'n heerlijk ontspannen geluid vindt, dat geknabbel van konijnen? Vooral van brokjes.

Ik ben weer begonnen met een fenbendazol kuur bij Lien. Ze viel weer gestaag af en soms heb ik het idee dat ze ietsje onvast op de poten is. Als ze na het eten bij haar voerbakje wegloopt bijvoorbeeld.

Verder heeft ze gelukkig geen klachten, maar uit urine-, keutel-, bloedonderzoek en röntgenfoto's is vorig jaar niets anders aan het licht gekomen waardoor ze zo afvalt. Ik heb toen panacur gegeven en daarna bleef ze bijna een jaar op gewicht. Tot een aantal weken geleden ze weer steeds meer afviel. Hopelijk hebben we nu ook weer een goed resultaat.

Ze heeft het haarfijn door als ik haar kom halen voor haar medicijnen (ik verpulver de tablet, meng het poeder met wortelhap en geeft het uit een spuitje, handiger voor een groot konijn dan de grote hoeveelheid die ze moet hebben van bv. drops - die trouwens niet meer verkrijgbaar is geloof ik), maar ze neemt direct na het terugzetten wel direct een vers wilgentakje van mij aan als goedmakertje...😬

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Evee:

Lekker brutaal beestje 🤣 @JacinthaBrehler

Ja maar echt..!! Het ding zat ook gewoon naast Kliko uit de waterbak te drinken. Tot ik moest niezen en hij er bijna inviel 😶

Maar hij heeft een half uur lang uitgebreid in de ren lopen scharrelen, snoepend van de gedroogde kruiden die ik er vanmorgen in gegooid had en van het koekje wat Spook had laten liggen. En die muis in het hok was druk de boel aan het omspitten. Blijkbaar lag het stro en ‘lig-hooi’ niet naar wens 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afgelopen vrijdag bracht ik Luz & Lewis naar de opvang voor vakantie (vanavond haal ik ze weer op) en toen zag ik dat een van Lewis zijn potentiële nieuwe vriendinnen (na overlijden Lola) nog steeds niet is herplaatst, vermoedelijk omdat ze een reus is en niet veel mensen voor haar de ruimte hebben. Ik vond het zo sneu dat ik bijna overwoog om haar aan L&L te laten koppelen, want wij hebben de ruimte wel, maar aan de andere kant zijn L&L zo’n goede match dat je daar ook niet in wil stoken. Het breekt wel een beetje mijn hart en ik denk er steeds aan, maar heb ook geen ruimte voor twee grote rennen helaas... 😕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites