Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Ik ga volgende week toch maar eens met Spook naar de dierenarts. Ze loopt al een tijdje raar. Ze sloft zeg maar, je hoort haar ook lopen. Kliko loopt als een normaal konijn, maar Spook lijkt te vergeten dat ze ook nog wat met de achterkant moet doen tijdens het lopen. Deze week kan ik niet, het is ook al een tijdje zo dus die paar dagen extra wachten maakt ook geen verschil. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

En dat voor 2 afdankertjes 😉

Afdankertjes? Juweeltjes zul je bedoelen! Als ik de foto's en verhalen zie en lees van al die opvangkonijnen hier dan zijn het zulke mooie lieverds....(behalve dan als ze totaal uitgevloerd liggen en niet meteen reageren en ons een hartverzakking bezorgen 😱). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moest vanmiddag ook even kijken of Blackie nog ademde. Precies toen ik een foto wilde maken bewoog hij weer.

Hij is gisteren naar de dierenarts geweest omdat zijn oog wat raar deed (mijn ex zei dat het weg was maar dat was gelukkig niet het geval). Hij heeft de hele heen-en terugreis zitten klappertanden van angst. Hij heeft een beschadiging aan het hoornvlies, dus 2 weken druppelen en dan terugkomen. 

Maar hij heeft denk ik een beetje een trauma van gisteren, want zodra ik met de reismand aan kom lopen gaat de grote stoere krijger bibberend in een hoekje zitten. Het druppelen zelf is geen enkel probleem, maar in die mand dat is iets verschrikkelijks blijkbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-9-2020 at 21:58 zei JacinthaBrehler:

Ik ga volgende week toch maar eens met Spook naar de dierenarts. Ze loopt al een tijdje raar. Ze sloft zeg maar, je hoort haar ook lopen. Kliko loopt als een normaal konijn, maar Spook lijkt te vergeten dat ze ook nog wat met de achterkant moet doen tijdens het lopen. Deze week kan ik niet, het is ook al een tijdje zo dus die paar dagen extra wachten maakt ook geen verschil. 

Hoe is het met Spook? Loopt ze weer normaal? 

Mijn julia loopt ook niet normaal. Haar ene knieschijfje zit los dus soms hobbeltje meer dan echt lopen. Rennen kan ze het beste op vloerbedekking maar de keuken weet ze ook elke ochtend te vinden en dan loopt ze gewoon over het laminaat.

Het is vooral heel vermoeiend om konijn te zijn. 😊

20200914_140556-1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe lang zetten jullie een konijn met plakpoep op hooidieet? Kyra heeft al een paar dagen een vieze kont. Ze maakt het wel zelf schoon, maar daarna komt het weer terug, dus ik wil even een paar dagen alleen hooi geven. Maar hoe lang zouden jullie dit doen voordat je naar de dierenarts gaat als het niet over gaat? En hoe lang kan het uberhaupt voordat ze andere voedingsstoffen gaat missen? Zit nu pas op dag 2 trouwens, dus denk dat het nog wel een paar dagen kan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

1 dag, hooguit 2. Als het dan niet over is, ligt het niet aan voeding en ga ik dus naar de dierenarts. 

Ok bedankt! Hopelijk is het morgen gewoon over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei JokeC:

Pasten er drie hele brokjes in dat kleine muisje? Je hebt er wel echt hele mooie foto's van gemaakt. 👍

Ja daar was ik ook nogal verbaasd over! Maar het ding zat het luid knagend vlak achter mij op te peuzelen dus het werd niet naar andere familieleden gebracht. Denk dat ie nu wel op knappen staat. 😶

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites