Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Haha klinkt bekend. Mo was erg mager toen ik ik haar kreeg. Eerst dual care brokjes gegeven en ik denk daarna toch wat te veel gewone brokjes want het is een mooi bolletje met enorme fluff geworden! (Niet heel dik, wel gezond Hollands welvaren 😉 )

Helaas nog steeds een enorm slechte hooi eter 😕 

In eerste instantie kreeg ze een normaal dieet en at ze ook al geen hooi... ivm magerheid eerst maar bij gevoerd. Wat eerst niet hielp, maar na de panacur gelukkig wel! Ik probeer nu te zoeken naar een balans van op gewicht blijven en aan het hooi eten te krijgen.. Maar ‘t is een hardnekkige hooi weigeraar...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Rifca:

(Niet heel dik, wel gezond Hollands welvaren 😉 )

🤣

Jerry en Dominique staan ook op brokkenrantsoen. Dominique is te dik, maar was in de maand dat ze in de opvang zat al een beetje afgevallen. Jerry heeft ook een bolle buik (in de opvang vond een vrijwilliger, nadat ik er iets over zei, hem er ‘gezellig’ uit zien haha), maar het is echt alleen zijn buik. Mijn dierenarts vond het daarom niet echt nodig om hem te laten afvallen, maar ik denk dat hij het met een beetje minder brokken ook wel af kan. Wie weet wordt zijn figuur dan wat beter. 

Ze eten allebei heel goed hooi, dus dat is heel fijn. En daardoor hoeven ze ook geen honger te hebben. 🙂 

Door de dikke wintervacht is het wat lastiger te zien hè? Jerry mag ik aaien als ze aan het eten zijn, dus die kan ik op gevoel (in de letterlijke betekenis) in de gaten houden. Dominique is geen fan van aaien, zij wordt liever door Jerry vertroeteld, dus bij haar is het wat lastiger te beoordelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Betsy is hier aardig vermagerd de afgelopen weken.. maar Gijs doet haar goed, ze eten allebei goed brokjes, veel groenten en hooi. Ze krijgen iets meer brokjes dan normaal, Gijs omdat hij nog een beetje moet groeien en Betsy om wat aan te komen. Nu Betsy weer goed eet lijkt de verdeling ook beter en laat Gijs zijn bdk niet meer liggen. Ik hoop eigenlijk dat ze zo vanzelf weer wat aankomt. Gelukkig vindt ze het fijn om over haar koppie geaaid te worden, dan kan ik stiekem ook haar lijfje even checken. Vergeleken met Gijs vind ik wel dat haar botjes en ribben erg goed voelbaar zijn. Ze is nu ook zo actief, de hele avond in touw en super veel binkies, zo komt ze natuurlijk helemaal niet aan! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt waar, dit zijn dus echt filmpjes om te bekijken als je een beetje somber bent, hier moet ik gewoon hardop om lachen, wat een gaaf gezicht dat Betsy zo vrolijk wordt van/met dat acrobatische jochie. Super hè, zo'n gelukkig koppeltje?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die sprongetjes maakt pluis ook altijd😂😂😂 dan zit ze je aan te kijken, dan gaat ze aan het kleed knagen, dan loop je op haar af en dan springt ze precies zo weg🤣🤣🤣 zo zijn we soms de hele avond bezig

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha acrobatisch is wel het juiste woord inderdaad! Vlug en soepeltjes datie is joh! Ik kan ze ook echt niet alleen laten als ze los zijn. Met Bets en Frits ging dat prima, maar hij zit echt overal op en in, ik vind hem nog een keer terug boven op de grote kast. En achter de tv vindt hij ook mega, heb m al drie keer uit de kabels moeten halen. Ik heb inmiddels een plantenspuit staan voor als hij het weer wil proberen. Kleine ontdekkingsreiziger

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Lienappelsien:

Springt hij niet over je ren heen? Het zal toch niet lang duren voordat hij door heeft dat dat een peuleschil voor hem is.

Zolang ik er geen tapijt in leg hoop ik het niet, hij kan zich dan toch niet zo lekker afzetten. Ik zorg wel dat de hokjes ver genoeg van de rand staan, ik zag m laatst al kijken naar het kastje buiten de ren toen hij bovenop het hok zat.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben onderweg naar Konijnenparadijs! Zonder Noddie, heb namelijk met Aniek en iris overlegd en opvang joy lijkt toch ook wel een vriendinnetje te hebben. Volgende week daar met Noddie heen 😊

Ik weet niet of Noddie en Nutsy hadden gepast samen, maar ik heb mijn vriendin mijn woord gegeven dus daar ga ik mij aan houden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Huiself:

Ik ben onderweg naar Konijnenparadijs! Zonder Noddie, heb namelijk met Aniek en iris overlegd en opvang joy lijkt toch ook wel een vriendinnetje te hebben. Volgende week daar met Noddie heen 😊

Ik weet niet of Noddie en Nutsy hadden gepast samen, maar ik heb mijn vriendin mijn woord gegeven dus daar ga ik mij aan houden. 

Ik ben even de weg kwijt geloof ik...

Je ging toch voor Nutsy een rammetje van je vriendin proberen? Maar wie is Noddie dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Rifca:

Ik ben even de weg kwijt geloof ik...

Je ging toch voor Nutsy een rammetje van je vriendin proberen? Maar wie is Noddie dan?

Als ik het goed onthouden heb is Noddie haar pleegkonijntje dat ze nu zelf van opvang Joy heeft geadopteerd. 🙂

@Huiself Ik ben heel benieuwd naar hoe het vandaag ging! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, ja snap dat het allemaal wat verwarrend is 🙃

Nutsy is aan Robin gekoppeld. De dat ging heel saai, maar op het eind besloot dominante Robin er toch even voor te gaan. 

Eenmaal thuis op neutraal terrein leek Nutsy zich wel wat meer thuis te voelen dan Robin. Voor haar allemaal bekende geluiden natuurlijk. Robin blijft heel onhandig als een kleine hork op Nutsy rijden, af en toe rent ze weg. In ieder geval weer heel anders dan chip en Nutsy destijds! Dat was twee keer rijden en klaar. 

Mijn vriendin heeft voor haar andere dominante vent een dame gevonden. Dat verliep onrustiger. Beide heren zijn dominant en hebben als laatste een vechtervaring gehad. 

Ik ben benieuwd hoe dit verloopt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Evee:

Succes! En fijn dat Noddie hoe dan ook een vriendin krijgt, of dat via Aniek of Iris is maakt niet uit natuurlijk 🙂 

Inderdaad, is mij om het even. Zolang Noddie maar een passende dame vindt 🥰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Huiself:

Nutsy links met ogen zo groot dat ze er bijna uit vallen 😂😂

IMG_20200126_101536.jpg

Ziet er toch wel gezellig uit zo samen op het toilet 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Lienappelsien:

Leuk dat 1 van de heren mee naar huis kon! Maar je had toch pas een foto van die 2 rammen van een aantal maanden laten zien waar ze allebei oranjebont waren? 🤔 Hoe kan dat dan, zijn ze verkleurd? 😎

Ik denk dat ze inderdaad verkleurd zijn, haha! Dat was een foto toen ze 6 weken oud waren (ongeveer). Inderdaad flink veranderd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Poos hier niet actief geweest, sorry daarvoor. Druk met andere dingen, wachtwoord vergeten op de pc en te bedonderd om hem op te zoeken en eigenlijk weinig gekke dingen te melden. 

Maar helaas nu wel. 

2 jaar geleden zijn Joris en Baloe in 1 week tijd overleden. Ik had toen Amber en Boris "over". Ik heb hen succesvol aan elkaar kunnen koppelen en ze woonden gezellig binnen met z'n 2. 

Het ging echt supergoed met ze. 
Tot helaas afgelopen woensdag, ik kwam beneden om klaar te maken voor het werk en zag Amber in de ren liggen. Maar ze had een andere houding dan normaal. Boris keek mij ook al vragend aan, duwde nog tegen haar oor maar ik moest helaas constateren dat ze was overleden. Ik stond perplex. De avond ervoor nog niks aan de hand, nog samen gegeten en gedaan wat ze altijd deed. En dan 's morgens ineens was ze er niet meer. Ze heeft ruim 7 jaar bij ons mogen wonen en is 9 jaar oud geworden. 😞 

Toen was Boris dus nog alleen..... en wat keek hij treurig..... dat kan ik niet aanzien. 

Ik heb donderdag contact gezocht met de opvang en we konden zaterdag terecht. Daar zat een voedster die de dag nadat ze in de opvang was gekomen is bevallen van een zeer veelzijdig nest. En een van die jonge prullen is met ons mee naar huis gegaan. Nog net geen 3 maanden oud, maar wel oud genoeg om te verhuizen.

Ze had eigenlijk een andere naam maar we hebben haar Roxxy genoemd. 

Toen ze net thuis waren heb ik de ren schoongemaakt en in overleg met de opvang in Boris zijn ren geplaatst. Boris is heel zachtaardig en laat een ander goed toe. Ook het rijden probeert hij af en toe maar als ze wegrent gaat hij maar wat anders doen. Hij krijgt de kans niet eens.

De eerste tijd zat ze onder het Ikea bedje verstopt, maar langzaamaan ontdooide ze en begon ze aan haar ontdekkingstocht. Ik heb haar laten zien waar ze het water kon vinden en later was ze ook zelf naar de waterbak toe gegaan om te gaan drinken. Slim meisje. 

Ik hoop dat ze samen net zo klef gaan worden als Boris met Amber was.  Maar tot op heden ziet het er goed uit. 

Ambertje, paar weken terug nog gemaakt

360.jpg

De koppeling bij de opvang, ze dacht, als ik mij zo klein mogelijk maak, dan ziet hij mij vast niet.

360.jpg

Thuis veilig onder het bedje, daar kon Boris niet komen

360.jpg

Samen eten ging 's avonds ook al goed

360.jpg

Op het bedje

360.jpg

Vanmorgen trof ik ze zo aan

360.jpg

En vanmiddag zo 😍

360.jpg

Deel dit bericht