Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

14 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Wow, da’s inderdaad wel een verschil! Zo op het eerste oog zou ik denken dat mijn konijnen qua formaat het meest overeenkomen met die van @Eefje en dus prima in het huisje passen, maar wetende dat ze net zo groot zijn als die van @Ot&Sien (die overigens best wel groot lijken op de foto’s haha), is de grotere variant waarschijnlijk geschikter. 😜

Ot is ongeveer 2 kg en Sien 2,3. Hangoren ogen vaak wel echt iets minder gestroomlijnd vind ik zelf. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ot&Sien:

Wat schattig @Eefje, hoe ze daar heerlijk ligt te slapen. 😊

Jaaaa Betsy is echt mijn kleine popje! Ik denk dat ouders zo'n zelfde soort gevoel krijgen als ze naar hun kinderen kijken als ik met Betsy heb als ze zo ligt 🥰.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Olaf is net zo zwaar als mijn caviabeertje. Ze zijn beide bijna 1400 gram.😂

bewerkt door Mira11
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag een cadeautje voor de konijntjes bij de bb bestelling. Betsy vindt het maar irritant dat ze het niet mee kan nemen en Gijs vindt het heeeeeell spannend, zeker als Betsy gaat trekken en het herrie maakt tegen de ren aan. Straks maar even kijken of ik het aan het hokje vast kan maken ofzo, Gijs zit steeds stampend in de hoek, bij het tweede filmpje hoor je hem wegrennen en stampen 😆

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohhh jij hebt t zeiltje wat ik wilde maar hier niet aan te komen was! Nu een net andere. Wat heb je trouwens voor randje onder aan? Ziet er handig uit

Leuk filmpje trouwens😄

bewerkt door MichelleloveElmo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Ohhh jij hebt t zeiltje wat ik wilde maar hier niet aan te komen was! Nu een net andere. Wat heb je trouwens voor randje onder aan? Ziet er handig uit

Leuk filmpje trouwens😄

Jaa van Leen Bakker dat zeil, erg leuk vind ik! Die randen zijn gewoon grote hoekprofielen, heel handig, blijft het hooi een beetje in de ren en de ren op zijn plek. Met de nadruk op 'een beetje' 😉.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-9-2020 at 09:37 zei Eefje:

IMG_20200905_093500.thumb.jpg.a50623aefbd4e225d4b8eeb0872b0956.jpg

Het huisje erachter, is dat de Outback basic? Hoe ruim is die van binnen?

Ik zit erover te denken om in de winter nog een extra schuilhok te plaatsen zodat ze nog eens kunnen wisselen en nog een plekje hebben om hoog te zitten. Moeten ze er wel in passen natuurlijk 😅 

De zandbak gebruiken ze hier niet met kouder weer, daar zou deze dan mooi kunnen staan...

bewerkt door Ot&Sien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een muis in het nachthok/schuilhok wonen. Geen idee of het er maar 1 is en of ze geen nest aan het bouwen is... Vandeweek maar effe kijken met een stel handschoenen aan. Heb geen trek in een muis aan m’n vinger 😶

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Ot&Sien:

Het huisje erachter, is dat de Outback basic? Hoe ruim is die van binnen?

Ik zit erover te denken om in de winter nog een extra schuilhok te plaatsen zodat ze nog eens kunnen wisselen en nog een plekje hebben om hoog te zitten. Moeten ze er wel in passen natuurlijk 😅 

De zandbak gebruiken ze hier niet met kouder weer, daar zou deze dan mooi kunnen staan...

Ongeveer 46 diep bij 36 breed. Ik weet niet meer hoe hij precies heet, ziet er zo uit: 

IMG_20200906_201945.thumb.jpg.aef6819c5af9113d6e9762188127113d.jpg

Hij wordt hier niet veel gebruikt, ze hebben liever de kleine huisjes met 2 ingangen. Maar ik laat hem maar staan, Gijs ligt er wel graag op. Heeeeell soms zitten ze er samen in, maar dan zijn ze altijd aan het klooien met het matje ofzo, ze liggen er nooit rustig. Als ik dat ooit zie kan ik er donder op zeggen dat degene die er in ligt zich niet lekker voelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren gaf ik de konijntjes een droog weilandje uit de webshop. Gijs vond het zo eng dat hij niet van het huisje af wilde komen. Vandaag heeft mijn vriend nog een poging gedaan en nu zit hij er bovenop en druk te vreten. Hij raakt zo van slag van alles wat nieuw is, volgens mij heeft hij een vorm van autisme ofzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje wie weet... denk niet dat zoiets alleen bij mensen voorkomt persoonlijk. Net als ADHD. Mijn Golden Retriever, Skittles, is ontzettend druk en heeft een spanningsboog van een doperwt. Als ze mens was geweest had ze ongetwijfeld stempel ADHD gekregen. Dat is met recht zo baas zo hond 😶

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha bij de naam Skittles zag ik echt een klein hondje voor mij, geen golden retriever 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroeger zeiden wij altijd over mensen die heel druk deden “die heeft vast te veel skittles gegeten“. Geen idee waar die uitdrukking vandaan komt. 

PS. Ik dacht ook dat de teckel Skittles heette, niet de GR.😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Marjoleink:

Skittles zijn snoepjes, ze zien eruit als smarties maar dan zonder chocola van binnen.

Suikerbommetjes, op smaak gebracht met geconcentreerd vruchtensap (=nog meer suiker). Maar ja, dat is eigenlijk alle snoep, en af en toe wel erg lekker 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kerbl konijnenhuis (grote variant) of Beeztees cat cube? 🤔 Ze zijn ongeveer even duur, maar het Kebrl huis is net ietsje groter. De cat cube, daarentegen, is makkelijker schoon te maken en misschien moeilijker te slopen. 

@Dollie Passen ze een beetje met z’n tweeën in een cube of moeten ze proppen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Pablo&Lola:

Kerbl konijnenhuis (grote variant) of Beeztees cat cube? 🤔 Ze zijn ongeveer even duur, maar het Kebrl huis is net ietsje groter. De cat cube, daarentegen, is makkelijker schoon te maken en misschien moeilijker te slopen. 

@Dollie Passen ze een beetje met z’n tweeën in een cube of moeten ze proppen?

Past vrij makkelijk. Moet ik er even een Lumi for scale foto van maken 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dollie:

Past vrij makkelijk. Moet ik er even een Lumi for scale foto van maken 😂

Dat zou uiteraard wel heel handig zijn ja, haha. 😜 Maar jij zegt dat het past, dan geloof ik je.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morgen is Mars er niet, zal eens kijken of Lumi de cube interessant vindt als ze los mag lopen. 😛 Overigens echt allebei languit er in liggen zal denk ik wel lastig worden. Maar tot nu toe is Mars ook de enige die ik er zo in heb zien liggen/slapen, buiten zitten ze meer gewoon te zitten als een bolletje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites