Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

@Eefje Maar ze vindt je zo liefffff...

Luz doet het ook, maar dan door aan mijn broek of shirt te trekken. Helaas werkt het wel, want ik wil geen happen uit mijn kleding. Gelukkig stopt ze er (tijdelijk) mee als ik haar voorzichtig wegduw. Sterkte met je aandachtsorgel. 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb meer het idee dat het hartstikke dominant gedrag is en weinig met liefde te maken heeft 😅. Mijn vriend wilde graag een schootkonijntje, komt hij nu ook wel op terug als ze in zijn schoot begint te graven 😆.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Eefje:

Ik heb meer het idee dat het hartstikke dominant gedrag is en weinig met liefde te maken heeft 😅. Mijn vriend wilde graag een schootkonijntje, komt hij nu ook wel op terug als ze in zijn schoot begint te graven 😆.

Tsja, ze zeggen niet voor niets be careful what you wish for.. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-8-2020 at 18:42 zei mammafelina:

Pfff!! Ik blijf de verhouding biks, hooi en groenvoer maar een lastig iets vinden.

Fluffy en Pip krijgen nu samen 70 gram ss per dag verdeeld over 2 porties.

Echter eten ze nu bijna geen hooi meer.

Fluffy weegt nu 2.1 kilo en Pip 2.5 kilo.

Beide konijnen hebben nu dus een mooi gewicht voor hun formaat.

Biks dan toch weer afbouwen? Hoeveel moet ik dan geven?

Wellicht nog een idee om de biks in 1 portie per dag te geven? Ze weten natuurlijk donders goed wanneer ze weer biks kunnen verwachten. Ik geef ze bijvoorbeeld s morgens groente en hooi, rond etenstijd kruiden en hooi en 's avonds biks (en moet dan het hooi alweer bijvullen, omdat ze dan alles vaak weer op hebben). Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha wat een hilarische foto's! Dat bekkie, echt prachtig!😂

Baloe en Dunya zijn het nog steeds niet eens met hun brokwissel. Ze eten allebei alleen de science brokjes op en pakken dan een paar nieuwe brokjes, eten dat met lange tanden op en dan zijn ze er klaar mee. Dan gaan ze even een half uur tot een uur languit liggen en dan eten ze pas weer wat van de nieuwe brokken. Iemand tips voor deze verwende konijnen? Langzaamaan wordt het natuurlijk steeds minder science maar ik wil niet dat ze hun brokjes gaan weigeren😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-8-2020 at 21:09 zei Eefje:

Als je zoekt op kerbl schuilhuisje vind je hem op verschillende sites. Ze vinden hem heel fijn! Enige nadeel is dat er blijkbaar spijkertjes in de rand van de openingen zitten. Is zo niet te zien, maar toen ze het een stuk afgeknaagd hadden kwamen ze tevoorschijn. Heb ze er nu allemaal uit getrokken.

Welk formaat is die van jou? 45 x 32 cm of 59 x 39 cm? Ik zoek een schuilhok voor de winter waar ze wél in gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Welk formaat is die van jou? 45 x 32 cm of 59 x 39 cm? Ik zoek een schuilhok voor de winter waar ze wél in gaan.

Ik heb dit huisje ook, de kleinere variant. Daar passen ze samen nét in, maar dan kunnen ze niet liggen... Ze zijn rond de 2 en 2,3 kg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Ot&Sien:

Ik heb dit huisje ook, de kleinere variant. Daar passen ze samen nét in, maar dan kunnen ze niet liggen... Ze zijn rond de 2 en 2,3 kg.

Dank je! 🙂 Mijne zijn ongeveer net zo groot/zwaar. Als ik er ook stro in wil doen, kan ik dus beter voor de grotere gaan, hè?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Houd rekening ermee, zei de dierenarts... dat Coco echt wel een paar dagen last kan hebben van de narcose, zei de dierenarts.... volgende dag is meneer Coco al ontsnapt uit de ren (gewoon het deurtje open gemaakt) en rent hij vrolijk rond binkies te maken. Rent hij de trap voor de lol een paar keer op en neer en tijdens het medicijnen geven zit hij vervelend te doen en aan mijn haar te knagen. Kleine schurk.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Pablo&Lola:

Dank je! 🙂 Mijne zijn ongeveer net zo groot/zwaar. Als ik er ook stro in wil doen, kan ik dus beter voor de grotere gaan, hè?

Dat zou ik wel doen ja... Ze kunnen er hier echt niet samen in liggen. Ze zitten er ook alleen samen in als ik iets lekkers in het huisje heb gelegd. Er zit wel regelmatig één konijn in.

Een hele slechte foto (gemaakt vanuit huis door het raam heen en ingezoomd), maar je kunt wel zien hoe de verhouding konijn-huisje ongeveer is hier:

20200905_085828.jpg

bewerkt door Ot&Sien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Dogvilla wordt hier overigens ook volop gebruikt, maar die is natuurlijk wel weer een slag groter en ook wat duurder... Het Kerbl huisje is hier trouwens ook erg geliefd omdat ze er zo lekker bovenop kunnen zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ot&Sien Dank je wel voor de leuke in-gebruik-foto’s! 😄 Handig om een beetje een inschatting te maken van hoe groot het huisje in het echt is.

De Dogvilla is inderdaad ook heel mooi, maar vrij prijzig om als ‘proef’ aan te schaffen. Mochten ze nou wel in huisjes met twee uitgangen gaan, dan kan ik er nog eens over nadenken. Of ik zaag uit elk van de huisjes die ze nu hebben een extra gat. 😅

bewerkt door Pablo&Lola

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow, da’s inderdaad wel een verschil! Zo op het eerste oog zou ik denken dat mijn konijnen qua formaat het meest overeenkomen met die van @Eefje en dus prima in het huisje passen, maar wetende dat ze net zo groot zijn als die van @Ot&Sien (die overigens best wel groot lijken op de foto’s haha), is de grotere variant waarschijnlijk geschikter. 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites