Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

6 minuten geleden zei Marjoleink:

Tara moest vandaag bloed laten prikken om te kijken of de medicijnen voor haar nieren aanslaan. Nou, ze zijn bij deze dierenarts wel wat gewend, maar dit was wel een uitdaging. Rechter voorpootje geschoren, naald erin terwijl de assistente zo ongeveer op haar lag, maar Tara sprong recht overeind. De naald was er dus uit, en ze kreeg daar een bloeduitstorting waardoor ze niet meer in die ader konden prikken. Linker voorpootje geschoren, konijn in de handdoek, kwamen er maar twee druppels bloed uit. Uiteindelijk heeft hij maar in haar oortje geprikt, want hij had toch bloed nodig.

De resultaten waren wel goed.

Gellukig waren de resultaten wel goed na de enorme uitdaging. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Marjoleink:

Tara moest vandaag bloed laten prikken om te kijken of de medicijnen voor haar nieren aanslaan. Nou, ze zijn bij deze dierenarts wel wat gewend, maar dit was wel een uitdaging. Rechter voorpootje geschoren, naald erin terwijl de assistente zo ongeveer op haar lag, maar Tara sprong recht overeind. De naald was er dus uit, en ze kreeg daar een bloeduitstorting waardoor ze niet meer in die ader konden prikken. Linker voorpootje geschoren, konijn in de handdoek, kwamen er maar twee druppels bloed uit. Uiteindelijk heeft hij maar in haar oortje geprikt, want hij had toch bloed nodig.

De resultaten waren wel goed.

Wat fijn om te horen! Tip voor een eventuele volgende keer. Laat ze een achterpoot proberen. Geven ze meer bloed en zijn makkelijker te fixeren dan met voorpoten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoera! Wat een sterke Houdini's zijn het toch. Betekent het dat de medicijnen aanslaan volgens verwachting en dat haar nieren beter functioneren dan voor de medicijnen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JokeC:

Hoera! Wat een sterke Houdini's zijn het toch. Betekent het dat de medicijnen aanslaan volgens verwachting en dat haar nieren beter functioneren dan voor de medicijnen? 

Ja, gelukkig wel.

3 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Wat fijn om te horen! Tip voor een eventuele volgende keer. Laat ze een achterpoot proberen. Geven ze meer bloed en zijn makkelijker te fixeren dan met voorpoten.

Dat heb ik nog voorgesteld, maar hij vond dat geen optie bij dit konijn. Grappig dat jij andere ervaringen hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is het advies vanuit universiteit Utrecht. Het voordeel is dat door op de knie te drukken je de achterpoot zeer goed kan strekken en fixeren. Nu drie keer gedaan bij Sergio en dat ging echt perfect. Ja, t zijn kleine vaten en de ene dierenarts is er beter in dan de andere maar ik zou t niet snel nog ander doen als ik dit niet geprobeerd had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha die Tara is me er eentje! 

Ik ben Bets al een tijdje aan het bijvoeren een ben haar gewicht sinds 7 juli bij gaan houden in 11pets. Toen was ze al wat aangekomen en woog ze 1220, dat is heel geleidelijk opgelopen tot vandaag 1275. Heel fijn! De dual care en erwtenvlokken doen hun werk dus goed. Ze voelt nog steeds bottig, maar dat zal de leeftijd wel zijn. Ze heeft altijd rond de 1300 gewogen. En een keer 1500 toen ik ergens anders was gaan wonen en mijn vriend haar per ongeluk had vetgemest, kon haar eigen kont niet meer schoonmaken het arme beest 😅. Nu een balans zoeken zodat ze niet te dik wordt en ook niet weer afvalt. Dat is het lastigste, vind ik bij mezelf ook altijd moeilijk 🙁.

bewerkt door Eefje
Kromme zin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt super goed, dat Bets aangekomen is, nog een tweetal maandjes het prinsesje de erwten gewoon voeren en niet onder haar matrasje leggen en dan komt ze hopelijk weer op haar normale gewicht van 1,3 kg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteravond zelf mee gemaakt hoe snel een konijn weg kan zijn 😦

Fluffy en Pip liepen los in de tuin terwijl ik daar ook was. 

Tot zover ging alles prima, beide nijnen waren aan het rennen en deden een wedstrijdje wie de mooiste binky kon maken 🐇

Toen werd ik even afgeleid door mijn kleine nichtje, nog geen en 30 seconden, maar toen ik weer keek was Pip weg 😦

Gelijk paniek dus.. 

Wat bleek, Pip was onder de schutting doorgekropen en gelukkig daarbij in het schuurtje van de buren terecht gekomen 😥

Mijn man is haar daar gaan halen en toen hebben we haar weer veilig in haar verblijf gezet bij Fluffy.

Allemaal flink geschrokken, maar gelukkig is het goed afgelopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei mammafelina:

Gisteravond zelf mee gemaakt hoe snel een konijn weg kan zijn 😦

Fluffy en Pip liepen los in de tuin terwijl ik daar ook was. 

Tot zover ging alles prima, beide nijnen waren aan het rennen en deden een wedstrijdje wie de mooiste binky kon maken 🐇

Toen werd ik even afgeleid door mijn kleine nichtje, nog geen en 30 seconden, maar toen ik weer keek was Pip weg 😦

Gelijk paniek dus.. 

Wat bleek, Pip was onder de schutting doorgekropen en gelukkig daarbij in het schuurtje van de buren terecht gekomen 😥

Mijn man is haar daar gaan halen en toen hebben we haar weer veilig in haar verblijf gezet bij Fluffy.

Allemaal flink geschrokken, maar gelukkig is het goed afgelopen.

Dat is schrikken! Idd geluk dat ze bij de buren uitkwam.🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kom even opscheppen over Kyra hoor 🥰 Ze krijgt nog medicijnen vanwege de castratie en ze vind het zo lekker dat ze het gewoon uit het spuitje oplikt, ik hoef het haar niet onder dwang te geven. Ze komt zelfs naar mij toelopen als ik het pak! Er zijn vast meer konijnen die dat doen, maar tot nu toe nog nooit een van mijn konijnen haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat fijn, @IreneM! Waren alle konijnen maar zo makkelijk.

Ik werkte vandaag voor het eerst sinds een halfjaar weer een halve dag op kantoor. Toen ik ‘s middags thuiskwam zag ik tot mijn grote schrik dat de waterbak van de konijnen helemaal leeg was, terwijl ik er echt heel erg zeker van was dat ik ze ‘s ochtends nog vers water had gegeven. Ik was dus al half boos op mijn vriend die thuiswerkte, dat hij even had moeten checken toen hij icepods ging neerleggen etc. Maarrr, een tijdje later zat ik bij de konijnen in de ren en zag ik monsterkonijn Luz met haar snuit zo de waterbak optillen en omflikkeren. Raadsel opgelost dus.

De waterbak is inmiddels vervangen door een stevigere hondenbak. 😅

• Vind ik leuk 1
  • Haha 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een draakje😁.

Die van mij hadden vanmorgen de volle waterbak volgegooid met kattenbakkorrels. Echt leuk (vonden zij dan)!

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond de konijnen maar lamlendig, vooral Bets, had ook het idee dat ze snel ademde. Heb maar een icepod neergelegd en daar liggen ze nu allebei bovenop. Maar het is hier maar 25 graden.. ze sjeest wel vol gas op me af voor iets lekkers, dus het zal wel I guess..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet in ieder geval waarom er zoveel dieren opgegeten worden door vossen in het dorp. Tijdens de ronde met de hond net zag ik een hele familie, met jonge vosjes dus! Spelen op een akker die direct aan het dorp grenst. Dat is dan wel weer heel schattig. Maar ja, niet zo schattig als het jouw eenden / ganzen / konijnen zijn die op het menu staan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JacinthaBrehler:

@Eefjewat een leuk huisje! Waar heb je dat vandaan...? Ik vind dat Kliko en Spook nooit genoeg huisjes kunnen hebben namelijk 😇

Als je zoekt op kerbl schuilhuisje vind je hem op verschillende sites. Ze vinden hem heel fijn! Enige nadeel is dat er blijkbaar spijkertjes in de rand van de openingen zitten. Is zo niet te zien, maar toen ze het een stuk afgeknaagd hadden kwamen ze tevoorschijn. Heb ze er nu allemaal uit getrokken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, het duurde even voor ik hem te pakken had, maar Gijs zijn nageltjes zijn geknipt hoor😅. Hij begint nu al te stampen als ik de trap op kom. Benieuwd hoe lang hij boos is. Betsy haar achterpoten ook gedaan, dat lukte me laatst niet alleen. Die komt alweer knuffels halen, vergeet en vergeeft direct ❤️.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hihihi Baloe en Dunya zijn niet blij met mijn brokwissel. Ze gaan van science selective over op rosewoord meadow menu omdat ik denk dat Baloe gevoelig is voor (te veel) graan. Hij heeft snel diarree bij te veel brokken en ze krijgen echt maar heel weinig. Ik heb nu nog 2 kg science selective en daar heb ik 1 kg rosewoord doorheen gedaan. De stouterds laten nu alle rosewoord brokjes liggen en eten deze pas na een uur op 😂. Ze aten die brokjes wel als snoepje uit mijn hand tussendoor, dus ik vind het toch apart. Zouden ze in hongerstaking gaan als er steeds meer van de rosewood brok bij komt? Of is dit gewoon verwend gedrag? 🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm... Dat zou ook kunnen inderdaad! Een batch die wat anders is dan normaal gesproken ofzo. Ze eten het uiteindelijk wel hoor, maar met lange tanden. Overigens sluit ik bij die van mij gebitsproblemen ook niet uit, maar vooralsnog eten ze gewoon nog prima, alleen een beetje traag in vergelijking met mijn andere koppel.

Sinds wanneer eet Sergio het niet? Eet hij wel gewoon de rest van zijn voer en hooi enzo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites