Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

21 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Klopt, maar morgenochtend duurt het al twee dagen en zijn maag was al enorm. Dus als er niks passeert moet je wat. Maaaar..... Hij begint mondjes maat wat te eten. Hij heeft sinds een uur of 15 zes x de blaadjes van peterselie takjes, 4 paardenbloem bladeren en een blad andijvie. Hij eet wel alleen als ik hem plaag dus probeer dit steeds wat meer op te voeren. Ook is bewegen erg belangrijk dus ik 'jaag' hem minimaal 1 x per uur de kamer rond. Net als vocht dus hij krijgt ook subcutaan vocht om te zorgen dat hij voldoende binnen krijgt. Ook maak ik het groen wat hij krijgt nat. Alle beetjes helpen

Hoe gaat het nu het Sergio?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Wisselend, hij heeft in elk geval keutels, waar t niet klein en plakkerig, wisselend eetlust. Wel levendiger en protesteerd meer. Dus t gaat beter dan eerst, maar we zijn er ook nog lang niet

Ok, het gaat de goede weg op. Fijn om te horen. Jammer dat er wel nog veel te doen staat voor hij terug de oude is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-7-2020 at 18:37 zei mammafelina:

Even een beetje spam van mijn schatjes ❤

Resizer_15953491285841.jpg

Resizer_15953491285843.jpg

Ik ben hier helemaal vergeten op te reageren. Buiten dat ze te lief zo zijn samen wat lijkt Pip op Sergio zeg 😳 ik denk dat als ze bij elkaar zouden zitten ik ze niet zomaar uit elkaar zou weten te houden. Deze foto doet nog niet een recht aan hoe ze op elkaar lijken

IMG-20200223-WA0001.jpg

bewerkt door MichelleloveElmo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Ik ben hier helemaal vergeten op te reageren. Buiten dat ze te lief zo zijn samen wat lijkt Pip op Sergio zeg 😳 ik denk dat als ze bij elkaar zouden zitten ik ze niet zomaar uit elkaar zou weten te houden. Deze foto doet nog niet een recht aan hoe ze op elkaar lijken

IMG-20200223-WA0001.jpg

Jeetje! Pip en Sergio lijken echt op elkaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Harold kwam geen brokjes eten vanochtend. Zijn buikje leek ook wat gespannen te zijn. Hij at echter wel goed groenvoer, was verder levendig en heeft geen diarree. Ik kon ook geen afwijkende keutels vinden in de ren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zou kunnen, hou hem goed in de gaten in ieder geval. Hij heeft wel lekker veel groenvoer en gras gegeten en zat ook kruiden uit het hooi te vissen, dus wat dat betreft nog geen spoedgeval. Maar dat moet het ook niet worden natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee hoe is het nu met Harold?

Hier wilde eigenwijze Pip niet echt hooi eten gisteren, brokken, groenten en wilgen takken werden wel verslonden.

Gisteravond uiteindelijk wat gedroogde kruiden door het hooi gemengd en raad eens.. mw viel er gelijk op aan 😃

Hoe bedoel je verwend 😇

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niets aan te zien natuurlijk! Hij was eigenlijk alleen in de ochtend niet helemaal fit. Hij heeft gewoon hooi, kruiden groenten en gras gegeten, was gewoon in zijn normale doen verder. Ik twijfel of hij een beetje last van zijn buikje had, en dat weer over is, of dat het toch een haakje is. Ik hou het in de gaten. Straks krijgen ze weer brokjes, eens kijken of hij ze vandaag wel wil eten. 

Ik heb voor maandag een afspraak bij de dierenarts staan voor vaccinaties voor de katten en hond, als ik blijf twijfelen dan laad ik Harold dan ook gewoon in voor een controle. Het is alleen niet bij mijn eigen konijnkundige dierenarts want die is die middag vrij. Maar goed, dan kunnen we de konijnenkennis van die dierenarts ook eens testen 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou hij stond al enthousiast te wachten bij de deur en eet als een dijkwerker zijn brokjes brokjes. Alsof hij uitgehongerd was na gisteren 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Evee:

Nou hij stond al enthousiast te wachten bij de deur en eet als een dijkwerker zijn brokjes brokjes. Alsof hij uitgehongerd was na gisteren 😅

Hahaha ik herken die blik van Noddie toen hij een avond geen biks wilde een paar weken geleden 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle parasollen staan hier boven en voor de hokken. Ik hoop dat ze het de komende dagen een beetje vol kunnen houden 🤞. Het liefste sleep ik ze niet naar binnen. Nutsy is eindelijk een beetje in haar doen: bij iedere verandering raakt ze in de stress  en ze zit gerust maanden in het nachthok.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Do en Jerry lagen vanmiddag met 28 graden tegen elkaar aan vol in de zon 🙄 

Genoeg plekjes om in de schaduw te liggen (zelfs met een ‘roze ufo’), maar meneer en mevrouw wilden blijkbaar even zonnen... 

Het zonfeestje eindigde overigens toen Do op Jerry wilde rijden (Do is rams) en er toen weggerend werd. 

• Haha 2
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vol in de zon? Pffoeeh, heftig. Ik zag Luz vanmiddag een paar keer al binkiënd (is dat een woord?) door de ren racen en vroeg haar nog of dat wel een goed idee was met deze hitte, maar ik kreeg geen antwoord. Of nou ja, eigenlijk wel, want ze ging er gewoon mee door. 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even later zag ik ze samen rondom de icepod liggen! Dat had ik nog nooit gezien. Blijkbaar hadden ze het toch wel erg warm gekregen 😉 

2 uur geleden zei Pablo&Lola:

Vol in de zon? Pffoeeh, heftig. Ik zag Luz vanmiddag een paar keer al binkiënd (is dat een woord?) door de ren racen en vroeg haar nog of dat wel een goed idee was met deze hitte, maar ik kreeg geen antwoord. Of nou ja, eigenlijk wel, want ze ging er gewoon mee door. 😅

Ik heb dit 3 keer moeten lezen. Ik dacht bikiniënd, wat zou ze daarmee bedoelen? 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Lienappelsien:

Ik heb dit 3 keer moeten lezen. Ik dacht bikiniënd, wat zou ze daarmee bedoelen? 🤣

Hahaha! 😂 Ik zat bikiniënd in het opblaaszwembad terwijl Luz binkiënd aan het racen was. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites