Spring naar bijdragen

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

• Reacties 1,9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vriend komt steeds teleurgesteld terug uit de konijnenkamer. Wil hij Gijs even loslaten of wat lekkers geven en dan blijkt hij niet thuis te zijn en nieteens een briefje te hebben achtergelaten.

“Beste konijnenbaasjes,   Namens het gehele konijnenvolk spreek ik u toe en eis ik, ook namens het gehele konijnenvolk, grotere porties brokken. Wij willen MEER biks, MEER biks, MEER biks”.

"Als ik nou heel lief bij je ga zitten, krijg ik dan nog een paar brokjes extra?", aldus Luz.   

1 uur geleden zei Punky🐰:

Dus paradinge is een moeilijker woord voor dierenarts assistente. @MichelleloveElmo, zou je in het vervolg gewoon dierenarts assistente kunnen zeggen?😉😉

Er is wel een verschil, een paraveterinair mag ook kleine medische handelingen uitvoeren en assisteren tijdens operaties, dierenarts assistentes die geen paraveterinair zijn doen alleen de balie werkzaamheden.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Eefje:

Er is wel een verschil, een paraveterinair mag ook kleine medische handelingen uitvoeren en assisteren tijdens operaties, dierenarts assistentes die geen paraveterinair zijn doen alleen de balie werkzaamheden.

Precies, daarbij is paraveterinair een beschermd beroep en dierenarts assistente niet. Er zit dus zeker verschil in.

Sergio blijkt een verstopping van de maag te hebben met flink verhoogde leverwaardes. Naar verwachting zijn deze secundair. We richten ons er nu zo veel mogelijk op het oplossen van en leeg krijgen van de maag. Inmiddels heeft hij subcutaan infuus gehad en nog een injectie metoclopramide. Voor vanavond nog een injectie mee en geef hem dan nog wat subcutaan vocht. Veder heeft hij daar straks laxatract gehad om het ledigen van de maag te bevorderen. Ook moet ik voorzichtig zijn buik/maag masseren om de laxatract te helpen. Wel super voorzichtig, om dat er altijd t risico bestaat dat bij te hoge druk de maag of darmen kunnen schuren. Inmiddels heeft hij twee paardenbloem bladeren gegeten en nog wat gedronken. Ik hou hem uiteraard goed in de gaten. Bij morgen geen verbetering moet hij mogelijk geopereerd worden. Wanneer hij weer opgeknapt is gaan we zijn bloedwaarden nogmaals controleren om te kijken of zijn leverwaardes nog steeds verhoogd zijn of dat het toch maag gerelateerd bleek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Lienappelsien:

Och jee, opereren is bij zoiets toch vaak echt het laatste redmiddel?

Beterschap voor Sergio.

Klopt, maar morgenochtend duurt het al twee dagen en zijn maag was al enorm. Dus als er niks passeert moet je wat. Maaaar..... Hij begint mondjes maat wat te eten. Hij heeft sinds een uur of 15 zes x de blaadjes van peterselie takjes, 4 paardenbloem bladeren en een blad andijvie. Hij eet wel alleen als ik hem plaag dus probeer dit steeds wat meer op te voeren. Ook is bewegen erg belangrijk dus ik 'jaag' hem minimaal 1 x per uur de kamer rond. Net als vocht dus hij krijgt ook subcutaan vocht om te zorgen dat hij voldoende binnen krijgt. Ook maak ik het groen wat hij krijgt nat. Alle beetjes helpen

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Klopt, maar morgenochtend duurt het al twee dagen en zijn maag was al enorm. Dus als er niks passeert moet je wat. Maaaar..... Hij begint mondjes maat wat te eten. Hij heeft sinds een uur of 15 zes x de blaadjes van peterselie takjes, 4 paardenbloem bladeren en een blad andijvie. Hij eet wel alleen als ik hem plaag dus probeer dit steeds wat meer op te voeren. Ook is bewegen erg belangrijk dus ik 'jaag' hem minimaal 1 x per uur de kamer rond. Net als vocht dus hij krijgt ook subcutaan vocht om te zorgen dat hij voldoende binnen krijgt. Ook maak ik het groen wat hij krijgt nat. Alle beetjes helpen

Ach, arme Sergio. Hopelijk gaat het snel de goede kant weer op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Punky🐰:

Zou dat kunnen? Ik zou dan echt blij zijn!! Maak gewoon een nieuwe discussie aan in fotohoekje ofzo. Dat is makkelijker voor mij en misschien ook voor jou. Plus, de rest van de leden kunnen ook gezellig meekijken. Is dat oké?

Ga ik doen voor je! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Worden jullie ook zo vrolijk van het "kleffe-konijnenkiekjes kijken" in het topic met "bewijsmateriaal" waarom konijnen een maatje nodig hebben? Wat kunnen ze toch van elkaars gezelschap genieten. Super leuk om telkens weer te bekijken. 🙂 

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, inderdaad echt heel erg leuk! Ik heb nog ergens een foto van mijn nijnen waarbij ze lepeltjelepeltje in hun wc liggen, maar die staat niet op mijn telefoon. Als ik eraan denk als ik de laptop weer eens gebruik zal ik die er ook bij zetten.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er heel veel aan. Ik ga subiet een filmpje maken waarom konijnen met zijn twee horen. Ik ga al die foto’s en filmpjes gebruiken! Iedereen die daar al foto’s heeft gepost, welgemeende dankjewel!!!

bewerkt door Punky🐰
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked en unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .