Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Goedemorgen! Kan niet wachten op mijn Bunnybunch-bestelling! Ik ben helemaal los gegaan 🤪. Was ook alweer zo lang geleden dat ik iets had besteld

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga straks naar de tom&co. Zal er eens kijken voor hennepvezel. En ik zal ook eens een pak kruidenhooi meenemen en een nieuw speeltje voor hem kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel verontrustende berichten in het dorp op het moment over vossen die steeds brutaler worden. Je zou denken dat er op het moment buiten het dorp ook wel genoeg voedsel is, maar er zijn al kippen, eenden en konijnen gedood door vossen in het dorp 😥.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is Luz al ontspannen dat ze gewoon komt bietsen met haar voorpootjes op je benen! L&L zijn wel blij met elkaar, hè! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Veel verontrustende berichten in het dorp op het moment over vossen die steeds brutaler worden. Je zou denken dat er op het moment buiten het dorp ook wel genoeg voedsel is, maar er zijn al kippen, eenden en konijnen gedood door vossen in het dorp 😥.

Gelukkig zitten die van jou goed veilig! Ik zie hier tijdens mijn avondwandelingen ook vaak een vos lopen, aan de rand van de stad bij een park in de buurt. Die is echt niet bang, scharrelt tussen de huizen en passeert me op een paar meter afstand. Hij loopt wel weg als ik te dichtbij kom, maar hij draaft dan op zijn gemakje een stukje verder, het is echt niet zo dat hij van me schrikt en zich gauw uit de voeten maakt. Blijkbaar is het gemakkelijker voor ze om voedsel te vinden bij de huizen dan dat ze een wild konijn moeten vangen.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei JokeC:

Wat is Luz al ontspannen dat ze gewoon komt bietsen met haar voorpootjes op je benen! L&L zijn wel blij met elkaar, hè! 

Ze hebben inderdaad veel schik van elkaar. 😊 Luz is echt een schatje en hupte vanaf het begin al constant achter mij aan. Ze heeft mij net ook nog even uitvoerig gewassen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sergio voelt zich niet lekker, einig darm geluiden, ongemakkelijk liggen en zitten. Eerst wilde hij niet eten. Na injectie metacam en metaclot en 10 ml critical care heeft hij zelf de rest opgegeten van wat ik aangemaakt had en 1 blaadje paardenbloem. Inmiddels drie uur veder en niks meer gegeten. Ook nog geen keutels gezien... Heb vers takjes van de braam en framboos voor hem geknipt, ga zo bij de ah nog peterselie halen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Sergio voelt zich niet lekker, einig darm geluiden, ongemakkelijk liggen en zitten. Eerst wilde hij niet eten. Na injectie metacam en metaclot en 10 ml critical care heeft hij zelf de rest opgegeten van wat ik aangemaakt had en 1 blaadje paardenbloem. Inmiddels drie uur veder en niks meer gegeten. Ook nog geen keutels gezien... Heb vers takjes van de braam en framboos voor hem geknipt, ga zo bij de ah nog peterselie halen..

Ai, ai toch!! Veel beterschap!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ze hebben inderdaad veel schik van elkaar. 😊 Luz is echt een schatje en hupte vanaf het begin al constant achter mij aan. Ze heeft mij net ook nog even uitvoerig gewassen. 

Luz ziet er inderdaad echt een schatje uit! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Pablo&Lola:

Goedemorgen!

Screenshot_20200729_103743.jpg

Mag ik ook weer deze foto laten zien aan mijn ouders? Voor een maatje voor Punk bedoel ik hé!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Punky🐰:

Mag ik ook weer deze foto laten zien aan mijn ouders? Voor een maatje voor Punk bedoel ik hé!!

Tuurlijk! Zijn ze nog niet overtuigd? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Tuurlijk! Zijn ze nog niet overtuigd? 

Nog lang niet!. De volgende stap is om een filmpje te maken waar ik alles in uitleg. Want ze snappen het precies niet! Ik ben wel echt blij dat ik die foto’s mag gebruiken! Als je er nog zo’n hebt, 

laat maar komen!!!

bewerkt door Punky🐰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Punky🐰 ik heb heel veel foto’s van Kliko en Spook samen. Als je wilt kan ik er wel even een apart draadje voor aanmaken en ze zo met je delen, of je stuurt je mailadres in pb..? 

Kliko is trouwens de leukste thuis vind hij zelf 🙄

Iedere middag mag ik, als braaf konijnen-slaafje, het zand wat hij uit de zandbak gegooid heeft weer terug in de zandbak gooien. Dat ging in het begin zonder moeite, maar de laatste paar dagen probeert hij de stoffer en blik uit m’n handen te trekken, trekt aan m’n broek of bijt in m’n Croc (zou ik ook doen, die dingen zijn oerlelijk maar wel handig). En ik heb het er vaak nog niet eens allemaal inliggen of meneer staat het er al weer vrolijk uit te gooien. Met zand in m’n Crocs als resultaat 😶. Fijn Kliko, ik zal je zandbak nog eens weer aanvullen met het zand dat je eruit gooit 😶🤪🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hier datzelfde probleem. Ik mag het van Blackie ook niet teruggooien, dan trekt hij de stoffer en blik uit mijn handen, of hij gaat er op zitten. Maar de laatste dagen graven ze ook nog eens de toiletbakken leeg, dus in de ren ligt een combinatie van zand, keutels en houtkorrels. Daar is geen teruggooien aan natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog steeds amper borbo's, nog steeds geen keutels, nog steeds niet zelf eten, nog steeds ongelukkig en pijnlijk ogend konijn... Ik weet zeker dat hij dinsdag avond nog gegeten heeft. Arme bunny😓🐰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei JacinthaBrehler:

@Punky🐰 ik heb heel veel foto’s van Kliko en Spook samen. Als je wilt kan ik er wel even een apart draadje voor aanmaken en ze zo met je delen, of je stuurt je mailadres in pb..? 

Kliko is trouwens de leukste thuis vind hij zelf 🙄

Iedere middag mag ik, als braaf konijnen-slaafje, het zand wat hij uit de zandbak gegooid heeft weer terug in de zandbak gooien. Dat ging in het begin zonder moeite, maar de laatste paar dagen probeert hij de stoffer en blik uit m’n handen te trekken, trekt aan m’n broek of bijt in m’n Croc (zou ik ook doen, die dingen zijn oerlelijk maar wel handig). En ik heb het er vaak nog niet eens allemaal inliggen of meneer staat het er al weer vrolijk uit te gooien. Met zand in m’n Crocs als resultaat 😶. Fijn Kliko, ik zal je zandbak nog eens weer aanvullen met het zand dat je eruit gooit 😶🤪🤣

Zou dat kunnen? Ik zou dan echt blij zijn!! Maak gewoon een nieuwe discussie aan in fotohoekje ofzo. Dat is makkelijker voor mij en misschien ook voor jou. Plus, de rest van de leden kunnen ook gezellig meekijken. Is dat oké?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Nog steeds amper borbo's, nog steeds geen keutels, nog steeds niet zelf eten, nog steeds ongelukkig en pijnlijk ogend konijn... Ik weet zeker dat hij dinsdag avond nog gegeten heeft. Arme bunny😓🐰

Ben je al eens lang de DA geweest?

veel sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites