Spring naar bijdragen

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

• Reacties 1,9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vriend komt steeds teleurgesteld terug uit de konijnenkamer. Wil hij Gijs even loslaten of wat lekkers geven en dan blijkt hij niet thuis te zijn en nieteens een briefje te hebben achtergelaten.

“Beste konijnenbaasjes,   Namens het gehele konijnenvolk spreek ik u toe en eis ik, ook namens het gehele konijnenvolk, grotere porties brokken. Wij willen MEER biks, MEER biks, MEER biks”.

"Als ik nou heel lief bij je ga zitten, krijg ik dan nog een paar brokjes extra?", aldus Luz.   

Hhaha hij kijkt alsof hij een ongemakkelijke puber is tijdens een voorlichtingsgesprek over seks 🤣 Echt zo van "kan ik niet vluchten, ik wil dit niet horen!"

• Vind ik leuk 1
  • Haha 6
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JokeC:

Lewis en je nieuwe schoondochter zullen je er dankbaar voor zijn! 🤣

Ha, dat mag ik wel hopen ja! 😉 Ben benieuwd met wie hij volgende week thuiskomt. Zou mijn moeder vroeger ook zo in spanning hebben gezeten als ik weer met een nieuwe aan kwam zetten? 🤔

• Haha 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Zou mijn moeder vroeger ook zo in spanning hebben gezeten als ik weer met een nieuwe aan kwam zetten? 🤔

Nou ja, als "weer" betekent dat je elke week met een nieuwe aanwinst aan kwam zetten dan zal het een andere spanning zijn geweest, denk ik, dan wanneer je "wat" langer verkering had alvorens die in te ruilen voor een nieuwe/betere/mooiere/andere toch? 😜

Ze geven toch wel een "ren-je-rot-tussenstand" van de vakantie-avonturen van Lewis elke dag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei JokeC:

Nou ja, als "weer" betekent dat je elke week met een nieuwe aanwinst aan kwam zetten dan zal het een andere spanning zijn geweest, denk ik, dan wanneer je "wat" langer verkering had alvorens die in te ruilen voor een nieuwe/betere/mooiere/andere toch? 😜

Ze geven toch wel een "ren-je-rot-tussenstand" van de vakantie-avonturen van Lewis elke dag?

Da's waar. Gelukkig voor m'n moeder viel/val ik in de tweede categorie dan.😉

Als het goed is, krijg ik elke dag wel een een tussenstand door, ja. Ik had eigenlijk m'n bunnycam daar even moeten installeren. 😜

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Pablo&Lola:

Als het goed is, krijg ik elke dag wel een een tussenstand door, ja. Ik had eigenlijk m'n bunnycam daar even moeten installeren. 😜

Wat spannend zeg! Ik ben ook heel benieuwd met wie Lewis straks in huis komt. Blijft hij een week bij de opvang?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren aan het eind van de dag heb ik Ot en Sien weer opgehaald. Ot heeft dus een gebitsbehandeling gehad (haakjes) en bij beide konijnen was lichte bronchitis te zien op de foto's. Daar hoeven ze verder geen aparte medicatie voor. Wel nog twee weken doorgaan met antibiotica. Daarnaast krijgt Ot nu 2x daags Novacam.

Vanavond zag ik voor het eerst in weken dat ze samen begonnen te eten van de biks! Nog niet alles op, maar ze begonnen in ieder geval allebei gulzig, dus daar werd ik wel blij van.  Ot liet vandaag wel weer al zijn blindedarmkeutels liggen, da's minder. 

Terwijl ze weg waren gisteren heb ik de ren en hun hok zeeeeeer uitgebreid schoongemaakt (het is er nooit echt vies, maar heb alles schoongemaakt met een citronellasopje). Ik heb alle bodembedekking weggelaten uit het hok (alleen houtkorrel en hooi in het toilet) en het hooi in de ruif en wilgentunnel heb ik licht vochtig gemaakt tegen eventueel stof. Ik wil er alles aan doen om die longen in betere conditie te krijgen. Hopelijk lag het aan de hennepvezel, want ik houd alles verder supergoed bij qua schoonmaak altijd. Het is er nooit vies of smoezelig. Geen idee hoe ze anders aan die bronchitis moeten komen. 🤔

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn zeg, je hebt eindelijk antwoorden! Alleen dat geeft al een boel rust lijkt me. Als ze nu ook lekker blijven eten kun je hopelijk snel weer van ze genieten, dat is je zo gegund!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat fijn, @Ot&Sien, dat je nu meer duidelijkheid hebt en dat ze allebei weer wat brokjes hebben gegeten. Wel toevallig dat ze allebei lichte bronchitis vertonen. Je zou dan inderdaad denken dat het misschien iets in het verblijf is dat het veroorzaakt. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter met ze. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-7-2020 at 21:29 zei Ot&Sien:

Gisteren aan het eind van de dag heb ik Ot en Sien weer opgehaald. Ot heeft dus een gebitsbehandeling gehad (haakjes) en bij beide konijnen was lichte bronchitis te zien op de foto's. Daar hoeven ze verder geen aparte medicatie voor. Wel nog twee weken doorgaan met antibiotica. Daarnaast krijgt Ot nu 2x daags Novacam.

Vanavond zag ik voor het eerst in weken dat ze samen begonnen te eten van de biks! Nog niet alles op, maar ze begonnen in ieder geval allebei gulzig, dus daar werd ik wel blij van.  Ot liet vandaag wel weer al zijn blindedarmkeutels liggen, da's minder. 

Terwijl ze weg waren gisteren heb ik de ren en hun hok zeeeeeer uitgebreid schoongemaakt (het is er nooit echt vies, maar heb alles schoongemaakt met een citronellasopje). Ik heb alle bodembedekking weggelaten uit het hok (alleen houtkorrel en hooi in het toilet) en het hooi in de ruif en wilgentunnel heb ik licht vochtig gemaakt tegen eventueel stof. Ik wil er alles aan doen om die longen in betere conditie te krijgen. Hopelijk lag het aan de hennepvezel, want ik houd alles verder supergoed bij qua schoonmaak altijd. Het is er nooit vies of smoezelig. Geen idee hoe ze anders aan die bronchitis moeten komen. 🤔

Zo fijn dat je meer duidelijkheid hebt en er een stijgende lijn te zien is! En meteen al bezig met de bodembedekking test 👍 Hennepvezel is nog best stoffig vind ik: ik kom na een ochtend schoonmaken in de opvang met donkergrijs stof in mijn neus (lekker verhaal dit 😅). Heel af en toe is er andere bodembedekking en dan heb ik geen grijs goedje in mijn neus, natuurlijk wel wat stof maar dat grijze is echt van de hennepvezel. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-7-2020 at 16:58 zei Pablo&Lola:

Da's waar. Gelukkig voor m'n moeder viel/val ik in de tweede categorie dan.😉

En? Al nieuws? 😍

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien ook wel fijn dat het nieuwe vriendinnetje in niks op Lola lijkt, dan vergelijk je hen misschien minder met elkaar plus dat je niet je rot schrikt af en toe, omdat je denkt Lola te zien. Dit konijn gaat ook een plekkie in je hart krijgen, naast Lola, niet in plaats van Lola. Ze ziet er wel erg leuk uit, hoor, zo naast Lewis. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee featured this topic
  • Evee locked en unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .