Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

50 minuten geleden zei Bammyflurry:

Na al die regen van de afgelopen tijd, had ik in een hoek van de ren een natte plek. Om te zorgen dat ze daar toch ook droog kunnen zitten (hoewel de rest van de ren gewoon droog is hoor), gooi ik daar nu elke morgen een flinke bult oud hooi neer, van een baal van vorig voorjaar. En ja hoor, men eet er nu van alsof het vers van het land komt...rare beestjes die konijnen!

Haha, er is soms echt geen peil op ze te trekken, hè? Ik zag Lewis pas in het nachthok oud stro eten, wat er echt al een tijd ligt, terwijl er gewoon een bult vers hooi naast lag. Nou, hij doet maar hoor. 😅

55 minuten geleden zei Bammyflurry:

Heb je al een afspraak met de opvang @Pablo&Lola?

Yes, Lewis gaat zaterdag op date bij @Dollie. 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Haha, er is soms echt geen peil op ze te trekken, hè? Ik zag Lewis pas in het nachthok oud stro eten, wat er echt al een tijd ligt, terwijl er gewoon een bult vers hooi naast lag. Nou, hij doet maar hoor. 😅

Wat fijn dat hij op date mag! 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk @Pablo&Lola! Of nou ja, het is natuurlijk dubbel. Voor Lewis heel fijn dat hij straks niet meer alleen is. En het ziet er ook altijd zo triest uit, een konijn alleen. Daar word je zelf ook niet vrolijk van.

20 uur geleden zei Marjoleink:

Volgens de dierenarts is het lekker, alleen Tara weer dat nog niet zo zeker.

Helaas moet dit de rest van haar leven, dus ik ben heel erg gemotiveerd om een manier te vinden waarop ze het zelf inneemt. Nog jarenlang (hoop ik) iedere avond vechten is voor niemand leuk.

Voor haar nieren toch? Het zou inderdaad fijn zijn als ze het nu vrijwillig naar binnen blijft krijgen. Tijdelijk onder dwang is nog wel te overzien, maar voor de rest van haar leven is dat wel erg sneu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het geen optie om een eet-sluisje te maken voor Tara en het door / over haar voer te doen en haar daar in te laten tot ze zelf alles op heeft? Apart van de rest dus even om te eten, maar niet uit de hand (in de hoop dat ze er niet achterdochtig van word).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Lienappelsien:

Wat leuk @Pablo&Lola! Of nou ja, het is natuurlijk dubbel. Voor Lewis heel fijn dat hij straks niet meer alleen is. En het ziet er ook altijd zo triest uit, een konijn alleen. Daar word je zelf ook niet vrolijk van.

Het is Lewis inderdaad echt gegund. De ren is veel te groot voor zo'n kleine weduwnaar. Maar het blijft dubbel. Ik mis Lola echt ontzettend. Ze was ook altijd zo enthousiast en aanwezig, echt een geweldig konijn. De komst van een nieuwe zal wel even wennen zijn, maar er is geen twijfel over mogelijk dat ik die ook weer in mijn hart zal sluiten. Hopelijk worden ze samen weer een lekker klef stel. ❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Huiself:

Met wie is het plan om te daten @Pablo&Lola? Wel jammer dat ik er die ochtend niet ben

Ah jammer, ik vroeg me al af of jij er ook zou zijn om mij nog eens te zien strugglen met m'n tasje. 😂 De date staat vooralsnog gepland met Luz, de zus van Lumi. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Ah jammer, ik vroeg me al af of jij er ook zou zijn om mij nog eens te zien strugglen met m'n tasje. 😂 De date staat vooralsnog gepland met Luz, de zus van Lumi. 

🤣 Ik wilde nog vragen of je je tasje ook meeneemt 🤭. Toch een leuk vooruitzicht! Veel plezier zaterdag. 

*Misschien leuk om uit te leggen aan de andere BB-leden: Pablo&Lola hebben elkaar al eens getroffen bij Konijnenparadijs zonder dat we het wisten van elkaar. Haar tasje viel naar voren toen ze een konijn bij de opvang iets lekkers gaf en ik moest toen zo lachen om de situatie: "Hier wat lekkers en bam hier heb je mijn tas" 😄 (geen gewonden gevallen hoor). Pas later kwamen we via BB er per ongeluk achter dat we elkaar al eens hadden ontmoet... Ik kon me alleen geen gezicht meer herinneren, alleen het tasje 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Huiself:

🤣 Ik wilde nog vragen of je je tasje ook meeneemt 🤭. Toch een leuk vooruitzicht! Veel plezier zaterdag. 

*Misschien leuk om uit te leggen aan de andere BB-leden: Pablo&Lola hebben elkaar al eens getroffen bij Konijnenparadijs zonder dat we het wisten van elkaar. Haar tasje viel naar voren toen ze een konijn bij de opvang iets lekkers gaf en ik moest toen zo lachen om de situatie: "Hier wat lekkers en bam hier heb je mijn tas" 😄 (geen gewonden gevallen hoor). Pas later kwamen we via BB er per ongeluk achter dat we elkaar al eens hadden ontmoet... Ik kon me alleen geen gezicht meer herinneren, alleen het tasje 😍

Moet dit nou publiekelijk op BB? 🤣 Het was echt vreselijk gênant; ik moest zo ver voorover buigen dat ik bijna een konijn met m'n tasje in z'n gezicht zwiepte, kon 'm nog net tegenhouden. Misschien maar goed dat je er zaterdag niet bent, hahaha. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Moet dit nou publiekelijk op BB? 🤣 Het was echt vreselijk gênant; ik moest zo ver voorover buigen dat ik bijna een konijn met m'n tasje in z'n gezicht zwiepte, kon 'm nog net tegenhouden. Misschien maar goed dat je er zaterdag niet bent, hahaha. 

🤣 Ik had het normaal gesproken niet aangedurfd, maar omdat je zelf over de struggle begon... #livingontheedge 😄 Misschien inderdaad maar goed, want anders zie je mijn geklungel, haha!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, eigenlijk wil je natuurlijk helemaal niet een ander konijn, je wilt gewoon Lola. 😢Maar ja 🤷‍♀️

Ik vond Lola en Lewis altijd zo’n leuk stel. Je foto’s en verhalen over ze. 

Fijn dat je ‘het nieuwe konijn’ ook weer in je hart zal sluiten. Het is toch iets moois dat ieder nijn weer een eigen plekje in je hart krijgt hè? Ik denk ook regelmatig terug aan mijn konijnen die er nu niet meer zijn, soms aan de een, dan weer aan een ander, of ik kom een foto van ze tegen, en voel dan weer liefde voor ze. En ondertussen geniet ik natuurlijk van m’n huidige duo.

Luz is ook een plaatje! Succes alvast zaterdag. Het is ook weer een nieuw avontuur.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Is het geen optie om een eet-sluisje te maken voor Tara en het door / over haar voer te doen en haar daar in te laten tot ze zelf alles op heeft? Apart van de rest dus even om te eten, maar niet uit de hand (in de hoop dat ze er niet achterdochtig van word).

`

Een poezenluikje met magneetsluiting, zodat alleen Tara erdoor kan, zou kunnen werken. Ik heb het al een paar keer nodig gehad toen een konijn niet snel genoeg at na een operatie aan het gebit en het werkte super. Konijn kon zelf in en uit het "isoleercelletje" (slaapzoldertje in zo'n Ferplast hok), maar in het begin sloot ik het luikje even, zodat de medicatie zeker te weten opgegeten werd. Dat wendde snel, want na het opeten van de medicatie zette ik gelijk een bak met groen neer en deed het luikje weer van het slotje, zodat het konijn in en uit kon naar believen. Zo wist ik altijd zeker wat er in ieder geval in het maagje verdwenen was en was alles wat er samen genuttigd werd in de ren  extra. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn ook luikjes die op chip werken, maar dan moet Tara uiteraard wel gechipt zijn/worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Ik vind dat wel een heel mooi idee. Ik vraag me alleen af hoe je het juiste konijn er in krijgt.

De magneet luikjes werken op een halsband + magneet, alleen zo een halsband is niet veilig voor konijnen. Dan zou je dus op een chip-luikje uit komen, maar dan moet ze wel gechipt zijn / worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Pablo&Lola:

Wat leuk! Dat gaat helemaal goed komen!
Benieuwd of knappe Luz mee gaat naar huis, maar anders ziet @Dollie gauw genoeg wie er eventueel een betere optie is. Dat is haar wel toevertrouwd, zij heeft zo veel koppel inzicht en - ervaring! Heel veel succes zaterdag en geniet er ook stiekem maar van hoor. Je kunt weer een konijntje (of eigenlijk twee) gelukkig maken!

bewerkt door Bammyflurry

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Bammyflurry:

Wat leuk! Dat gaat helemaal goed komen!
Benieuwd of knappe Luz mee gaat naar huis, maar anders ziet @Dollie gauw genoeg wie er eventueel een betere optie is. Dat is haar wel toevertrouwd, zij heeft zo veel koppel inzicht en - ervaring! Heel veel succes zaterdag en geniet er ook stiekem maar van hoor. Je kunt weer een konijntje (of eigenlijk twee) gelukkig maken!

Dank je wel! Komt vast goed, maar het blijft toch altijd een beetje spannend. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fluffy is vanochtend thuisgekomen samen met zijn vriendin Pip. 

Ze zitten nu tijdelijk in een panelenren binnen, maar vanavond als hun nieuwe verblijf klaar is verhuizen ze daarheen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei mammafelina:

Fluffy is vanochtend thuisgekomen samen met zijn vriendin Pip. 

Ze zitten nu tijdelijk in een panelenren binnen, maar vanavond als hun nieuwe verblijf klaar is verhuizen ze daarheen.

Wat fijn dat Fluffy weer thuis is, mét vriendinnetje! Hoe is de koppeling gegaan? Ik ben benieuwd naar de foto's van het jonge koppel & het nieuwe verblijf! 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk, dat Fluffy en Pip elkaar gekozen hebben. Als het je uitkomt in/na alle drukte dan wil je toch wel vertellen in woord en beeld van het avontuur, hè? Ben wel erg benieuwd naar Fluffy&Pip als koppeltje. Gefeliciteerd met het nieuwe gezinslid!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Gefeliciteerd, Gijs! 🥳 Ik zie dat je ook een koe (?) op visite hebt. 😅

Haha ja is een huisgenoot! Zo eentje die maar niet verder komt in zijn leven, je kent ze wel. 

Gijs ging stampend zijn huisje in toen ik voor hem ging zingen 😂😂😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Eefje:

Haha ja is een huisgenoot! Zo eentje die maar niet verder komt in zijn leven, je kent ze wel. 

Gijs ging stampend zijn huisje in toen ik voor hem ging zingen 😂😂😂

Hahaha, zegt dat iets over Gijs of over je zangkunsten? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites