Ga naar inhoud

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Aanbevolen berichten

Iemand die verstand heeft van tumoren bij konijnen?

Ik heb vanochtend /middag telefoon gehad van de DA dat vlad een tumor had in zijn buik.

Niemand die wat had opgemerkt, aangezien het dus echt tussen de organen zat en het niet voelbaar was.

Maar het was blijkbaar wel een redelijk grote tumor.

Verder hadden ze de uitslagen ook terug en geen ziekte te bekennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn vriend komt steeds teleurgesteld terug uit de konijnenkamer. Wil hij Gijs even loslaten of wat lekkers geven en dan blijkt hij niet thuis te zijn en nieteens een briefje te hebben achtergelaten.

“Beste konijnenbaasjes,   Namens het gehele konijnenvolk spreek ik u toe en eis ik, ook namens het gehele konijnenvolk, grotere porties brokken. Wij willen MEER biks, MEER biks, MEER biks”.

"Als ik nou heel lief bij je ga zitten, krijg ik dan nog een paar brokjes extra?", aldus Luz.   

Ooh arme vlad! Wel fijn dat er iets gevonden is, verklaart dat zijn plotselinge achteruitgang? Jan natuurlijk zo zijn dat hij zich al een tijdje niet lekker voelde en nu hij zijn vriendin kwijt was heeft opgegeven.. 

Ik heb geen ervaringen die ik met je kan delen, gelukkig.. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Eefje:

Ooh arme vlad! Wel fijn dat er iets gevonden is, verklaart dat zijn plotselinge achteruitgang? Jan natuurlijk zo zijn dat hij zich al een tijdje niet lekker voelde en nu hij zijn vriendin kwijt was heeft opgegeven.. 

Ik heb geen ervaringen die ik met je kan delen, gelukkig.. 

Ik ben ook erg blij dat er iets gevonden is!

En mogelijk?

Hij was de vrijdag dat Holly overleed even bij de DA om haakjes weg te werken.

Ik mocht hem ophalen en een paar uur later was Holly dood.

Hij heeft toen een behoorlijke tijd lopen zoeken. En de laatste 2 dagen werd hij steeds depressiever en die ochtend was het ook ineens klaar met eten.

Dus wie weet...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die twee van mij krijgen nu een mix van ss, trovet en beaphar. Het is wel duidelijk welke het minst favoriet is 😂. Vette pech voor de kabouters, want ze gaan straks toch echt volledig over op trovet! 

IMG_20200616_193149520.thumb.jpg.e64f5fd59d95088e4bf1a110fa443b10.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 uur geleden zei KonijnStar:

Pip eet niet meer.. Hupt nog wel een beetje rond. Heeft ook alle bodembeddeking aan de kant geschoven.

Ze zat ook op een rare manier, ik kon zien dat ze pijn had, vreselijk.

Helaas was ik alleen thuis en nu weer op school. Na school ga ik mijn moeder overhalen om naar de dierenarts te gaan

Ik vond een enorme kettingkeutel in het hok, dus ik denk dat het een lichte verstopping is geweest (door de haren) die vanzelf over ging

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden zei Eefje:

Die twee van mij krijgen nu een mix van ss, trovet en beaphar. Het is wel duidelijk welke het minst favoriet is 😂. Vette pech voor de kabouters, want ze gaan straks toch echt volledig over op trovet! 

IMG_20200616_193149520.thumb.jpg.e64f5fd59d95088e4bf1a110fa443b10.jpg

Haha. Hebben ze last van haakjes dat je over wilt op Trovet? 

Mijn voorraad SS is bijna op en ik ben er nu over aan het nadenken of ik ze weer terug op Care+ ga zetten of dat ik het gewoon bij SS houd. Beide brokken heb ik een tijd gevoerd en het zijn ook allebei goede brokken. De reden om destijds weer terug te gaan naar SS was vooral de prijs. Maar de prijs van SS is nu flink gestegen helaas, dus dat voordeel is weggevallen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Lienappelsien:

Haha. Hebben ze last van haakjes dat je over wilt op Trovet? 

Mijn voorraad SS is bijna op en ik ben er nu over aan het nadenken of ik ze weer terug op Care+ ga zetten of dat ik het gewoon bij SS houd. Beide brokken heb ik een tijd gevoerd en het zijn ook allebei goede brokken. De reden om destijds weer terug te gaan naar SS was vooral de prijs. Maar de prijs van SS is nu flink gestegen helaas, dus dat voordeel is weggevallen. 

Nee, geen haakjes, maar ze eten de laatste tijd slecht hooi en Bets wordt natuurlijk een dagje ouder, waardoor het risico op gebitsproblemen wat groter wordt. Als ik dat enigszins kan voorkomen met trovet doe ik dat graag. Bovendien vind ik het formaat zakken  (5kg) wel fijn en is het een mooie brok qua samenstelling. Ik bestelde altijd 10kg ss, maar zoals je zegt is dat prijsvoordeel nu ook wel ongeveer weg en doe je met 2 kleintjes wel heeeeeel lang met zo'n zak, denk dat op gegeven moment de voedingswaarde dan ook wel achteruit gaat. Care+ vinden ze super lekker, maar ik zie wel dat ze op trovet toch wat langer moeten kauwen. Ze eten het ook prima, zolang ze niet de keuze hebben dan 😁. Betsy krijgt wat extra brokjes van Burgess Excel Dual care toegestopt, die vindt ze het aller aller lekkerst, maar dat is tijdelijk in de hoop een klein beetje extra vet op die botjes te kweken. Ik vind Betsy te dun en Gijs te dik. De dierenarts vond ze allebei gezond qua gewicht, maar Betsy aan de lichte kant van het spectrum en Gijs aan de potige kant. Nu zijn ze natuurlijk niet helemaal 1 op 1 te vergelijken, 8 jaar vs bijna 1, maar toch, het maakt het lastig met voeren. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dunya is vanmorgen gecastreerd en ik heb haar een half uur geleden opgehaald. Ze zit nu alweer heerlijk van haar hooi te smikkelen alsof er niks gebeurd is, terwijl ze nog helemaal dronken aan het lopen is van de narcose, haha. Wat een topper!

Haar baarmoeder was enorm groot en ze bleek super veel last van hormonen te hebben. Ze was zo schijnzwanger dat ze melkproductie had, bizar. Desondanks had ze gelukkig nog geen onrustig weefsel, dus ik ben helemaal happy!

• Vind ik leuk 6
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo zie je maar, maak je je helemaal zenuwachtig over Dunya en dan valt het dik mee tot nu toe. Gelukkig dat ze gelijk is gaan eten, ze blijven ons toch verbazen. Hopen dat het herstel zo voorspoedig blijft gaan. Mijn dametje deed ook net of er geen enkele reden tot zorg was, hup, dagelijkse bezigheden oppakken en gaan met die banaan. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou he! Ik was onwijs gestresst want ik zou haar om half 12 op mogen halen en om kwart voor 12 had ik nog steeds geen sms'je dat alles goed gegaan was. Dus ik zelf maar gaan bellen, bleek dat ze al lang op mij aan het wachten waren 😂.

Lekker hoor dat die smikkelbeer iig vanavond geen dwangvoer nodig heeft. Hopelijk een goed teken voor het verdere herstel.

Grappig om te zien dat er meer konijnen zijn die gewoon met de dagelijkse dingen doorgaan alsof alles normaal is, haha. Konijnen blijven toch maar aparte huisdieren hoor!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat fijn dat Dunya het zo goed doet!

Is toch altijd weer een hele opluchting als blijkt dat alles goed gaat.

Morgen wordt Fluffy gecastreerd, dat vind ik ook spannend.

Ineens twijfel ik ook over of het wel een ram is, eigenlijk zonder echte reden trouwens.

Het geslacht is 2x gecontroleerd in de winkel, maar nadat ik gelezen heb dat ze er daar best wel vaak naast zitten vertrouw ik daar niet helemaal op.

Bij de dierenarts waar ik naartoe geweest ben voor de inentingen hebben ze niet echt gekeken, alleen gevoeld of de ballen al ingedaald waren.

Ik ben dus heel erg benieuwd naar wat me morgen te wachten staat bij de andere, meer konijn kundige dierenarts.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Lienappelsien:

@Jamesthebunnybutler wat fijn dat het zo goed gast met Dunya! Zit ze even apart van Baloe?

Ja, ze zitten even apart idd, maar wel naast elkaar in rennetjes. Ze loopt nog steeds hartstikke moeilijk maar ze MOEST opeens in haar toiletje gaan zitten, OP het timothy hooi. Niet echt handig voor de wond denk ik, maar ik  zal toch ergens hooi neer moeten leggen. Het zal dan wel het lekkerst liggen ofzo. Terwijl ze zat te knabbelen heeft ze gewoon al een grote plas gedaan en prachtige keutels gelegd, wederom alsof er niks gebeurd is. Ik vraag me af of die baarmoeder er wel echt uit is haha, ze eet nu haar andijvie lekker op en kijkt ook heel helder. Maf ding! Mijn grootste zorg nu is dat ze niet bedenkt dat ze opeens een binky moet gaan maken of een sprongetje ofzo😂.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Jamesthebunnybutler Spook was ook al weer heel snel zichzelf. Die was ook niet dronken meer toen ik haar ging halen bij de DA. Ik heb haar ook meteen bij Kliko ingezet en niet apart binnen op een handdoek zoals deze dierenarts mij aanraadde, want ik zag al een nieuwe koppeling met allerlei drama ontstaan als ik dat zou gaan doen. Het zijn nogal twee nijnen met een willetje zeg maar 😇

Bovendien kan ik een buitenkonijn niet zomaar eind maart naar binnen halen voor een week en dan weer buiten zetten. 
Enniewee... hier ging toen ook alles gewoon goed incl gemaakte sprints en binky’s 🙃

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk hè, konijnen die doen alsof.. 🙄

Ik vond de houding van Lola op onderstaande foto eerst ook vrij zorgwekkend: hoofd in de tunnel, poten eruit. Ik bedacht me pas later dat het waarschijnlijk met het zalven van het wondje onder haar kin te maken had. Zolang ze met haar hoofd in een tunnel zit, kan ik er natuurlijk niet bij. Slimmerd. 

Screenshot_20200617_222201.jpg

aangepast door Pablo&Lola
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was het van mijn konijnen niet echt gewend. Ze lagen wel vaak relaxed naast elkaar, maar echt bunnyflops zag ik weinig. Totdat ik de zandbak maakte en het iets warmer weer werd. Sindsdien vliegen de bunnyflops me om de oren. Apollo kan ook zo heerlijk liggen in het schuilhuisje, helemaal plat onderuit en dan met zijn hoofd rusten tegen de zijkant van het huisje 😊

Kan er alleen nooit een foto van maken want 9/10 keer zit Artemis er met haar dikke bibs voor 😅

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, sorry. Ik kan ze niet omdraaien. Ik had toen zooooo veel schrik. Ik was helemaal in paniek. Een beetje erover opgezocht en ik was blij dat hij zo lag(dat hij zich tevreden voel en op zijn gemak is want ik had hem nog maar net). Nu doet hij het zo vaak. Dat ik er niet eens meer van opkijk. Wat een liefie heb ik toch. Soms doet hij dan een bunnybflop tegen mijn been. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Fluffy net weggebracht voor castratie.

Als er bijzonderheden zijn wordt ik gebeld voor overleg.

Zo niet dan wordt ik tussen 12 en 13 uur gebeld over hoe het gegaan is en wanneer ik hem weer op kan halen.

Het voelde een beetje alsof ik mijn kind ergens achter moest laten... 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee plaatste dit topic in de spotlight
  • Evee gesloten en Niet in de spotlight dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .