Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

@Lienappelsien Hij blijft een dagje, ik kan het stel eind van de dag ophalen en koppel dan thuis lekker verder. Baloe snapt toch niks van koppelen, hij probeert niet eens te rijden (met de koppeling met James dan) 😂. Ik wil hem daar niet laten, want hij is echt een mega spartelaar als je hem moet oppakken en zelfs ik kan hem soms niet in bedwang houden. Veel te bang dat hij valt en zijn pootje breekt. Ik wacht nog op het moment dat hij zo hard schopt dat hij mijn kaak breekt, haha. 

Het wordt ongetwijfeld een lieve dame die ik in mijn hart zal sluiten inderdaad, ondanks dat het nu gewoon nog heel dubbel voelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O, dat is goed te overzien dan. Je zou bijna in de auto gaan zitten en ondertussen met de vrijwilliger via videobellen een voedster uitkiezen en meekijken met het begin van de koppeling 😉 Die komt dan alleen vast handen tekort  

bewerkt door Lienappelsien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Komt vast goed inderdaad. Als Baloe maar een dame vindt waar hij weer blij mee wordt. 

Heb je op basis van foto’s en beschrijvingen doorgegeven welke voedsters jouw voorkeur hebben, of laat je het volledig aan hun over?

bewerkt door Lienappelsien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lienappelsien Charlie lag eergisteren ook vol in de zon, heerlijk relaxed. Ben zelfs nog bij d'r gaan kijken of het wel goed ging haha. Maar ja toen ze mij hoorde bewogen haar oren (meer ook niet, zo lekker lui was ze 😉 ) Maar in de middag gisteren zaten ze toch achter de nachthokken in de schaduw, bij de icepods. Nog niet er op, maar wel in de buurt. 

@Jamesthebunnybutler zit hij nu bij het knaaghof?  Spannend! 

Misschien dat een webcam waar je op mee kan kijken, bij de koppelruimte, voor dat soort situaties leuk zou zijn? 🙂 Hoewel je dan misschien ook juist meer stress hebt als baasje, soms is het beter om juist wat afstand te nemen. Zo lief ziet het er niet altijd uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee Hij gaat idd morgen! Een webcam is aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant krijg ik er ook de zenuwen van haha. Ik denk dat ik ze lekker laat gaan daar en me niet ga bemoeien met de speeddate, is voor mezelf en voor Baloe misschien het beste 😂

Heerlijk om te zien als de konijnen helemaal relaxed in de zon liggen! Met deze temperaturen gaat dat nog wel, straks in de zomer is het niet meer relaxed. Ik merk dat de konijnen als het lekker weer is ook veel meer happy en ontspannen zijn, de buitenkonijnen dan. Echt gezellig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Evee:

Ik heb twee trixie koelschijven (nieuw in de webwinkel) mee naar huis genomen van de week om bij mijn eigen konijnen te gebruiken en te testen, maar elke keer als ik in de buurt kom wil er geen konijn op / bij blijven zitten. En ik hoopte net wat productfoto's met konijnen te kunnen maken 😅

Ik heb een tijdje geleden de trixie koelschijf gekocht voor Fluffy. Vandaag heeft hij er héérlijk op gelegen 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn binnen waren vandaag echt super relaxed in de tuin.

En onze zoon van 3,5 mocht vandaag de vlaam aaien zonder dat hij het erg vond 😄

Onze Devin vond het daarin tegen wel weer eng, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, ik heb Baloe net opgehaald van zijn date. Met de eerste dame ging het meteen goed en ze zijn de hele dag al samen geweest, nu thuis verder. De koppeling loopt prima, geen agressie, alleen Baloe probeert wat te rijden en zij loopt weg. Ik hoop dat het zo makkelijk blijft. Het is een bruin met zwarte, pluizige dame. Hartstikke lief en smikkelde na 5 minuten thuis al heerlijk van het hooi. De oude eigenaar heeft een lief kaartje achter gelaten met haar favoriete (gezonde) snoepjes. Laat dat nu net ook de favoriet van Baloe (en James) zijn, haha. Ik probeer zo even een foto van de dame te uploaden. Ze heet Dunya en ik denk dat ik haar naam zo houd, het past wel bij haar. Moet steeds denken aan het programma Dunya&Desie, haha, dat vond ik toen ik klein was fantastisch!

Het voelde in de auto wel heel dubbel hoor, maar dat zal nog wel eventjes blijven. Ik ben in ieder geval tevreden met de smaak van Baloe 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leukerd! En wat lief dat de vorige eigenaar nog wat heeft achtergelaten. Ik vond Dunya en Desie vroeger ook echt heel leuk. Ik heb 2 jaar geleden of zo nog de hele serie opnieuw bekeken. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, heel leuk! Ik ben de koppeling inmiddels al helemaal zat, ze zitten allebei te chillen en zijn totaal niet met elkaar bezig haha. Ze bekijken het maar lekker even samen😜.

Haha, ja ik heb het laatst ook opnieuw gekeken, fantastisch! Die film die ze ooit gemaakt hebben vind ik ook erg grappig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zal wel raar zijn om Balou met een ander vriendinnetje te zien, je bent zo gewend om in één adem/blik James en Balou te noemen/zien.  Ze ziet er wel leuk uit, hoor. Wel fijn dat Balou niet meer alleen is en Dunya weer een fijn thuis heeft gekregen bij jou. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag maar weer eens een bezoekje aan de dierenarts gebracht. Tara at vanmorgen 6 brokjes en geen hooi. Ze lag er lekker ontspannen bij, dus het was niet heel ernstig, maar het was ook niet goed. Madam deed gelukkig voor het eerst haar bekje open bij de dierenarts. Haar gebit was dus nog nooit gecontroleerd. Ze bleek haakjes te hebben, precies wat ik dacht. 

Maar omdat het heel druk is kan ze pas volgende week donderdag terecht voor de ingreep. Nou ja, eigenlijk woensdag, maar dan kreeg ik het qua vervoer niet rond. Nu moet ik 3x per dag medicatie geven aan een buitenkonijn dat een hekel heeft aan mensen. Ik weet nog niet voor wie dat meer stress gaat geven, voor Tara of voor mij🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet zeggen dat ik t bij Norbert, die ook niet van mensen houdt voor elkaar heb dat hij t uit t spuitje eet. Weet natuurlijk niet om welke medicatie t gaat, maar hier hielpt t om het in 1e instantie te mengen met een beetje perensap

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg er echt niks in. Ik wist toevallig dat iemand verderop ook 4 konijnen heeft, want die zou ik een keer eten geven. Zij heeft EC-konijnen gehad dus ze had het zo voor elkaar. Tara heeft 6 lepeltjes brokjespap opgelikt, dus er zit ook weer iets in. 

De buurvrouw komt morgenochtend weer, en daarna ga ik de dierenarts stalken. Dit kan toch niet een week zo doorgaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei JacinthaBrehler:

@Jamesthebunnybutler ik had nog helemaal niet gereageerd zie ik nu maar wat een leuke pluizenbol heeft Balou uitgekozen zeg! Gaat het nog steeds goed..? 

@JacinthaBrehler Ja, ze is leuk he? Ik denk dat ze heel knuffelig is als ze een beetje goed gewend is. Het gaat inderdaad nog steeds goed, behalve dat ik slapeloze nachten heb van het jagen dat ze doen. Gisterenavond was er een mijlpaal, Baloe heeft Dunya gewassen! Daarna meteen weer rijden, maar er is vooruitgang. Ze zijn pas na twee dagen zo erg begonnen met rijden en gaan nog steeds helemaal los, maar er is niet echt agressie. Als Dunya probeert te rijden en Baloe is het zat, dan geeft hij even een knauw en dan is het klaar.

@Marjoleink Oh nee wat vervelend dat ze geen plek hebben! Dat moet inderdaad niet een week wachten, gezien de stress voor jou en je konijn. Dat kan ook weer extra problemen geven... Wel fijn hoor dat je buurvrouw je komt helpen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las net dat iemand gisteren een lynx heeft gespot op de stabrechtse heide in Brabant. Die wil je ook niet bij je konijntjes hebben. Hoewel ik vermoed dat die vrij schuw zijn en niet snel in je tuin belanden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Ik las net dat iemand gisteren een lynx heeft gespot op de stabrechtse heide in Brabant. Die wil je ook niet bij je konijntjes hebben. Hoewel ik vermoed dat die vrij schuw zijn en niet snel in je tuin belanden.

Normaal niet, maar je ziet wel meer dieren de stad intrekken ivm corona omdat t minder druk is. Al vind ik t hier nog best druk overal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites