Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Hoe meer konijnen hoe leuker uiteraard! Maar ik denk dat je hier ook al wel hebt gelezen over de risico's voor je bestaande koppel. Dus als je dit echt wilt, zou ik het door een goede opvang laten doen. Heb je ruimte voor 2 koppels, als het niet goed gaat? 

Vier konijnen is ook wel 1x zoveel kosten als 2 konijnen. Ik ben per jaar 180 euro kwijt aan vaccinaties. En ik koop hooi per 20 kilo, want zo'n zakje hooi uit de winkel zet geen zoden aan de dijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohhh, wat kan het hebben van konijnen soms ellende zijn zeg. Gisteren wilde Goofy, een van mijn buitenkonijnen, niet eten. Daarmee zijn we naar de DA geweest en dat bleek een beetje loos alarm, want bij de dierenarts had hij er weer helemaal zin in en begon te eten. Wss een beginnende verstopping, maar nog niet voelbaar, dus hij wordt nog wel even preventief behandeld.

Vanmorgen wilde James weer niet eten en ze voelde ook slap aan. Na lang twijfelen toch naar naar de dierenarts gegaan en zij blijkt dus wel een onwijze verstopping te hebben. Ze was helemaal uitgedroogd en had een mega ondertemperatuur, dus had ook echt niet langer moeten wachten. En dat terwijl ze gisterenavond nog lekker groenvoer heeft gegeten en goed heeft gedronken. Infuus en injecties erin en wachten maar. Inmiddels zijn we 7 uur verder en heeft ze één sprietje hooi en één stukje kruiden gegeten. Ze keutelt niet meer (vanmiddag gelukkig nog wel een paar prachtige keutels) en heeft nu dus sinds gisterenavond niets meer gegeten. Dwangvoeren kan niet vanwege die verstopping. Ik zit nu maar op de bank naar haar te kijken in de hoop dat ze nog een mini beetje wil gaan eten, maar daar ziet het er niet naar uit. Als ze over een paar uurtjes niks gegeten heeft, twijfel ik toch om er een heel klein beetje nattig dwangvoer in te stoppen, want ik ben zo bang dat die darmen stil gaan vallen. 

Zo fijn ook dit soort dingen in het weekend... Gelukkig kan ik morgen evt nog bij mijn eigen dierenarts terecht voor infuus en een nieuwe injectie als het echt spoed is, maar ik vind het nu toch wel heel spannend worden met haar hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

oei dat gaat lekker bij jullie @Jamesthebunnybutler Beterschap! Hopelijk gaat ze snel weer eten. 

Ik heb dat soort dingen ook altijd in weekenden, 's avonds of op feestdagen. Wat dat betreft is de spoedgeval-op-feestdagen-bingokaart hier al wel bijna vol.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou he, ze zijn allemaal aan het sukkelen! Inmiddels eet ze nog steeds niet en heeft ze nog een ondertemperatuur, dus ik heb haar op schoot genomen met een fleecedeken en snugglesafe. Hopelijk gaat die temperatuur dan omhoog en wil ze dan ook weer eten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die darmen het nog doen, maar de DA zegt dat ik haar echt nog geen dwangvoer mag geven en nu alleen warm moet houden. Dat doe ik maar braaf.

Haar maatje is inmiddels flink op haar aan het rijden geweest en dat lijkt me voor haar zo onrustig. Ik zit te denken om de ren even te splitsen en ze uit elkaar te houden, zodat zij wat meer rust heeft en ik haar ook kan dwingen om een beetje warm te blijven. Nu zat ze de halve nacht op een schuilhuisje... Zouden jullie dat in zo'n situatie ook doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, lastig. Een maatje geeft natuurlijk wel warmte als ze lief tegen elkaar liggen, maar het klinkt alsof ze dat nu niet doen en de snugglesafe helpt natuurlijk ook. Dus ja, ik zou ze ook uit elkaar halen. Dan kun je ook goed in de gaten houden of er al keutels uit komen.

Succes en sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herkenbaar hoor, dingen in het weekend. Senna was gisteravond ineens enorm aan het niezen incl snottebellen. Natuurlijk nadat de praktijk al dicht is. Vanmorgen nog maar 1 keer gehoord en het neusje lijkt wel schoon. Hopen dat het eenmalig is.

Klinkt als een ernstige verstopping @Jamesthebunnybutler Veel beterschap voor James!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

de hele dag in de tuin gewerkt, en vriendlief laten slepen met zand en stenen, maar zijn erg tevreden met het resultaat. Door Artemis ook goedgekeurd, want na een half uur had ze al een mooi gat naar de bodem gegraven. 

(Zelf ook nog de stoep onkruidvrij gemaakt, hij heeft niet al het werk gedaan haha)

20200516_151840_resized_1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei happy211:

de hele dag in de tuin gewerkt, en vriendlief laten slepen met zand en stenen, maar zijn erg tevreden met het resultaat. Door Artemis ook goedgekeurd, want na een half uur had ze al een mooi gat naar de bodem gegraven. 

(Zelf ook nog de stoep onkruidvrij gemaakt, hij heeft niet al het werk gedaan haha)

20200516_151840_resized_1.jpg

Wow dat is mooi geworden zeg! Daar zullen ze heel veel plezier van hebben! Leuk hoor 🙂

Ik ben net weer met James naar de DA geweest, had haar al opgegeven omdat ze sinds vrijdagochtend niet gegeten heeft en ook niet gekeuteld, ze had een enorm harde buik. De DA wilde haar maag leeghalen met een sonde, maar door de neus lukte niet en via de mond heeft ze de sonde kapot gebeten en een deel opgegeten... Ik weet niet wat ze daarna precies gedaan heeft, maar er kwam wat maaginhoud via de neus naar buiten en ook allemaal lucht vanuit de mond naar buiten. Direct daarna voelde haar buik weer helemaal soepel en hopen we dus dat ze wat van de brei naar de darm heeft kunnen sturen. Bij thuiskomst heeft ze een beetje gekeuteld! Ik heb weer een beetje hoop... Nu is ze alleen helemaal uitgeput en benauwd, dus ik hoop dat dat over een paar uurtjes weer verdwijnt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeetje wat een verhaal zeg.. nou hopen dat het voorbij is en ze er snel weer bovenop komt. Zo ellendig om je beestje zo te zien.. keutels zijn dan ineens reden voor een voorzichtig feestje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites