Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Als er meeuwen of kraaien overvliegen zijn ze inderdaad ook heel alert. Maar hoe ze nou schrokken (echt even doodsangst leek het wel) van die roofvogel die overvloog had ik nog nooit gezien. 

Als er een kat voorbij loopt zijn ze ook alert maar niet echt bang. Heb wel het idee dat ze Dizzy (onze kat) herkennen. Als ze hem zien bewegen zijn ze alert, dan zien ze dat het Dizzy is en gaan ze vrolijk verder waar ze mee bezig waren. Ze hebben er ook geen problemen mee om aan Dizzy te snuffelen als hij tegen de ren aan staat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van zondag op maandag geven ze weer nachtvorst af! Hopelijk hebben de konijnen nog genoeg winterjas overgehouden. Ik stop morgen in ieder geval nog wat extra stro in de nachthokken er bij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ging vanmiddag met de konijnen naar de dierenarts. Senna had afgelopen zaterdag een bloed aan haar pootje, was aan het niezen en had traanogen. Heb Odin en Kyra ook maar meegenomen om ze te laten wegen. Heb ik alles laten checken, maar ben ik het pootje vergeten?! 🤦‍♀️ Sukkel ben ik ook. Ik had vanmorgen nog gekeken en ik kon het wondje niet meer terugvinden. Maar even in de gaten houden en anders maar weer terug pff.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had zaterdag de ren een uitgebreide poetsbeurt gegeven. Alles wat er uit kan gaat er dan uit dus op het hok na hebben ze dan een lege ren. En ik moet dan altijd zó lachen om Kliko; die maakt de ene na de andere binky ( alsof ie dat normaal niet kan 🙄) en gaat vervolgens heel hard heen en weer rennen en mij zo nu en dan ‘helpen’ met de schoonmaak. Vooral volle emmers ‘vies’ stro omgooien is favoriet. Spook blijft meestal wat in of bij het hok rondhangen, das niet zo’n heldin. Die komt wel kijken als ik weer ga inrichten met vers hooi en nieuw speelgoed. En dan overal met die kinnetjes langs 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei IreneM:

Ik ging vanmiddag met de konijnen naar de dierenarts. Senna had afgelopen zaterdag een bloed aan haar pootje, was aan het niezen en had traanogen. Heb Odin en Kyra ook maar meegenomen om ze te laten wegen. Heb ik alles laten checken, maar ben ik het pootje vergeten?! 🤦‍♀️ Sukkel ben ik ook. Ik had vanmorgen nog gekeken en ik kon het wondje niet meer terugvinden. Maar even in de gaten houden en anders maar weer terug pff.

Dat zou mijn nu ook kunnen overkomen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet iedere ochtend zo lachen om Nutsy als ik hun slaapkamerdeur open doe: ze heeft een wit snoetje en gaat dan heel alert zitten en slikt twee keer even met haar tongetje 😆. En dan moet ik eerst nog naar beneden voor hun groentepakket 😋

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had het zand  opnieuw verspreid in de zandbak. Dat vinden ze nooit leuk, maar anders hoor ik het gekras van die nageltjes over het plastic. Ik had een bezem daarvoor gebruikt, en daarmee stootte ik ergens tegenaan. Met als resultaat 2 zandhazen:

Screenshot_20200331-142958_Gallery.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pff, ik schrok me rot vanochtend toen ik bij de konijnen ging kijken. Lewis lag helemaal scheef op het randje van het dak van het nachthok. Ik riep hem een aantal keer zachtjes, maar hij reageerde niet. Daarna iets harder en toen kwam zijn welbekende paniekhoofd tevoorschijn. Hij had blijkbaar erg diep liggen slapen. 😯

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmiddag toch weer met hem naar de dierenarts geweest.. Na de ochtendbrokjes had hij maar weinig zin in eten en bewoog hij zo ontzettend traag, alsof ie alles in slow motion deed, heel vreemd. Eenmaal bij de da was hij natuurlijk weer actief, zucht. De da heeft zijn gebit, ogen en oren bekeken, temperatuur genomen en buik gevoeld, maar los van wat gas, was eigenlijk alles zo op het eerst oog goed. Wel weer pijnstiller en darmstimulerende middelen meegekregen. Eén keer raden wat hij bij thuiskomst doet.... Yep, meteen weer hooi eten, keutelen en rondrennen. Ik snap er echt niks van. De vorige keer ging het precies zo. Ben wel van plan volgende week of die week erna zijn gebit onder narcose te laten bekijken of foto's te maken, maar als hij pijn had gehad, zou je toch denken dat hij nu niet weer meteen hooi zou eten toch (binnen één minuut na het toedienen van pijnstiller)? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naast een lief, klein paniekventje die niet zo van fysiek menselijk contact houdt, heb ik ook een grote konijnendame die een aai of een kriebel verre van vervelend vindt. Zo lag ze erbij terwijl ik haar aan het 'plukken' was. Heerlijk ontspannen. ☺️

Screenshot_20200408_171612.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat erg slecht met Senna 😢 Ik had het idee dat ze wat meer last had van de artrose de afgelopen week, maar sinds vanmorgen kan ze niet meer echt lopen en zitten. Twijfel of het niet ook EC kan zijn, dus vanmorgen nog naar de dierenarts geweest voor dexamethason en vitamine injecties. Ga als ze dinsdag open zijn ook gelijk een afspraak maken voor een foto, misschien is daar op te zien of de artrose plots veel erger is geworden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎12‎-‎4‎-‎2020 at 17:28 zei IreneM:

Het gaat erg slecht met Senna 😢 Ik had het idee dat ze wat meer last had van de artrose de afgelopen week, maar sinds vanmorgen kan ze niet meer echt lopen en zitten. Twijfel of het niet ook EC kan zijn, dus vanmorgen nog naar de dierenarts geweest voor dexamethason en vitamine injecties. Ga als ze dinsdag open zijn ook gelijk een afspraak maken voor een foto, misschien is daar op te zien of de artrose plots veel erger is geworden.

Wat zonde! Gaat het ondertussen al wat beter? Hopelijk kun je snel terecht voor een foto en hebben jullie meer duidelijkheid. Sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De problemen komen toch door artrose, niet door EC. Op de foto was het wel duidelijk te zien. Ga nu andere medicatie proberen. Ze kreeg eerst Novacam, maar ze heeft net een injectie Cortalone gekregen. Had er nog nooit van gehoord, maar hopelijk werkt het.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ram viel vanmorgen mijn hand aan toen ik eten kwam brengen. Hij had het heel druk met de voedsters wegjagen, zodat hij de eerste hap kon nemen, en toen begon hij te grommen en te happen naar mijn hand. Hij had er vast geen erg in dat dat geen konijn was. Hij weet vast ook wel " never bite the hand that feeds you".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

James heeft vanmorgen niet goed gegeten. Het viel me opeens op toen ze haar kruiden niet wilde eten en stil in een hoekje ging zitten, ze heeft duidelijk pijn. Ik heb er nog wel een stukje gedroogde papaja en een mini beetje peterselie in kunnen krijgen, maar verder pakt ze helemaal niks meer aan. Baloe eet ook alles op wat ik haar aanbied en heeft bedacht dat dit een uitgelezen kans is om als een malloot op haar te gaan rijden. Gelukkig is hij nu weer rustig. Ik wacht het nog 1-2 uur af en als ze dan nog niet eet bel ik de dierenarts. Ze zal wel een verstopping hebben door het verharen of gas. Ik ben blij dat ik thuis werk vandaag! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh dat is niet fijn, maar wel fijn dat je thuis werkt en het goed in de gaten kan houden. Hopelijk valt het mee!

Hier een kleine konijnenparty vandaag, Joris is jarig! 🥳 Hij is van 2013 en blaast dus 7 kaarsjes uit.

(Joris staat links op de foto 😉 )

joris-brenda-gekkebek.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites