Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

@IreneM Ah, ok. Fijn dat Senna toch weer nieuwe maatjes krijgt! Leuk dat de twee nieuwe het al zo naar hun zin hebben en elkaar bezig houden. Kan Senna de koppeling een beetje aan? 

Je hebt dus graag trio’s? (Haha dat klinkt dubbelzinnig)

@Domino sterkte nog met het verlies van Soes.

Je hebt weer een mooi stel. Fijn dat je Loes nu een goed thuis kan bieden. 

Ik vond Bruce en Soes altijd heel leuk klinken. Dat heb je met Bruce en Loes ook weer. Ze groeien na haar operatie nu vast wel weer verder naar elkaar toe.

21 uur geleden zei Huiself:

Als ik al die leuke matchende stellen/trio's zie dan moet ik altijd even lachen om mijn Noddie en Miep. Noddie is stralend wit met grijs en Miep Ral 9010 met warmbruin. Ze vloeken qua kleuren 😂

Ral 9010 🤣

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Lienappelsien:

Ral 9010 🤣

Hilarische  omschrijving, ja. Ik ben dan zo benieuwd dat ik het op ga zoeken. 🤓 Alleen kan ik me niet zo goed voorstellen wat het verschil is tussen het stralend wit van Noddie en "zuiver wit" (volgens de kleurenwaaier) van Miep. 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Lienappelsien:

@IreneM Ah, ok. Fijn dat Senna toch weer nieuwe maatjes krijgt! Leuk dat de twee nieuwe het al zo naar hun zin hebben en elkaar bezig houden. Kan Senna de koppeling een beetje aan? 

Je hebt dus graag trio’s? (Haha dat klinkt dubbelzinnig)

Haha 😂 Ik heb gewoon het liefst zoveel mogelijk konijnen, maar ik vind mijn ren niet groot genoeg voor meer dan 3. Merk wel dat Senna het was lastig heeft vanwege de artrose. Heb vanmorgen even met de dierenartsassistente gebeld en die gaf aan dat ze nog een dubbele dosis pijnstillers mag. Dus heb vanmiddag nog wat extra gegeven, denk dat ik dat een paar dagen doe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat heerlijk die zorgeloze en die datende konijnen! Zij lekker wel!

De kikkers in onze vijver houden ook echt geen 1,5 meter afstand van elkaar 😆. Ik hoorde ze al een aantal avonden flink knorren en ja hoor...de vijver ligt al weer vol met kikkerdril!

Vanmorgen maar even een extra zak konijnenvoer meegenomen (was trouwens ook in de aanbieding) en wat eerder een baal vlas gehaald voor de pleegjes. De hond eet voornamelijk vers vlees en dat kunnen we altijd nog in de supermarkt halen. Brokjes heb ik altijd wel wat op voorraad. Bij de ene dierenwinkel zeggen ze dat ze basis winkel zijn en dus zeker open blijven, de andere winkel weet niet of ze open blijven. 

In de supermarkt was de andijvie voor de zoveelste keer niet verkrijgbaar, dus we gaan langzamerhand maar over op groenvoer uit de natuur. De paardenbloemen staan al weer overal. Heel voorzichtig met een klein beetje beginnen, want ze vinden het zo heerlijk!

Ook de wilgentakken gaan er vlot in. Ik knip de dunne takjes in kleine stukjes die ze dan door het hele hok en uit het hooi moeten zoeken. Zijn ze lekker mee bezig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De buren waren wilgentakken aan het versnipperen voor op hun tuinpad (zij hebben een omheining van wilgentakken), dus de dikke stammetjes die niet door de versnipperaar kunnen liggen nu bij de konijnen, en nog een voorraadje voor later 🙂 Hier zijn ze dus ook weer lekker bezig!

Heel eerlijk heb ik ook geen idee wat er gaat gebeuren de komende weken. De webwinkels lijken voor nu gewoon open te mogen blijven, afhaal ook. Ik adviseer de meeste mensen die willen afhalen nu gewoon om vooraf te bestellen & betalen, even het afhaal tijdstip afgeven zodat ik het klaar kan leggen bij de deur, en dat ze het dan bij het ophalen alleen in hoeven te laden. Zo min mogelijk contact dus. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-3-2020 at 19:23 zei IreneM:

Beter dan dit wordt het vandaag niet, maar alsnog wel goed toch 😁 rechts de nieuwe voedster, in het midden de nieuwe ram en links Senna. Ze heten nu nog Wendy en Bob maar dat vind ik geen leuke namen. Nieuwe namen volgen nog 😅

241CA273-C4CA-4669-A451-97F3CD531518.jpeg

De 2 nieuwe zijn nog niet goed gewend aan groente, vandaar dat ze zo weinig hebben in verhouding tot Senna haha. En zoals je kan zien moeten ze ook behoorlijk afvallen, en Senna moet juist wat aankomen.

Komen zij toevallig bij konijnenopvang Maaike weg?🙈. Ik dacht ze te herkennen namelijk🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Ik dacht al wat herken ik ze toch hahahaha.

Ik was opslag verliefd op die 2.

Leuk om ze dan hier te kunnen volgen🤩🤩

Ja snap ik, ze zijn echt heel leuk! Heb Senna eerst geprobeerd te koppelen aan Toby en Babs, maar die waren helaas te druk voor haar. Deze twee gaat gelukkig wel goed. Odin lijkt ook precies te snappen dat Senna niet zoveel kan hebben, hij is echt heel rustig en lief naar haar toe. Van mij moet hij nog niet zoveel weten. Kyra is wat drukker en heeft er al eens van langs gekregen toen ze Senna omver sprong. En af en toe bijt ze nog een pluk haar uit Senna, maar heb het idee dat het elke dag minder wordt. Ze wordt al echt knuffelig naar mij toe ook. (En ja ik heb ze hernoemd 😬)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei IreneM:

Ja snap ik, ze zijn echt heel leuk! Heb Senna eerst geprobeerd te koppelen aan Toby en Babs, maar die waren helaas te druk voor haar. Deze twee gaat gelukkig wel goed. Odin lijkt ook precies te snappen dat Senna niet zoveel kan hebben, hij is echt heel rustig en lief naar haar toe. Van mij moet hij nog niet zoveel weten. Kyra is wat drukker en heeft er al eens van langs gekregen toen ze Senna omver sprong. En af en toe bijt ze nog een pluk haar uit Senna, maar heb het idee dat het elke dag minder wordt. Ze wordt al echt knuffelig naar mij toe ook. (En ja ik heb ze hernoemd 😬)

Dat hernoemen staat je vrij natuurlijk.

En babs is ook zo geweldig🤩. Toby heb ik zelf niks mee. Leuk he dat ze knuffelig wordt. Veel plezier met ze🤩

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-3-2020 at 13:43 zei JokeC:

Hilarische  omschrijving, ja. Ik ben dan zo benieuwd dat ik het op ga zoeken. 🤓 Alleen kan ik me niet zo goed voorstellen wat het verschil is tussen het stralend wit van Noddie en "zuiver wit" (volgens de kleurenwaaier) van Miep. 😉 

Haha, dat is inderdaad lastig te zien! RAL 9010 is gebroken wit (beetje geel erdoor). Noddie is blauwwit 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik spot Robin iedere keer zittend in de zon: hij beweegt de hele dag mee met de zonnestralen 😎. Nu heeft hij in een hoekje nog net het laatste straaltje te pakken, maar wie moet het ontgelden? Nutsy mag lekker in de schaduw zitten 😁

zon1.JPG

zon2.JPG

• Vind ik leuk 2
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-3-2020 at 15:28 zei IreneM:

Haha 😂 Ik heb gewoon het liefst zoveel mogelijk konijnen, maar ik vind mijn ren niet groot genoeg voor meer dan 3. Merk wel dat Senna het was lastig heeft vanwege de artrose. Heb vanmorgen even met de dierenartsassistente gebeld en die gaf aan dat ze nog een dubbele dosis pijnstillers mag. Dus heb vanmiddag nog wat extra gegeven, denk dat ik dat een paar dagen doe.

Je kan ook in de hoogte bouwen 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet iemand of konijnen instinctief het geluid van een roofvogel kunnen herkennen? Ik was gisteren Binky en Monky peterselie aan het geven, ze zaten in hun nachthok en er vloog een roofvogel over die geluid maakte. Binky en Monky schrokken enorm en Binky vloog in een hoekje van het hok. Terwijl hun die vogel niet zagen, deze vloog hoog over en het geluid zelf was niet hard. Ze hebben ook geen slechte ervaringen met roofvogels. Ik schrok er gewoon zelf een beetje van. Daarom vroeg ik me dus af of dit instinctief is geweest?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou goed kunnen hoor!

Hier merk ik ook dat ze echt extra alert zijn als er roofvogels of meeuwen vliegen. Meer in de rennen die ik nu heb, dan eerst. Eerst zaten ze overdekt met een dakje, nu met gaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zijn ze soms ook heel alert als er een stel kauwen herriemakend rondvliegen.

Gisteren stond er een kat voor de ren. Hij stond echt helemaal tegen het gaas de ren in te gluren. Op zulke momenten ben ik altijd blij dat de ren goed dicht is aan alle kanten, inclusief de bovenkant. Toen ik het zag heb ik de kat snel weggestuurd. Do en Jerry hadden zich gelukkig verstopt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze merken veel op hoor. Had laatst de tuindeur op een kiertje staan en de kat was naar buiten aan het kijken. Dat hadden de konijnen dus al door, want ik kon ze vanuit de keuken horen stampen. Misschien dat ze haar roken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites