Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

1 uur geleden zei Huiself:

Iedereen de groente voor de konijnen nog kunnen hamsteren? Hier is de gebruikelijke andijviehoeveelheid en witlof weer binnen, maar het was kantje boord

Het was lekker druk in de supermarkt, ik was er net om pakjes te brengen. Maar ik heb gewoon een krop andijvie kunnen kopen hoor, en ze krijgen ook gewoon nog dagelijks geleverd hier. Dus wat dat betreft komt het wel goed. Voordeel voor de supermarkt is dat de scholen niet doorgaan, dat alle studentjes dus kunnen vakken vullen.

Anders heb ik ook nog vers groen in de tuin waar ze lekker aan mogen beginnen 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Evee:

Het was lekker druk in de supermarkt, ik was er net om pakjes te brengen. Maar ik heb gewoon een krop andijvie kunnen kopen hoor, en ze krijgen ook gewoon nog dagelijks geleverd hier. Dus wat dat betreft komt het wel goed. Voordeel voor de supermarkt is dat de scholen niet doorgaan, dat alle studentjes dus kunnen vakken vullen.

Anders heb ik ook nog vers groen in de tuin waar ze lekker aan mogen beginnen 🙂 

Hier is niets gewoon meer: groentes op, fruit op, brood op, 90% vlees op 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-3-2020 at 19:27 zei IreneM:

Senna had net een teek 😱 nare beesten.

Bah. Is Senna een konijn?

@Jamesthebunnybutler mijn konijnen hebben een graafgedeelte zonder afdak (nou ja, wel gaas er boven). Ik heb dat bewust zo gedaan zodat het grond/zandmengsel een beetje doorspoelt als het regent. Er onder ligt gaas tegen het uitgraven. Als je een zandbak in een bak hebt of tegels onder het zand hebt dan is het wel handig om er een afdak boven te maken 😉 

Bij flinke regen ontstaat er soms wel een soort gracht in een stuk wat is uitgegraven, maar gelukkig zijn ze daar nog nooit ingesprongen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee altijd in een afgesloten ren, nooit in de tuin want die is niet afgesloten. Wel gek ja, want ik heb niet echt hoge bomen in de buurt van de ren en het gras om de ren is op dit moment ook nog niet erg hoog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei IreneM:

Nee altijd in een afgesloten ren, nooit in de tuin want die is niet afgesloten. Wel gek ja, want ik heb niet echt hoge bomen in de buurt van de ren en het gras om de ren is op dit moment ook nog niet erg hoog.

Heb je egeltjes in de tuin? Lopen er katten rond? Grote kans dat het via een ander dier bij jouw konijn is gekomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had voor vrijdag een afspraak staan om Senna te laten koppelen. Voordeel van thuiswerken, nu kan ik het morgen al laten doen, want ben toch hele dag thuis en dan kan ik ze mooi in de gaten houden. Heb alvast een neutrale ruimte gemaakt in de berging. Wel spannend. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei IreneM:

Ik had voor vrijdag een afspraak staan om Senna te laten koppelen. Voordeel van thuiswerken, nu kan ik het morgen al laten doen, want ben toch hele dag thuis en dan kan ik ze mooi in de gaten houden. Heb alvast een neutrale ruimte gemaakt in de berging. Wel spannend. 😁

Veel plezier vandaag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje! Ze zitten nu in de berging. Af en toe jaagt de nieuwe voedster achter Senna aan, maar nog niets geks. De ram komt niet van zijn plek af, luie donder. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beter dan dit wordt het vandaag niet, maar alsnog wel goed toch 😁 rechts de nieuwe voedster, in het midden de nieuwe ram en links Senna. Ze heten nu nog Wendy en Bob maar dat vind ik geen leuke namen. Nieuwe namen volgen nog 😅

241CA273-C4CA-4669-A451-97F3CD531518.jpeg

De 2 nieuwe zijn nog niet goed gewend aan groente, vandaar dat ze zo weinig hebben in verhouding tot Senna haha. En zoals je kan zien moeten ze ook behoorlijk afvallen, en Senna moet juist wat aankomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Schattig! Voor de eerste dag vind ik dat zeker goed. 

Leeft je ram niet meer? Sorry, ik heb het niet helemaal onthouden. Ik weet dat er eentje ziek was en dat je de ren een stukje had afgezet en dat je het nog wilde overdekken. Maar ik dacht juist dat je voedster iets mankeerde. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt bijna. Ik had tot vorig jaar ook een drietal, toen is de ram overleden en hebben de twee voedsters alleen gezeten. Ik wilde Senna een koppeling niet aandoen met haar artrose en staar. Maar vorige maand is de andere voedster ook overleden dus nu moest het wel.

Ik heb ze een half uur geleden in de ren gezet. Tot nu toe gaat het goed maar de twee nieuwe zijn vooral bezig met heen en weer rennen en binkies maken. 😄 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even weer een update, onlangs heb ik Soes moeten laten inslapen. Ze kwakkelde al een tijdje en niks werkte. Op den duur wilde ze niet meer eten en bij het maken van de foto bleek dat haar blinde darm vol met lucht zat. 

Op de foto kwamen nog meer problemen naar voren zoals, een vergrootte nier, ernstige spondylose en nog een paar dingen. Bijkomend dat ze 11 of misschien wel 12 jaar was, hebben we besloten om haar rust te geven. 

Inmiddels heeft Bruce een nieuwe partner. Een 6 jarige dame die uiteindelijk is afgestaan nadat ze steeds ontsnapte. 

Ze is onlangs geholpen en nog wel ietwat knorrig, waarschijnlijk de operatie. (Voordat ze was geholpen waren ze wel lief samen). Maar ik betrap ze steeds vaker bij elkaar weer. Dus ik denk dat het wel goed gaat komen. 😊

We hebben haar Loes genoemd.

IMG-20200319-WA0015.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei IreneM:

Beter dan dit wordt het vandaag niet, maar alsnog wel goed toch 😁 rechts de nieuwe voedster, in het midden de nieuwe ram en links Senna. Ze heten nu nog Wendy en Bob maar dat vind ik geen leuke namen. Nieuwe namen volgen nog 😅

241CA273-C4CA-4669-A451-97F3CD531518.jpeg

De 2 nieuwe zijn nog niet goed gewend aan groente, vandaar dat ze zo weinig hebben in verhouding tot Senna haha. En zoals je kan zien moeten ze ook behoorlijk afvallen, en Senna moet juist wat aankomen.

Het zijn wel schatjes zeg! Dat knuffelvet staat ze wel goed hoor 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Domino:

Even weer een update, onlangs heb ik Soes moeten laten inslapen. Ze kwakkelde al een tijdje en niks werkte. Op den duur wilde ze niet meer eten en bij het maken van de foto bleek dat haar blinde darm vol met lucht zat. 

Op de foto kwamen nog meer problemen naar voren zoals, een vergrootte nier, ernstige spondylose en nog een paar dingen. Bijkomend dat ze 11 of misschien wel 12 jaar was, hebben we besloten om haar rust te geven. 

Inmiddels heeft Bruce een nieuwe partner. Een 6 jarige dame die uiteindelijk is afgestaan nadat ze steeds ontsnapte. 

Ze is onlangs geholpen en nog wel ietwat knorrig, waarschijnlijk de operatie. (Voordat ze was geholpen waren ze wel lief samen). Maar ik betrap ze steeds vaker bij elkaar weer. Dus ik denk dat het wel goed gaat komen. 😊

We hebben haar Loes genoemd.

IMG-20200319-WA0015.jpg

Sterkte nog met het overlijden van Soes... Is Loes vernoemd naar Soes? Of toevallig? Leuk stel! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Huiself:

Sterkte nog met het overlijden van Soes... Is Loes vernoemd naar Soes? Of toevallig? Leuk stel! 

Niet perse, maar we vonden het een leuke naam voor haar. Ze heette eerst Tooske, maar ik heb al een Tooske gehad, dus naar wat anders gezocht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik al die leuke matchende stellen/trio's zie dan moet ik altijd even lachen om mijn Noddie en Miep. Noddie is stralend wit met grijs en Miep Ral 9010 met warmbruin. Ze vloeken qua kleuren 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze waren hier trouwens wel overdreven actief vanochtend. Charlie was aan het graven in de zandbak, Harold rondjes aan het rennen, In de andere ren was Joris aan het graven en zat Brenda op het dak op de uitkijk. Harold reed zelfs nog op Charlie terwijl ze aan het graven was ook 🙄 Toch leuk, zo een bunnycam in de ren 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites