Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Het konijnencafé - Slowchat konijnen algemeen 2020

Recommended Posts

Heeft iemand nog tips om fenbendrops uit de vacht te krijgen? Ik heb het geprobeerd met warm water maar dat hielp eigenlijk niet echt. Daarna nog wel wat eruit geborsteld , vooral bij de neus, maar dan trek ik al het haar eruit. Senna heeft veel rond de ogen zitten en daar durf ik het niet zo goed uit te borstelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei IreneM:

Heeft iemand nog tips om fenbendrops uit de vacht te krijgen? Ik heb het geprobeerd met warm water maar dat hielp eigenlijk niet echt. Daarna nog wel wat eruit geborsteld , vooral bij de neus, maar dan trek ik al het haar eruit. Senna heeft veel rond de ogen zitten en daar durf ik het niet zo goed uit te borstelen.

Water koken, laten afkoelen tot lauwwarm (test met je elleboog) en dan een beetje babyshampoo. Het liefste van de apotheek. Eerst met een wattenstaafje bij jezelf kijken of het niet in je ogen prikt. Zo doe ik het meestal, weet niet of het bij dit werkt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joris ziet er weer niet uit qua vacht, vanmiddag maar weer eens onder handen nemen. En toch maar eens achter een trimmer aan gaan zitten denk ik. Had er al één gemaild, maar geen reactie gehad. Zal vanmiddag eens bellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier is het vandaag eindelijk droog! Ik was die natte bende inderdaad ook meer dan zat. Wat betreft het verharen, hier zijn ze al flink in de rui. Overal kom ik plukken vacht tegen, dus ik hoop maar dat de temperatuur niet meer onder nul komt. Lewis zat me vanochtend ook wat raar aan te denken toen ik zonder spuitjes medicatie de ren in kwam. Hopelijk heb ik zijn vertrouwen snel weer teruggewonnen. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb Pluis laast behandeld met anti parasiet. Maar het is een klein konijn, maar ik moest 3 van die pipetten gebruiken, dat leek me wel erg veel. Als je nou een Vlaamse reus hebt kan je 4 van die doosjes kopen. Maarja, er zal wel iemand zijn die daarover heeft nagedacht

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Ik heb Pluis laast behandeld met anti parasiet. Maar het is een klein konijn, maar ik moest 3 van die pipetten gebruiken, dat leek me wel erg veel. Als je nou een Vlaamse reus hebt kan je 4 van die doosjes kopen. Maarja, er zal wel iemand zijn die daarover heeft nagedacht

Dan heb je de kleine knaagdierversie gegeven. Er is ook anti-parasiet in een spuitbus, dat is een betere dosering voor konijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Dan heb je de kleine knaagdierversie gegeven. Er is ook anti-parasiet in een spuitbus, dat is een betere dosering voor konijnen.

Mijn moeder had het gekocht, zal de volgende keer (hoop dat het niet nodig is) de spuitbus kopen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn koppel is wel echt enorm aan het kibbelen vandaag zeg. Ben de hele dag in de tuin bezig geweest en soms gingen ze behoorlijk tekeer met jagen en rijden. Maar daarna zaten elkaar wel weer te wassen. Ik heb nog geprobeerd ze af te leiden met nieuwe speeltjes, maar dat heeft ook niet lang gewerkt. Net waren ze ook nog bezig, dus het zal er niet alleen aan gelegen hebben dat ik in de tuin bezig was.

Behalve mijn voedster laten castreren, zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen doen om te zorgen dat de rust weer een beetje terugkeert?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben echt stom geweest vanmorgen! Heb zoals iedere morgen de ren aangeveegd, hooi ververst, water ververst enz enz. Vervolgens terug naar binnen en wat schoongemaakt in huis. Deed daarnet het rolluik omhoog, keek naar buiten en zie ik opeens Dizzy, de kat in de ren lopen. Ik ben vlug naar buiten gerent in paniek dat hij de konijnen aangevalt had of erger... Godzijdank alles in orde. Binky zat verschrikt in het nachthok en Monky kwam uit z'n doos gerent. Jeetje, wat ben ik geschrokken zeg. Dizzy heeft toch ruim een half uur in de ren gezeten. Weer een dwangneurose erbij: 100x checken of Dizzy niet ongemerkt de ren in is gegaan terwijl ik bezig was in de ren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan niet wachten tot de temperaturen 's nachts nog verder omhoog gaan en ik Robin en Nutsy ook naar buiten kan doen. We hadden vorige week een taxatie van onze woning (iets met korting op hypotheek als hij meer waard zou zijn) en Robin en Nutsy hebben hun slaapkamer prima vertegenwoordigd. Die man die is die avond thuisgekomen met een mooi verhaal over een konijnenkamer ipv een babykamer denk ik 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Huiself:

Ik kan niet wachten tot de temperaturen 's nachts nog verder omhoog gaan en ik Robin en Nutsy ook naar buiten kan doen. We hadden vorige week een taxatie van onze woning (iets met korting op hypotheek als hij meer waard zou zijn) en Robin en Nutsy hebben hun slaapkamer prima vertegenwoordigd. Die man die is die avond thuisgekomen met een mooi verhaal over een konijnenkamer ipv een babykamer denk ik 😂

Zijn Robin en Nutsy ook meegenomen in de taxatie? Want die laten je huis natuurlijk enorm in waarde stijgen. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Zijn Robin en Nutsy ook meegenomen in de taxatie? Want die laten je huis natuurlijk enorm in waarde stijgen. 😉

😁 Hahaha, dat zeker! Hoewel Robin altijd traag van begrip is dus die zal pas als die man weg is geweest door hebben gehad dat er iemand naar hem keek. En Nutsy zal wel onder haar Ikea bed hebben gezeten 🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha heerlijk he?! Ik zei vanochtend ook al tegen de konijnen dat ik deze week weer zand mee zou nemen voor de zandbakken,  hopelijk blijft het een beetje droog zodat ze daar weer van kunnen genieten! 

Ik had bij het verschonen vandaag wat huisjes en speeltjes verzet, gelijk lekker druk bezig, beide koppels 🙂 Heerlijk! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier kreeg ik vanmorgen in beide hokken een binkie cadeau! 😍

Hubbel was blij met zijn bakje brokjes en sprong vanuit stilstand zo 30 centimeter omhoog met een mooie draai.

Georgia is altijd al erg blij met haar dagelijkse zonnebloempitje in het vooruitzicht. Ze rent altijd al een rondje door de buitenren voordat ze haar zonnebloempitje aanpakt, maar vanmorgen vlogen er onderweg zomaar een paar mooie binkies uit!

Lientje doneert weer volop prachtig zacht haar aan de nestelende vogels in de tuin. Als ik een pluk van haar haar laat waaien zijn de vogels er als de kippen bij om het mee te nemen. Dat is natuurlijk heerlijk zacht nestmateriaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo leuk inderdaad! De zandbak vinden ze hier ook erg leuk, maar de bak die ik vorig jaar had werd nat vanbinnen bij regen (ondanks deksel). Staat jullie zandbak onder een afdakje of sluit je 'm af bij slecht weer? 

Ik had gisteren toevallig ook wat dingetjes verzet. Hier zijn ze dan een uur lang helemaal in paniek en ze snappen er niks van. Een van de konijnen dacht op het schuine dak van een schuilhuisje te kunnen springen en viel er vanaf. Ik zag al helemaal voor me dat hij zijn rug zou breken, maar gelukkig viel het ondanks de hoogte mee. Vanmorgen dus alles maar weer in de oude opstelling gezet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de zandbak sinds twee weken weer staan. Ik wilde eigenlijk nog iets langer wachten tot het weer langere periodes droog is, maar mijn konijnen hadden besloten om de tuin als zandbak te gebruiken en toen ze aan tunnelpoging nummer drie begonnen, heb ik de zandbak toch maar neergezet. De zandbak staat overigens wel droog in een overdekte ren. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jamesthebunnybutler ik heb vrij compacte zandbakken, die van bunny nature uit de webwinkel. In het voorjaar / zomer heb ik ze er gewoon in, dat gaat ook wel. Toen de nattere tijd begon na de zomer heb ik ze leeggegooid en naast de rennen gezet. Nu ben ik van plan ze er weer in te zetten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites