Hallo Hoi Geplaatst: 2 januari 2020 Delen Geplaatst: 2 januari 2020 Ik heb omdat Pluisje zo ziek was er voor gekozen om een badmat als ondergrond te doen. Er word niet aan geknaagd, kost geen maandelijks geld en met 2 badmatten kan je een hele tijd vooruit. Ik wilde het alleen doen zolang ze ziek is maar ik ga het denk ik zo laten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rifca Geplaatst: 2 januari 2020 Delen Geplaatst: 2 januari 2020 Nieuw jaar, nieuw Topic! Een slowchat topic waar je gezellig met je mede forumleden kan kletsen. Wil je even iets kwijt over jouw konijnen, zonder dat je dat een eigen topic wil geven. Dan kan dat in dit topic! - Wees aardig voor je medeforummers, de forumregels gelden ook in dit topic! - Discussieren over een onderwerp hoort zonder dat je elkaar op de persoon aanvalt. - Denk er wel aan dat alles wat je op internet zet, niet alleen op bunnybunch, openbaar is. Denk dus na voor je iets over je privéleven post of je dit wel met de wereld wil delen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 Bij mij is het jaar nog verdrietiger afgesloten dan het al was: na lievelingspoes Hompy, lieve schattige Hailey is ook mijn knuffelkonijn Chip overleden 3 weken na Hailey 😥. Na het overlijden van Hailey hebben we voor Chip een nieuwe vriendin uitgekozen bij Konijnenparadijs. Of nou ja: Huisman heeft eerst gekozen en Chip ging tijdens het koppelen akkoord ;-). Thuis ging het ook direct goed met Chip en Nutsy samen. Uiteindelijk hebben ze maar 5 dagen samen gezeten, want Chip wilde plotseling geen groente meer eten. Op 2e kerstdag zaten we met hem bij de dierenarts en bleek hij 41,5 graden koorts te hebben. Hij vocht voor zijn leven en de arts kon het niet goed plaatsen. Uiteindelijk werd hij bestempeld als een EC-konijn, omdat de vorige dierenarts Hailey ook als EC-konijn had gezien. De arts is s nachts nog bij hem gaan kijken en medicatie toegediend, maar trof hem 's morgens levensloos aan 😓 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 Na de dierenartsbezoeken ook contact met de opvang(en) gehad. Daaruit blijkt toch vrijwel zeker dat er niet een goede diagnose is gesteld voor Hailey en zeker geen goede diagnose voor Chip. De kenmerken die ze hadden lijken (zeker in het geval van Chip) helemaal niet op EC. Koorts duidt eerder op een ontsteking. Helaas is er geen antibiotica ingezet en ging het zo snel slecht met Chip dat ik zelf ook niet alert genoeg ben geweest om dat op te merken. Normaal ben ik wat kritischer wat betreft behandelingen, maar zonder kennis van EC leek op dat moment de verklaring van de arts nog wel aan te sluiten. Het gaat om twee konijnkundige dierartsen die hier in de lijst staan, maar mijn vertrouwen is wel even zoek nu. En Nutsy (nu nog) alleen. Gelukkig raakt ze steeds meer gewend. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 Wat erg, wat vreselijk verdrietig. Doe je zo je best voor je konijnen, ga je naar konijnenkundige DA's en dan stellen zij niet eens een konijnenkundige diagnose, meerdere keren. Dan zakt je broek toch echt af. Heb je nu geen enkel idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Maar ja, daar heb je nu niets meer aan, je lieffies zijn overleden. En dan moet je ook nog moed verzamelen om Nutsy een nieuw maatje te laten uitzoeken. Wat een zware dobber voor jullie, heel veel sterkte. 😢 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laniboekje Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 Jeetje, wat verdrietig. Veel sterkte. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 Nee! Wat triest, @Huiself... Veel sterkte. Vervelend dat de diagnose, en daardoor de behandeling, waarschijnlijk niet goed is vastgesteld. Dat maakt het extra moeilijk. Maar zoals Joke zegt, daar is nu niks meer aan te doen... Je hebt je best gedaan om ze te redden, en je weet ook niet of het goed was afgelopen bij een juiste diagnose. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 @Huiself Wat heftig en verdrietig zeg... Niet leuk om het jaar zo te moeten afsluiten. Sterkte! Stiekem ben ik wel benieuwd om welke (konijnkundige) dierenartsen het gaat. Ik heb zelf namelijk tot twee keer toe iets soortgelijks meegemaakt en vermoed dat ik ongeveer uit dezelfde omgeving kom als jij (mag ook in pb). Een onjuiste diagnose wil natuurlijk niet zeggen dat de dierenartsen per definitie 'slecht' zijn, maar ik begrijp wel heel goed dat je vertrouwen nu even zoek is. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 Veel sterkte. Vreselijk zo kort na elkaar ook 😞 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 Heel veel sterkte Huiself, wat vreselijk! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 Wat een lieve reacties, dank je wel 😘 Gelukkig begrijpen jullie me goed. Ik vind de dierenartsen inderdaad niet direct slecht, maar ik heb wel vooral veel twijfels bij de diagnose van Chip nu ik ook met de opvang heb gesproken. En dat maakt me ontzettend verdrietig, want als je zoveel geld verder bent voor beide konijnen dan hoop je op z'n minst dat er een goed pad in is geslagen. We zullen er helaas nooit achter komen wat er daadwerkelijk mis was, maar ik kan wel de symptomen in beeld brengen: Hailey ging nog naar onze 'oude' konijnkundige (hele dure) dierenarts. De opvang heeft twijfels bij de genoemde EC en denkt eerder aan megacolon, ook omdat Hailey voorheen grote keutels had. Hoe dan ook: Hailey was in beide gevallen niet te redden en dat is dan naast het verdriet nog te accepteren. Met Chip gingen we naar de dierenarts die dienst had. Chip had andere symptomen dan Hailey had en de opvang vindt dit alles behalve op de genoemde EC lijken. Koorts lijkt eerder op een ontsteking en aangezien Chip voorheen wel wat plas-issues had (natte staart e.d.) waarvoor ik al vaker naar de dierenarts was geweest lijkt het eerder op iets dat daarmee te maken had. Toen hij ziek werd kreeg hij ook moeite met plassen. Antibiotica is niet toegediend en er is verder geen bloed- of urineonderzoek gedaan. De arts heeft toch echt ontzettend veel goede bedoelingen gehad en veel voor Chip gedaan op EC gebied, maar achteraf gezien vrees ik dat het de verkeerde weg was. Aangezien ze ook eerst spierpijn noemden als diagnose heb ik wel hele sterke twijfels over deze arts... @Pablo&Lola: ik stuur je op een later moment even een berichtje, want als je uit dezelfde omgeving komt dan is het fijn om ervaringen te delen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 @Huiself: heel veel sterkte met dit dubbele verlies! Als je input wilt leveren voor de lijst met konijnkundige dierenartsen, stuur dan ook een pb aan @Evee. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 6 januari 2020 Delen Geplaatst: 6 januari 2020 Heel veel sterkte gewenst @Huiself... Wat ontzettend verdrietig om zo kort na elkaar afscheid te moeten nemen van je lieve konijnen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 7 januari 2020 Delen Geplaatst: 7 januari 2020 13 uur geleden zei Marjoleink: @Huiself: heel veel sterkte met dit dubbele verlies! Als je input wilt leveren voor de lijst met konijnkundige dierenartsen, stuur dan ook een pb aan @Evee. Dank je, ik zal haar even een PB schrijven met uitgebreide info van iedere stap zodat ze zelf goed kan beoordelen hierover. Ik ben toch iets gekleurder na het overlijden van twee diertjes 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floppyears Geplaatst: 7 januari 2020 Delen Geplaatst: 7 januari 2020 Heel veel sterkte met het verlies Huiself. Wat vreselijk om ze zo kort op elkaar te verliezen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hildebrand en Poek Geplaatst: 7 januari 2020 Delen Geplaatst: 7 januari 2020 Heel veel sterkte! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Piku Geplaatst: 9 januari 2020 Delen Geplaatst: 9 januari 2020 Ah nee toch, wat een rot begin van het nieuwe jaar Huiself. 😞 Sterkte! Dierenartsen zijn uiteindelijk ook maar mensen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KruimeltjeAngela Geplaatst: 9 januari 2020 Delen Geplaatst: 9 januari 2020 Heel veel sterkte @Huiself zoiets is altijd erg verdrietig! Hoe is het nu met Nutsy? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 9 januari 2020 Delen Geplaatst: 9 januari 2020 Nutsy ziet mij inmiddels alweer een beetje als een lopende wortel dus dat is een heel goed teken! Ze was angstig in het begin (iedere keer als je keek dan stopte ze met kauwen, niet heel prettig als je net 2 konijnen hebt verloren ;-)), maar komt nu naar het hek van de ren mij tegemoet rennen en loopt ze niet weg als ik haar aai over haar koppie. Nu weer gaan kijken wie bij haar past! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Huiself Geplaatst: 9 januari 2020 Delen Geplaatst: 9 januari 2020 @MichelleloveElmo Hoe gaat het met Sergio? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 9 januari 2020 Delen Geplaatst: 9 januari 2020 13 minuten geleden zei Huiself: Nutsy ziet mij inmiddels alweer een beetje als een lopende wortel dus dat is een heel goed teken! 🤣 Fijn dar ze zich nu meer op haar gemak voelt. Leuke foto! Ik ben ook benieuwd hoe het met Sergio gaat. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 9 januari 2020 Delen Geplaatst: 9 januari 2020 Super dat Nutsy al zo snel geleerd heeft dat een Wandelende Wortel hartstikke lief en handig is! Wandelende Wortels zijn bij uitstek geschikt om vertrouwen in de wereld door te krijgen, dat zie je maar weer. 😁 Nu nog een vriendje om tegenaan te kruipen en lol mee te maken en haar leven staat weer helemaal op de rails en hopelijk zie je dan weer elke dag een koppeltje dat je hart lekker verwarmt. Met het recente verlies van je twee lieffies hoop ik echt dat Nutsy nu al af en toe voor een glimlachende Wandelende Wortel kan zorgen. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 12 januari 2020 Delen Geplaatst: 12 januari 2020 Op 9-1-2020 at 13:42 zei Huiself: @MichelleloveElmo Hoe gaat het met Sergio? Tja, wat zal ik er van zeggen. Hij is ondeugend, knuffelig, zowel naar mij als naar Nairobi, maar heeft nog steeds een ademhaling van rond de 180 a 240. Ik heb afgelopen maandag een ct scan laten doen en hij is van kop tot kont na gekeken en ze hebben geen idee. Het enige wat te zien was dat zijn bijnieren kleiner waren dan normaal, maar niet extreem veel kleiner. En ook kunnen ze daar de ademhaling niet mee verklaren. Er waren geen tumoren te zien in zijn longen, koppie of elders. Zijn sinusholtes en neuskanalen zijn ook mooi vrij. Ook in buik of hart waren geen afwijkingen te zien. (al kunnen ze via ct niet zijn bloedstroming zien) Zijn oogje lijkt ietsje verbetert te zijn. Dat wil zeggen: de witte vlek lijkt kleiner te zijn. Ze weten nog steeds niet helemaal zeker wat het is. Zijn iris is wel onherstelbaar beschadigd, mogelijk van een eerdere oogontsteking. Zijn iris krult om aan de randen en op sommige plekken zitten gaatjes in de iris. Voorlopig moet ik nog doorgaan met de medicatie, dus fenbendrops, metacam en dex druppels. Ik denk dus dat ik er nooit achter ga komen wat er aan de hand is. Veder onderzoek is niet echt zinvol, omdat ze geen idee hebben waar ze moeten beginnen of wat te testen. Moet zeggen dat mijn DA potje inmiddels wel leeg is na afgelopen jaar😅 Alleen voor Sergio zit ik sinds eind oktober over de €1000,- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 12 januari 2020 Delen Geplaatst: 12 januari 2020 Pff de kosten kunnen inderdaad flink oplopen. Aan de ene kant fijn dat er geen gekke dingen uit zijn gekomen, maar wel vreemd dat hij zo snel blijft ademhalen. Hij zit al die tijd nog wel gewoon bij Nairobi als ik het goed begrijp? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 12 januari 2020 Delen Geplaatst: 12 januari 2020 Ja, hij zit gewoon bij Nairobi en dat gaat super. Die twee liggen elkaar wel. Vaak liggen ze samen, soms apart. Sergio komt ook regelmatig nog knuffels halen, omdat Nairobi zich meer laat wassen dan zelf wast😂 Nairobi is soms nog wat schrikachtig, maar dat gaat ook wel steeds beetje beter. Ze is iig niet echt bang voor mensen ofzo, zoals pietertje De kosten kunnen inderdaad behoorlijk oplopen. En dan nog geen duidelijkheid hebben. Wat je zegt, opzich fijn dat er geen nare dingen gevonden zijn, daarin tegen kan het voor hem nooit prettig zijn om ong 3 a 4 x sneller te ademen dan normaal is. Ookal lijkt hij vrolijk en goed te spreken, prettig kan het nooit zijn. Dat zou inhouden dat wij als mensen zo 60 x per minuut ademhalen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten