Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

7 minuten geleden zei Evee:

Ah ja dat is wat lastig in de praktijk te doen 😉 Want in dat geval zou je met dieren moeten fokken.

Nou eigenlijk zouden we dan eerst iemand een mutatie moeten geven, door hem even in een kerncentrale te proppen, en hem daarna nageslacht laten maken en dan krijg je een mislukt kind. Lijkt me niet zo aardig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Floppyears:

Genetica is eigenlijk gewoon wiskunde vind ik. 😉

Heb je al eens op youtube gekeken? Daar staan heel veel uitlegfilmpjes. 

Nee nog niet gedaan. Zal wel eens kijken. Heb nu een mailtje gestuurd naar een andere bio docent die ik super chill vind, misschien kan hij het wat beter uitleggen 

Heb net btw zitten studeren aan mijn eerste tiktok filmpje, check @irisattiktok als je het resultaat wilt bekijken, ik denk dat Genetica toch makkelijker is als je motorisch gestoord bent😝

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben best wel gespannen voor de aankomende twee dagen merk ik... meestal boeien arts-gesprekken mij niet zo maar deze hangt best wel wat vanaf. 

Geloof dat ik al eens had gezegd dat ik sinds januari vorig jaar plots chronisch nierstenen heb en dus eigenlijk chronisch nierpatiënt ben..? 
Nou is er een week of 3 geleden een nieuwe CT gemaakt en ik heb alwéér stenen. Ondanks m’n zware nieroperatie van eind november waarbij die stenen verwijderd zijn. 

Morgenochtend  moet ik naar de nefroloog voor de derde keer sinds augustus. Ik zit sindsdien op de kaliumcitraat en hij zei bij de vorige afspraak dat  het wel lijkt te helpen maar dat we de dosis moesten verdubbelen. Dat dus gedaan, en in de tussentijd alweer twee keer nierstenen gehad. Als Lulletje Lampenpit morgen weer zegt dat het helpt wurg ik hem met z’n stethoscoop denk ik 😶

Dinsdagochtend heb ik eerst een afspraak bij mijn uroloog en later die middag met m’n huisarts. Beide gesprekken zullen gaan over “hoe nu verder?”  Want ik wil niet wéér een operatie zonder uitzicht op herstel of verbetering. 
Als ze mij dat niet kunnen bieden en in een ander ziekenhuis ook niet, wat kunnen beide artsen mij bieden op gebied van levensbeëindigende zorg..? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jeetje, dat klinkt wel heel heftig. Nierstenen klinken relatief onschuldig, maar dat is het niet begrijp ik hieruit. 

Ik weet dat het bij jou vandaan gekkenwerk is, maar wij zijn uitgeweken naar België toen mijn man in Nederland niet meer behandeld kon worden. Het UZA (Antwerpen) staat erg goed bekend. Ik wilde het toch even noemen.

Artsen en inlevingsvermogen blijft een uitdaging. De neuroloog die bij mijn man een hersenoperatie had uitgevoerd zei bij de controle tegen mij "als ik een klein beetje was uitgeschoten had u hier vandaag alleen gezeten" en hij snapte niet dat ik toen pislink werd.

Afijn: ik wens je veel sterkte met de gesprekken. Ik hoop dat ze voor jou gunstig verlopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag bij de nefroloog geweest. Ik blijf erbij dat die knakker z’n diploma’s bij de cornflakes gekregen heeft en inlevingsvermogen zat helaas niet inbegrepen 🙄. Wát een lapzwans van een kerel zeg. Toen m’n moeder,die mee was evenals m’n SGGZ-begeleider, op een gegeven moment een opmerking maakte over samenwerking tussen het artsenteam ivm mijn psychiatrisch rugzakje en de alsmaar opstapelende klachten zegt meneer doodleuk “Sorry maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid en dat laat ik u ook niet mij in de schoenen schuiven.”

Dat was ook heel haar bedoeling niet om te doen, ze wilde gewoon duidelijk maken dat iedereen er maar een beetje bij loopt te hangen maar alles langs elkaar heen werkt en mijn levenskwaliteit er niet bepaald op vooruit gaat zeg maar... 

Enniewee... de medicatie die ik krijg (kaliumcitraat) toonde nu een verslechtering aan in de bloed- en urinewaarden i.t.t. vorige keer. Dan zou je zeggen, lijkt mij, stop met die zooi. Maar neeeeeee, hoe kóm ik erbij! We gaan de dosis nogmaals verdubbelen. Dus nu 3x daags 2000mg kaliumcitraat. Op m’n vraag of m’n kalium dan niet veel te hoog was/gaat worden: “nee die was juist wat laag en mocht wel wat omhoog”.

Terwijl begin december deze zelfde nefroloog  nog doodleuk zei dat m’n kalium goed was, op basis van waarden uit oktober 👍🏻 .

(Begin december is er tussen nefroloog en mijn psych contact geweest en onder andere naar kalium- en nierwaarden gevraagd omdat ik met Haldol moest gaan starten.)

En in de tussentijd (december-nu) is er GEEN bloed geprikt 🤔. Best bijzonder nietwaar..? 

Ik heb voor nu toegezegd de 3x daags 4 capsules te nemen. Maar eigenlijk wil ik die zooi helemaal niet meer. Het werkt niet, ik mag volgens mij blijven ophogen tot Sint Juttemus en op al onze vragen had de beste man amper tot geen antwoord...

Ik overweeg nog een verwijzing naar een andere nefroloog in het zelfde ziekenhuis en als dat niet kan een nefroloog in een ander ziekenhuis. Maar ook daar ben ik nog niet over uit. En op dit moment ook te moe om goed over na te denken. 

Eerst morgen maar eens de afspraken met uroloog (wat gelukkig wél een goede arts én tof wijf is 😎) en huisarts (ook geen slechte kerel, relaxed maar wel to-the-point) eens afwachten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JacinthaBrehler Jeetje, wat een ellende zeg! De logica in de beslissingen volg ik ook niet.. 🤷🏻‍♀️ Ik hoop dat je iets aan de afspraken met de uroloog en huisarts hebt morgen. En anders misschien toch maar ergens een second opinion aanvragen? Sterkte in ieder geval! Hopelijk komt er snel duidelijkheid en een oplossing die ook voor jou werkt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toevallig heeft mijn huisarts bij dezelfde winkel een pak cornflakes met diploma gekocht.... Iris je stelt je aan. Oké zal wel zo zijn. Na een jaar nog steeds hoofdpijn naar een andere arts. Ik moest linea directa naar het ziekenhuis. Die arts zij dat het vast de drukte was. Deed voor de zekerheid wel wat testjes. Maar een scan was niet nodig. En nu ben ik 2x flauw gevallen, heb ik weer continu hoofdpijn, word ik steeds licht in mijn hoofd en voel ik mij echt beroerd en nu zegt het ziekenhuis dat ik toch even een scan moet laten maken. Van mijn hersenen en mijn organen. Maar ik weet niet hoe zij dat voor zich ziet aangezien ik geen vaste woonplaats heb.... Dus ik zal het aan mijn ouders moeten vertellen. 

Heyy pap ik weet dat je het leest. Regel je even wat met utrecht?? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die cornflakes waren in de aanbieding denk ik.

Man zag dubbel en was duizelig. Kwam niks uit de test dus was ziekte van Menière maar daar geloofde ik niet in, dus een MRI afgedwongen. Ik ben nogal een haaibaai als het nodig is. Komen we bij de neuroloog, zegt die tegen zijn bureaublad " het is een cyste en we doen er niks aan". Afspraak geëist bij de neurochirurg, die zei je mag niks meer doen want als het gaat schuiven dan raak je in coma en wij gaan bespreken of we de operatie aandurven. Bij dat soort dingen denk ik altijd: wat nou als je minder mondig bent? Uiteindelijk konden ze het niet oplossen en zijn we naar België gegaan, maar als je dat nou niet bedenkt?

Maar inderdaad, lapzwans omschrijft het heel aardig. En ik snap best dat je geen vertrouwen hebt in zijn beslissing. Je kunt een second opinion regelen via je zorgverzekering, misschien de moeite waard in dit geval. En je hebt recht op een kopie van je dossier, die kun je opvragen bij het ziekenhuis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Marjoleink:

Die cornflakes waren in de aanbieding denk ik.

Nou, ik zal eens vragen waar die cornflakes te krijgen zijn. Want dan kan ik met mijn mooie diploma eindelijk een doorverwijzing regelen voor een vriendin. De huisarts wil haar geen doorverwijzing geven naar een psycholoog. Die zegt dat ze eerst zelf maar eens wat moet proberen. De wachtlijsten zijn immers al zo lang... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap heel goed dat jullie hierdoor het vertrouwen in de gezondheidszorg verliezen. 

Ik werd laatst zonder overleg, zonder bericht vooraf, ineens op andere medicatie gezet. Wel erg vergelijkbaar met wat ik had, dat dan wel. Die beslissing was genomen voor alle patiënten die dat medicijn kregen. Dus ik heb een klacht ingediend, dat ze dat op z'n minst van tevoren per brief hadden kunnen laten weten, en die brief nu ook nog even konden versturen zodat in ieder geval diegenen die nog moesten komen het van tevoren wisten.

Uiteraard is daar niets mee gedaan, want het was een beslissing van de apotheek, daar gingen de artsen niet over. En nu zijn er dus honderden patiënten net als ik voor het blok gezet om ter plaatse te kiezen tussen dit nieuwe medicijn of geen  medicijn.

Ik was altijd heel tevreden met de zorg die ik kreeg, maar hier hebben ze toch was steekjes laten vallen.

Wist je dat je artsen en ziekenhuizen ook kunt beoordelen op zorgkaart Nederland? Dan help je anderen met het maken van de keuze naar welke arts/welk ziekenhuis ze willen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor ik wist dat ik schildklierproblemen had ben ik het hele ziekenhuis in Goes door gegaan met ook een portie artsen die dezelfde corn-flake diploma's gekocht hebben. Het toppunt was de maag-arts. Ik gaf van december tot en met mei zo'n 6 a 7x per uur (!) over. Had ondergewicht, allerlei bijkomende klachten, mijn lijf stopte zo een beetje met functioneren, kortom, het was crisis, maar niemand wist waardoor. Echo's, slokdarmonderzoeken, je kan het zo gek niet bedenken, alles gehad. Maar er kwam nergens wat uit.

Zit ik daar bij die arts, weet je wat hij zegt?! "De enige verklaring die ik heb is dat u hard-drugs gebruikt heeft".  Nou, dan voel je je ook lekker begrepen he, als je daar zit?! (Voor de duidelijkheid, ik heb nooit harddrugs gebruikt, ook geen softdrugs, ik rook niet eens!!!). Mijn man was er ook bij, tijdens het gesprek, gelukkig. Want ik was er echt klaar mee, met die arts tegenover mij.  Uiteindelijk stemde de arts er mee in om nogmaals zeer uitgebreid bloedonderzoek te laten doen, na veel aandringen. 12 buisjes bloed laten prikken. En 's avonds werd ik al gebeld, of ik nog een keer bloed kon laten prikken want de meegeprikte schildklierwaarde was afwijkend. Ik was toen van plan over te stappen naar een ander ziekenhuis, maar heb nog wel het eerste gesprek met de internist-endicrinoloog afgewacht. En dat bleek een prima man te zijn, opvallend menselijk zelfs voor een arts, dus daar zit ik nog bij 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijzelf vanochtend onder de douche een bloedlip geslagen met de shampoo fles, ben zeiknat geregend buiten met de hond, en lanceerde haar net bijna bij de loods, omdat haar looplijn achter de deur bleef hangen en die waaide open van de wind... 🙈

Hoe is jullie dag?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Evee:

Ik heb mijzelf vanochtend onder de douche een bloedlip geslagen met de shampoo fles, ben zeiknat geregend buiten met de hond, en lanceerde haar net bijna bij de loods, omdat haar looplijn achter de deur bleef hangen en die waaide open van de wind... 🙈

Hoe is jullie dag?

Echt geweldig.... Wilde naar Amersfoort. Maar dat mag niet. Zit nu op mijn kamer niks te doen. Het is hier zo saai.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Echt geweldig.... Wilde naar Amersfoort. Maar dat mag niet. Zit nu op mijn kamer niks te doen. Het is hier zo saai.... 

Gelukkig heb je bunnybunch!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit thuis te werken ivm corona, ik werk in Brabant en mijn werkgever volgt het advies van rivm, dus we moeten thuis werken als dat mogelijk is. Gek hoeveel je dan gedaan krijgt zeg, ik doe in twee uur wat ik normaal in een hele dag doe! Komt wel goed uit, gisteren was het even spannend met onze Betsy. Ze had last van haar buikje toen ik thuis kwam, ze zijn weer in de rui, dan heeft ze dat vaker helaas. Ik kreeg haar er niet bovenop voordat ik ging slapen, dus even spannend wat ik aantrof vanmorgen. Maar ze kwam gelukkig weer aanstormen voor de groenten! Gijs kon er echt niet mee omgaan joh dat ze zich niet lekker voelde. Die wist niet zo goed wat hij met zichzelf en met haar aanmoest. Hij was super druk, ging steeds bij haar kijken, aan de handdoek trekken waar ik haar op had gelegd, door de kamer stormen, op tafel springen bij medicijnen geven.. Gelukkig is het nu weer voorbij, wel fijn om nu thuis te zijn zodat ik haar nog even goed in de gaten kan houden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Eefje:

Ik zit thuis te werken ivm corona, ik werk in Brabant en mijn werkgever volgt het advies van rivm, dus we moeten thuis werken als dat mogelijk is. Gek hoeveel je dan gedaan krijgt zeg, ik doe in twee uur wat ik normaal in een hele dag doe! Komt wel goed uit, gisteren was het even spannend met onze Betsy. Ze had last van haar buikje toen ik thuis kwam, ze zijn weer in de rui, dan heeft ze dat vaker helaas. Ik kreeg haar er niet bovenop voordat ik ging slapen, dus even spannend wat ik aantrof vanmorgen. Maar ze kwam gelukkig weer aanstormen voor de groenten! Gijs kon er echt niet mee omgaan joh dat ze zich niet lekker voelde. Die wist niet zo goed wat hij met zichzelf en met haar aanmoest. Hij was super druk, ging steeds bij haar kijken, aan de handdoek trekken waar ik haar op had gelegd, door de kamer stormen, op tafel springen bij medicijnen geven.. Gelukkig is het nu weer voorbij, wel fijn om nu thuis te zijn zodat ik haar nog even goed in de gaten kan houden!

Pluisje heeft dat ook altijd in de rui. Ik geef haar dan altijd op advies van de dokter wat lijnzaadolie over haar brokjes. Dat helpt haar met verharen, alleen zorgt het er soms wel voor dat ze wat meer last krijgt van diarree. Het moet wel echt met mate. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werk ook thuis, want ik werk ook in Brabant en ik ben verkouden. Ik had eigenlijk cursus vandaag maar daar was ik niet welkom. Ze hebben me wel keurig omgeboekt naar de volgende training. Nadeel daarvan is dat de eerste les in mijn vakantie valt, en de laatste de dag na hemelvaart. Maar goed, het is niet anders.

Ik vind het helemaal niks om thuis te werken. Ik stuur 2 teams aan, en nu we het einde van het project naderen is het wat rommeliger, en moeten we snel op ontwikkelingen kunnen inspelen, en dat valt niet mee als je er niet bij bent.

Volgens mij begin ik koorts te krijgen, dus even afwachten maar.

@Eefje fijn dat het weer goed gaat met Betsy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites