Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

In Amersfoort ken ik alle beveiliging op het plaatselijke winkelcentrum. Is hartstikke gezellig hoor, maar soms zit je ook echt niet op ze te wachten. Nu woon ik in Utrecht, ik ga hier naar het winkelcentrum, en wie kom ik tegen? Juist... Iemand van de beveiliging bij mij. Blijkt hij ook hier te werken. En vandaag was nou echt zon'n dag dat ik geen zin had om ze te zien­čĄú

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor, in Breda lag er vanochtend best wel een laagje.

Aan de ene kant ben ik wel blij dat de konijnen gewoon lekker droog onder een zeil zitten, maar aan de andere kant heb ik nu geen leuke sneeuwfoto's voor je kunnen maken ­čśë┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het gevoel dat de herfst en het voorjaar omgewisseld zijn. Afgelopen herfst bijna geen regen en ook niet echt van die herfststormen, eigenlijk was het best lang fijn weer. Dit voorjaar een en al regen en storm. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Evee:

Ik heb het gevoel dat de herfst en het voorjaar omgewisseld zijn. Afgelopen herfst bijna geen regen en ook niet echt van die herfststormen, eigenlijk was het best lang fijn weer. Dit voorjaar een en al regen en storm. 

Het is nog steeds winter ­čśë

Maar het klopt wel. Zal ook wel wat te maken hebben met het klimaat. Hopelijk wordt het gauw wat warmer, wat minder wind en gaan de bloemetjes bloeien. Dan kan ik weer leuke foto's maken. Want sneeuwfoto's hoeven van mij niet zo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Het is nog steeds winter ­čśë

Maar het klopt wel. Zal ook wel wat te maken hebben met het klimaat. Hopelijk wordt het gauw wat warmer, wat minder wind en gaan de bloemetjes bloeien. Dan kan ik weer leuke foto's maken. Want sneeuwfoto's hoeven van mij niet zo

Haha ja, dat weet ik. Maar voor mijn gevoel is "voorjaar" ook geen officieel seizoen, dat noem je toch lente ­čśë ?

En echt winter is het al jaren niet meer. Wanneer hebben we voor het laatst op natuurijs kunnen schaatsen? Ik denk bij ons in Zeeland zo'n 9 jaar geleden?!  Terwijl ik als kind toch regelmatig heb kunnen schaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Evee:

Haha ja, dat weet ik. Maar voor mijn gevoel is "voorjaar" ook geen officieel seizoen, dat noem je toch lente ­čśë ?

En echt winter is het al jaren niet meer. Wanneer hebben we voor het laatst op natuurijs kunnen schaatsen? Ik denk bij ons in Zeeland zo'n 9 jaar geleden?!  Terwijl ik als kind toch regelmatig heb kunnen schaatsen.

9 jaar kan wel zo ongeveer kloppen ja, toen was ik 16 en ik heb nog op natuurijs geschaatst terwijl ik op de middelbare school zat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ik de enige die 2 jaar geleden gewoon nog op het natuurijs heeft geschaatst? Maar bij ons willen ze eigenlijk geen ijs. Dus laten ze de fontein het hele jaar door aanstaan. Maar toen was hij kapot en hebben we 2 dagen kunnen schaatsen. Was geen heel groot succes maar was voor een keertje wel leuk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vorig jaar nog 1 dag op natuurijs kunnen schaatsen. Maar dat water is niet erg diep, dus als het vriest kun je daar vaak snel schaatsen. Verder voelt dit gewoon eigenlijk als 1 lange herfst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee of drie jaar geleden nog op natuurijs geschaatst in Zeeland. Het ging maar n├ęt. Het waren ondergelopen weilanden bij Middelburg waar geschaatst kon worden. De ene dag was het ijs redelijk, de dag erna smolt het onder je schaatsen weg en schoten de scheuren erin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben echt vreselijk in schaatsen, dus voor mij hoeft het ook niet┬á­čśé

maar ik weet nog dat we vroeger met gym wel gingen schaatsen in de winter. Ik was dan natuurlijk mijn schaatsen vergeten┬á­čśç en dan ging ik lekker ijswandelen.┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mocht je opeens de discussie over sporten kwijt zijn, die heb ik even verhuisd naar "de sportschool" ­čśü.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

School... Ik ga niet naar school, maar ben wel hard aan het leren. Biologie, kruisingen. Biologie was leuk, tot nu... Wat verschrikkelijk moeilijk, mijn hoofd staat nu ook echt niet naar leren na alles wat er is gebeurd, en dan helpt zoiets saais ook niet echt mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga ook niet naar school, maar ik ben ook heel hard aan het leren. Biologie,aardrijkskunde, geschiedenis.... het is het lot van een moeder om┬áje hele schoolcarri├Ęre opnieuw te doen. En ik had vroeger ook al zo'n hekel aan die vakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Ik ga ook niet naar school, maar ik ben ook heel hard aan het leren. Biologie,aardrijkskunde, geschiedenis.... het is het lot van een moeder om┬áje hele schoolcarri├Ęre opnieuw te doen. En ik had vroeger ook al zo'n hekel aan die vakken.

Ik ga naar de pabo... Dus ik vraag er een beetje om, maar zie eerst maar eens de havo te halen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik droomde vannacht dat een stagiaire bij een konijnenopvang een fout had gemaakt en toen lagen alle privacygegevens van de konijnen op straat. Was echt paniek. 

AVG voor konijnen. Ik mag wel oppassen dan, want ik vertel altijd over ze

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn jullie ook zo blij dat de zon zich af en toe laat zien? Het is nu wel weer te doen om de rondjes met het hondje zo te plannen dat het droog blijft, gelukkig!

Ik hoop dat het zaterdag eindelijk weer eens droog is en we de tuin kunnen leeghalen ­čÖé

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-3-2020 at 21:12 zei Hallo Hoi:

School... Ik ga niet naar school, maar ben wel hard aan het leren. Biologie, kruisingen. Biologie was leuk, tot nu... Wat verschrikkelijk moeilijk, mijn hoofd staat nu ook echt niet naar leren na alles wat er is gebeurd, en dan helpt zoiets saais ook niet echt mee. 

Biologie saai?! Ik heb dat nooit saai gevonden! Nou scheelt het wel dat ik het wel trof meestal met de leraren; lekker naar buiten, of binnen lekker bezig zijn terwijl je leert ipv droge kost uit boeken naar binnen stampen. Meer praktijk dus dan blokken. Volg je nu thuisscholing dan, omdat je nog zit te leren?

Op 3-3-2020 at 21:15 zei Marjoleink:

Haha ja dat lijkt mij ook wel erg. Hoewel het mij erger lijk dat je op het punt komt dat je kind slimmer is in bepaalde vakken dan je zelf bent ­čśů

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Evee:

Haha ja dat lijkt mij ook wel erg. Hoewel het mij erger lijk dat je op het punt komt dat je kind slimmer is in bepaalde vakken dan je zelf bent 

Die kans is hier vrij klein. Alleen ruimtelijk inzicht heeft hij wel en ik niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Evee:

Biologie saai?! Ik heb dat nooit saai gevonden! Nou scheelt het wel dat ik het wel trof meestal met de leraren; lekker naar buiten, of binnen lekker bezig zijn terwijl je leert ipv droge kost uit boeken naar binnen stampen. Meer praktijk dus dan blokken. Volg je nu thuisscholing dan, omdat je nog zit te leren?

­čśů

Ik vind biologie het allerleukste vak. Maar dit begrijp ik niet, en onze docent heeft ons boek geschreven. Dus hij kan het ook niet op een andere manier uitleggen. Dan word het minder leuk. Ik vind biologie trouwens altijd zo leuk omdat ik nooit echt hoef te leren. Je moet het maken, begrijpen en je best doen op de toets. Maar dit vind ik lastig dus moet ik wel echt leren. 

En nee, ik volg geen thuisscholing. Ik leer gewoon lekker thuis op mijn eigen tempo, en maak de toetsen als ik daar zin in heb, die liggen klaar op school, en dan moet ik aan het einde van het jaar een toets maken om te kijken of ik klaar ben voor havo 4, en dan ga ik naar een nieuwe school. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik mij kan herinneren van biologie is dat wij alles wat theorie was, op een leuke manier in de praktijk mochten doen. Leren over celdeling? Uienvelletjes onder de microscoop bekijken. Leren over gedrag? Aapjes kijken in de dierentuin en eendjes kijken op het bolwerk in Middelburg, en dan turven wat je ziet voor gedrag, en een verslag er over schrijven. Bonen en mais zaadjes planten en tekenen hoe ze zich ontwikkelen. Varkensharten ontleden (ok dat was misschien niet de meest diervriendelijke optie, maar wel heel interessant). Dat soort dingen. Bijna alle onderwerpen, daar kon je wel iets mee in de praktijk. Dat maakte dat ik het een leuk vak vond om te volgen ­čÖé

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo heb ik het ook gehad ja (al heb ik alle ontleed-practica overgeslagen).

Bij genetica hadden wij een practicum met fruitvliegjes, kijken wat de dominante eigenschappen waren en hoe groot de kans is op rode of witte ogen enzo.

En elk jaar wist je precies wanneer ze met dit practicum bezig waren, dan waren er ineens enorm veel fruitvliegjes in de kantine.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites