Spring naar bijdragen
Deeskuh88

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

Wat een dag. Ik werd om 3 uur vannacht wakker uit een nachtmerrie en kon niet meer slapen. Dat is al niet lekker. Toen ik mij aan wilde kleden na het douchen, viel er toen ik mijn been in de broekspijp stopte een enorme spin uit. En ik heb echt enorme spinnenangst. Echt al mijn angsten moeten overwinnen om een moord te plegen in de woonkamer, maar het is gelukt. Toen zat ik nog met een lijk. En ja zelfs dood vind ik spinnen echt verschrikkelijk eng. Uiteindelijk is het ook gelukt dat lijk weg te werken. Ik vind mijzelf nu wel echt een held 🤣💪 (op sokken).

Nu heb ik dus al de hele tijd bij alles wat opwaait (plukjes haar, blaadjes, alles wat beweegt) echt enorme schrik reacties, zie ik overal spinnen in. Ook heb ik de hele tijd het gevoel dat ze over mij heen rennen of ergens nog in mijn kleding kunnen zitten. Zo niet realistisch, maar ja, er vanaf komen is mij nooit gelukt. Wat een stress. Nu maar een kop kamillethee gezet en een kat op schoot, hopelijk helpt dat weer rustig te worden 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee Wat een ellende, haha! Ging je nachtmerrie toevallig ook over spinnen?

Ik ben tegenwoordig ook absoluut geen fan van spinnen, maar ik liet ze vroeger als kind altijd over m'n armen heen lopen en 'verzamelde' ze in bakjes om ze aan het eind van de dag dan weer los te laten (ik liet ooit zo'n gevuld bakje midden op straat vallen. Je wil niet weten hoeveel spinnen er toen om me heen krioelden.. 😶). 

Toch heb ik een grotere irreëele angst voor libelles en insecten die daar op lijken. Vraag me niet waarom. 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Pablo&Lola:

@Evee Wat een ellende, haha! Ging je nachtmerrie toevallig ook over spinnen?

Ik ben tegenwoordig ook absoluut geen fan van spinnen, maar ik liet ze vroeger als kind altijd over m'n armen heen lopen en 'verzamelde' ze in bakjes om ze aan het eind van de dag dan weer los te laten (ik liet ooit zo'n gevuld bakje midden op straat vallen. Je wil niet weten hoeveel spinnen er toen om me heen krioelden.. 😶). 

Toch heb ik een grotere irreëele angst voor libelles en insecten die daar op lijken. Vraag me niet waarom. 😅

Nee dat ging niet over spinnen. Over vreemde irreële angsten gesproken: Mijn zus is heel erg bang voor lieveheersbeestjes 😂 daar heb ik dan gelukkig geen last van. De spinnenangst komt denk ik door mijn vroegere kinderoppas, maar ik heb geen idee hoe ik er ooit vanaf zou kunnen komen, helaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Evee:

Nee dat ging niet over spinnen. Over vreemde irreële angsten gesproken: Mijn zus is heel erg bang voor lieveheersbeestjes 😂 daar heb ik dan gelukkig geen last van. De spinnenangst komt denk ik door mijn vroegere kinderoppas, maar ik heb geen idee hoe ik er ooit vanaf zou kunnen komen, helaas.

Lieveheersbeestjes, haha, da's ook wat! Volgens mij heb je vandaag best een stap in de goede richting gemaakt: Je hebt een spinnenlijk weggewerkt! 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen moeite met spinnen, maar ik zou ook wel schrikken als er opeens een uit mijn broek zou vallen. 😅 Las toevallig laatst nog iets over angst voor spinnen (of andere beesten). Blijkbaar is het een evolutionair overblijfsel om bang te zijn. Een beet of steek kon lang geleden wel dodelijk zijn, dus kon je maar beter een angstreactie hebben ipv eerst rationeel nadenken of het echt een dodelijk dier is en dan te laat zijn met wegrennen. En bij sommige mensen zit die reactie er nog iets te goed in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jammer dat de spin is doodgemaakt.
Zelf zou ik de spin op een A4-tje o.i.d. laten lopen en dan buiten de deur zetten.

Ik vind spinnen fascinerend.

Moet je eens kijken hoe- en hoe gauw ze een web kunnen maken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Koosje kleine spinnetjes zet ik netjes buiten. Maar dit was echt een beest van meer dan 5 cm. Dat durf ik echt niet. Deze spinnen maken geen web, maar een soort cocon trouwens waar ze in leven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei IreneM:

Ik heb geen moeite met spinnen, maar ik zou ook wel schrikken als er opeens een uit mijn broek zou vallen. 😅 Las toevallig laatst nog iets over angst voor spinnen (of andere beesten). Blijkbaar is het een evolutionair overblijfsel om bang te zijn. Een beet of steek kon lang geleden wel dodelijk zijn, dus kon je maar beter een angstreactie hebben ipv eerst rationeel nadenken of het echt een dodelijk dier is en dan te laat zijn met wegrennen. En bij sommige mensen zit die reactie er nog iets te goed in.

Sommige spinnen in Australië kun je nog steeds maar beter niet van dichtbij willen bekijken 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Angst is niet rationeel. Ik ben ook bang voor lieveheersbeestjes, grappig ik heb nog nooit van iemand anders gehoord die dat ook is. De meeste insecten in huis vang ik met een glas en dan een papiertje eronder en dan zo het raam uit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Weer 2 konijntjes bij de verzameling 😍

8AF896A4-83BC-4835-8045-80F2554053A3.jpeg

Ik vind ze geweldig ik heb ook een bril maar ben te onzeker om hem op te doen. Dit maakt ze zo cute 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Sidje:

Ik vind ze geweldig ik heb ook een bril maar ben te onzeker om hem op te doen. Dit maakt ze zo cute 😍

Past je bril wel goed bij je dan? Ik heb al vanaf mijn tiende een bril, en ik vind dat ik er met bril net zo goed uitzie als zonder. Misschien zelfs wel beter, intelligenter enzo🤓

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dit soort momenten kom je achter echte vriendschappen. Ik heb "vrienden" die nu niks van zicht laten horen, maar ook vrienden die elke dag even een berichtje sturen. En ik weet dat ik goed zit bij mijn vriendje, want we vertellen elkaar elke dag nog even dat we van elkaar houden. We bellen en skypen, en denken elke avond aan elkaar. Dat maakt me gelukkig. Ik sta er toch niet helemaal alleen voor🥰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hallo Hoi:

Op dit soort momenten kom je achter echte vriendschappen. 

Dat kan goed zo zijn, maar vergeet niet dat het misschien ook zo zou kunnen zijn dat sommigen niet weten om te gaan met zoiets ingrijpendst, wat ze moeten zeggen in zo'n situatie, sommigen misschien zelf aan het tobben zijn (jullie zijn tenslotte allemaal op een leeftijd dat je van alle kanten veel druk ervaart en veel nieuwe dingen het hoofd moet bieden), bang zijn teveel "meegetrokken" te worden in de ellende en vast nog veel meer voor hen "goede" redenen hebben om niet te reageren.... en je hebt er waarschijnlijk ook een paar ongeïnteresseerde tiepjes tussen zitten. 😁 Niet te snel oordelen en blij zijn met de mensen die je wel steunen, levert energie op waar het anders kostbare energie kost.  Ja ja, ik weet het, lekker makkelijk kletsen van een afstandje...😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm het is nu al duidelijk dat de brexit zeker niet gunstig is voor de prijzen van konijnenvoer enz. wat daar vandaan komt. Gaan we nog flink merken vrees ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Broer%20Konijn.JPG?h=7d7d7a44&itok=zcHDP

Foto: broer K.

Een opmerkelijke gevangene in een cel van de politie in Zeist. Daar bracht een konijn de nacht van zondag op maandag door. De politie trof het dier in z'n eentje aan op straat.

“Een bijzondere boef", zo noemt de politie het konijn. Agenten in Zeist zagen het verdwaalde dier in de nacht van zondag op maandag lopen. "In afwachting van de dierenambulance is 'Broer Konijn' even in de warme cel opgesloten", schrijft de politie op Instagram.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de "warme" cel... Lekker bezig politie. Misschien had je het konijn beter in een koude cel kunnen zetten. Ook de vloer is niet ideaal. Maar het ziet er idd wel uit als een gedumpt konijn. Eentje die niet voor zichzelf kan zorgen dus dan is dit beter dan hem maar gewoon laten lopen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites