Spring naar bijdragen

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

• Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk!    Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

Hoe het inmiddels zeven maanden lange thuiswerken bevalt? Tja..    

Nou, bij deze dan 😉  

Dankjewel. De dierenarts komt vandaag tussen twee en drie. Een hele fijne lieve dierenarts die haar de laatste tijd zo creatief behandeld heeft. Erg schrikken zo snel, maar ook goed. Het is echt genoeg geweest. Nu kan ze lekker bij ons op de bank rustig inslapen. Krijgt ze nog een banaantje net voordat het prikje er in gaat ❤️.

Nog maar een paar uur flink verwennen. Ik heb alleen over een half uur een vergadering en verder niks gepland dus denk dat ik dat even als verlof pak.

Gisteravond kroel en verwenavond gehad.

IMG-20201129-WA0008.thumb.jpg.94874c438c1f0ed3d5d9a0010f14dc78.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Ondanks het verdriet wel fijn dat ze zo van kroelen houd en je echt afscheid kan nemen. Het ziet er liefdevol uit❤️

Ja daar ben ik ook echt blij om. Nu de dierenarts thuis komt kunnen we haar leventje zonder enige vorm van stress laten aflopen ❤️❤️

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was een goed gesprek op zich. De gemeente mevrouw was welwillend, ze begreep ook het nut van een hulphond. Echter heeft de gemeente Almere nog nooit een hond vergoed, omdat het niet evidence based is. Wij gaven als verweer dat menselijke hulp uit WMO dat ook niet is, dat heeft ze ook genoteerd. 
Ze gaat nu in conclaaf met haar meerdere en over 2 weken hebben we weer een gesprek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Was een goed gesprek op zich. De gemeente mevrouw was welwillend, ze begreep ook het nut van een hulphond. Echter heeft de gemeente Almere nog nooit een hond vergoed, omdat het niet evidence based is. Wij gaven als verweer dat menselijke hulp uit WMO dat ook niet is, dat heeft ze ook genoteerd. 
Ze gaat nu in conclaaf met haar meerdere en over 2 weken hebben we weer een gesprek. 

Ik begrijp het niet helemaal. Misschien is het gewoon iets waar ik anders in sta dan jij. 

Als de vergoeding belangrijk voor je is, waarom heb je dat dan niet eerst geregeld voor er aan te beginnen?

Nu vind ik het meer overkomen als een eigen keuze, en dan daardoor dus ook iets wat je zelf zou moeten betalen. Ik vind het raar dat nu je pup al uitgezocht is, je er achter komt dat je het niet vergoed krijgt en het over allerlei bezwaren hebt. 

Ik vind het heel goed hoor dat er een bepaalde basis vergoed word in Nederland qua zorg en voorzieningen. Maar ik begrijp ook dat het onbetaalbaar is als je 100% gaat vergoeden. Van iedereen die werkt gaat er al ruim 1/3 naar belastingen en premies van sociale voorzieningen.  Dat is best veel. Maar niet genoeg. Er zijn dus keuzes gemaakt. Als dit er niet in valt qua vergoeding, en je wil het toch, dan is de oplossing toch zorgen dat je het of zelf kan betalen of anders dan via een overheidsinstantie (een stichting bijvoorbeeld) vergoed krijgt? Ik snap dat dat een tegenvaller zou zijn voor jou. Maar ik ben wel oprecht nieuwsgierig naar hoe dit nou zit.  

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Poeh nou, heftig joh 😭😭. De dierenarts was wat later, dus we hebben lang zitten wachten. Betsy voelde zich in de middag toch niet lekker, moest een paar keer niezen en kroop weg. Ze heeft nog wel een uur op mijn schoot liggen kroelen en alles wat ze lekker vond voorgeschoteld gekregen, het meeste ook opgegeten. Helaas zat ze dus in haar huisje toen de dierenarts kwam. Ik moest haar dus toch oppakken, maar ze was snel rustig toen ze bij me lag. De dierenarts deed 1 prik in haar nier, ze vond het even vervelend toen hij voelde waar hij moest zijn en de prik zette, daarna was ze vrijwel meteen weg. Dat laatste beetje stress kun je helaas niet voorkomen.. ik heb haar bij Gijs gelegd, die vloog stampend de hele ren door, hij was echt doodsbang. Dus heb ik haar weer weggepakt, in een dekentje gedaan en hebben we nog een kwartiertje met haar op de bank gezeten. Toen hebben we haar zelf naar het crematorium gebracht. Het was en is ongelooflijk verdrietig, zo gehuild.. ik ben wat rustiger nu het achter de rug is, ik had het de afgelopen dagen vooraf super moeilijk, maar bij mijn vriend begon het toen het spuitje er in ging. Het zal nog wel een tijdje pijn doen, zo'n bijzonder konijntje.. maar ze heeft het heel fijn gehad bij ons, we hebben altijd alles gedaan om haar het beste te geven, dit was het enige wat we nog konden doen 😭😭

• Verdrietig 4
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee De stichting die de hond en mij gaat opleiden had aangegeven dat de hond vergoed wordt door de gemeente vanuit WMO/PGB. Ik krijg op het moment WMO, een enorm pakket waarvan ik niet eens een kwart verbruik. Ivm mijn complexe rugzak inhoud is er ook een zwaar WMO pakket ingezet, dat hoort schijnbaar, maar ik gebruik het amper. Ik heb recht op €10.000 WMO per jaar. Ik verbruik net geen €1900. Ik ben er dus vanuit gegaan, net als mijn behandelaar en mijn WMO begeleider, dat ik het overschot aan WMO had kunnen gebruiken voor de opleiding van Tumtum. Het is immers ‘mijn’ WMO geld, het is mij al toegezegd. Na wat schrijven van mijn WMO begeleider met de gemeente bleek dat dus niet zo te zijn. Dat hoorde ik anderhalve week geleden ongeveer geloof ik. Ongeveer iedere gemeente in Nederland vergoed hulphonden die niet door de verzekering gedekt worden, maar de gemeente Almere ligt, zoals met zoveel dingen, weer eens dwars. Daar gaat alles anders. 

Ik hoop dat ik zo je vraag beantwoord heb? Anders hoor ik het wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
  • Evee unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .