Ga naar inhoud

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Floppyears:

Ik heb net een boeking geplaatst voor een huishoudelijke hulp. Ik kom gewoon echt niet meer aan het huishouden toe en ik erger me aan de zooi. Toch vind ik het ook wel enorm eng, ook al klinkt ze erg vriendelijk.

Ik vond het in het begin ook heel eng. Ik heb er ook wel een paar gehad die niet bevielen moet ik eerlijk zeggen.

Kun je niet via via iemand vinden? Ik zie op Next door nog weleens oproepjes staan. Vraag anders in elk geval referenties en bel die mensen ook echt. Spreek een proeftijd af van 1 of 2 maanden.  En zorg dat je de eerste paar keer thuis bent.

Uiteindelijk ben je er blij mee denk ik. Voor mij geeft het zoveel rust.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk!    Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

Hoe het inmiddels zeven maanden lange thuiswerken bevalt? Tja..    

Nou, bij deze dan 😉  

10 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik vond het in het begin ook heel eng. Ik heb er ook wel een paar gehad die niet bevielen moet ik eerlijk zeggen.

Kun je niet via via iemand vinden? Ik zie op Next door nog weleens oproepjes staan. Vraag anders in elk geval referenties en bel die mensen ook echt. Spreek een proeftijd af van 1 of 2 maanden.  En zorg dat je de eerste paar keer thuis bent.

Uiteindelijk ben je er blij mee denk ik. Voor mij geeft het zoveel rust.

Ik heb via een bemiddelingssite geboekt. Vind ik zelf prettig omdat ik dan zeker weet dat de belasting betaald wordt. De site geeft de referenties weer en je kiest dan zelf aan wie je de opdracht wilt sturen en zij kiezen of ze het aannemen of niet. Ik verwacht dat het inderdaad uiteindelijk fijn zal zijn als mijn huis gewoon weer netjes is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik speel met de gedachte om te stoppen met konijnen. Het gaat niet goed met Betsy de laatste dagen. Ze niest zo erg dat ze echt moet bijkomen, ze wordt er verdrietig van. Op goede momenten is ze nog heel blij, maar gisteravond was het verschrikkelijk. Ze heeft vorige maand nog antibiotica gehad, dat werkt een week en dan loopt ze weer vol. Daar zouden we het nog mee kunnen rekken, maar niet lang. Neus wordt gespoeld met slijmverdunners, ze krijgt oraal andere slijmverdunners, dexamethason in haar neus tegen prikkels, vandaag ga ik nog xylometazoline halen. We proberen alles, echt alles, maar het helpt niet, het wordt alleen maar slechter. Het lullige is dat haar longen schoon zijn, haar neusdoorgang aardig vrij, ze krijgt nog genoeg lucht. Maar dat niezen, ze niest zich echt kapot en raakt er van streek van. Als dit de komende dagen niet verbetert laten we haar inslapen 😭😭😭.

Ik weet eigenlijk niet of ik daarna nog weer door wil met konijnen. Gijs is nog jong en gezond, die kan ergens anders nog een lang gelukkig leven hebben. Alleen dat hij zwart is baart me zorgen, zal hij daardoor heel lang in de opvang zitten?? Dat wil ik niet voor hem. Maar je zult altijd een konijn naar de opvang moeten doen als je wilt stoppen. Ik geniet ook wel erg van de konijntjes. Maar ik moet er wel over nadenken of ik door zou gaan vanwege schuldgevoel naar Gijs, of omdat ik echt nog graag konijntjes wil houden. Wat is dit lastig allemaal zeg.. 

• Verdrietig 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken het gevoel wel. Ik heb het ook geroepen toen ik achter elkaar konijnen verloor. Voor je gevoel overschaduwen de zorgen bij ziekte en het verdriet van het verlies het plezier. Toch ben ik blij dat ik nog steeds konijnen heb. De laatste jaren heb ik ook *klopt het af* weinig problemen die lang door slepen. Dat maakt dat je weer meer kan genieten.  En dan ben ik toch echt blij met mijn koppeltjes. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat erg dat het met Betsy niet goed gaat. 😔 Ik hoop nog op een klein wondertje. 

Ik snap best dat je twijfelt. Konijnen zijn helemaal geweldig als het goed gaat. Maar het is super zwaar als het niet goed gaat. Zeker met zo'n langdurige ziekte. 

Veel sterkte met je keuze. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja het is heel dubbel allemaal. Als ik nadenk wat we de afgelopen 8.5 jaar dat we konijntjes hebben allemaal hebben gehad.. Wilma had nooit wat, maar toen ze 5.5 was ineens die gekkigheid aan haar blaas en niet meer te redden. Frits was een brokkenpiloot, die heeft alles gehad. Vaak last van zijn buik, oorontsteking, een enkele keer een klein haakje, ec (gelukkig alleen minimale verschijnselen die snel weg waren), en natuurlijk dat ellendige snot dat hem de das om heeft gedaan. Betsy snel last van haar buik en snot, waar we ook haar aan gaan verliezen. Gijs tot nu toe 1 keer een gasbuikje dat we snel hebben kunnen verhelpen. Hoe *ananas* ook, ik heb voor mezelf wel besloten dat als hij snot krijgt ik er zeker mee ophoud, ik ga niet een leven lang konijnen houden die elkaar snot geven. Dan gaat hij met een extra klap geld voor medische kosten naar de opvang. Maar hopelijk is hij er niet gevoelig voor.

Het is dat we er al snel achter kwamen dat dierenartsen bij verschillende buikproblemen precies dezelfde behandeling inzetten, waardoor we toen we eenmaal de medicatie in huis hadden na een telefonisch consult konden starten met behandelen, daarom hebben we na het eerste jaar amper nog een dierenarts hoeven bezoeken voor die dingen, dat heeft bakken met geld gescheeld en door snel te starten waren ze er ook bijna altijd snel weer bovenop. 

Maar dan lees ik hier op het forum mee en denk ik: we hebben geluk gehad. Dit valt nog mee, Frits is ondanks al zijn mankementen toch 9 geworden, Betsy is ook al 8.5, dierenartskosten zijn niet extreem geweest, ziekten ook niet extreem. 

Ik ben zo bang dat ik straks een voedster uit de opvang haal en dat ze dan ec krijgt ofzo. Er hangt echt een doemscenario over de gedachte aan konijnen heen, ik ben bang voor wat ik me op de hals haal en ik weet dat ik hoe dan ook mijn stinkende best voor ze zou doen. Het is zo zwaar om ze ziek te zien en ik zit al jaren met zieke konijnen. Eerst Frits, nu betsy. Elke dag: hoe is het met Bets? Is ze blij? Moest ze veel niezen? Echt je hart breekt bij die niesbuien waar ze niet goed uitkomt, ze zoekt dan ook echt troost bij ons van help me nou 😭😭

Maar we hebben er ook zoveel plezier van, ze zijn onderdeel van ons leven, onze routine, we kletsen vaak over ze en kunnen erg van ze genieten.

Ik weet het echt even niet..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een moeilijke beslissing om te moeten maken.. Knap dat je in ieder geval voor Betsy al een ‘stappenplan’ hebt kunnen maken in je hoofd. Gijs is gelukkig nog gezond, dat geeft je wel wat ruimte om na te denken wat je met hem gaat doen, opnieuw koppelen of naar de opvang. Sterkte met het maken van deze vreselijke keuzes. 💛

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gossie, die kleine Betsy toch, ik snap dat die uitputtende niesbuien je steeds doen twijfelen. Ik denk dat we allemaal net als jij weleens of vaker verzuchten dat het houden van konijnen veel zorgen met zich meebrengt en of dat wel opweegt tegen de lol die je van en met konijnen hebt. Als het goed gaat dan weten we zeker dat er niets leukers is dan onze konijnen, maar als het niet goed gaat.....😢

Op het forum komen veel vragen en verhalen over de gezondheid van de konijnen voorbij en soms ga ik echt op zoek naar de zorgeloze verhalen om wat meer balans te creëren anders lijkt het of het alleen maar kommer en kwel is en dat is natuurlijk niet zo.

Ik wens je heel veel sterkte.🤞

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Mira11 ik hoop het ook.. ik heb haar net xylometazoline gedruppeld, dat heeft ze nog niet eerder gehad. Als dat bij haar net zo werkt als bij mij als ik stront verkouden ben zou dat heel fijn zijn, maar ik durf niet echt te hopen. Maar weet je, vroeg of laat gaan we haar toch hieraan verliezen en het zal hoe dan ook verschrikkelijk zijn voor ons, ze is echt een speciaal konijntje. We moeten haar belang goed in het oog houden. Als avonden zoals gisteren zich te vaak gaan herhalen de komende dagen is er voor haar geen bal meer aan en zullen we moeten doen wat voor haar het beste is 😢. Dit verlies gaat extra zwaar vallen als het zover is, dat maakt het ook extra moeilijk om aan een eventueel nieuw konijntje te denken. Betsy is echt een maatje voor ons, ik wist niet dat dat kon met een konijn en er zijn er ook weinig die zo ontzettend tam zijn als zij..

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ontzettend moeilijk @Eefje... Ik snap dat dubbele gevoel ook zó goed! Paar jaar geleden had ik tamme ratjes, best een flinke groep. De één na de ander werd ziek (abcessen aan de keel) en ik blééf naar de DA lopen om de abcessen open te laten maken en te laten spoelen (helaas heb je daar twee paar handen voor nodig, anders had ik het zelf kunnen doen). Na het zoveelste abces en een ratje dat heel plots overleed op 8 maanden leeftijd was ik opeens klaar met het houden van ratjes. De zorgen werden me te veel. Ik trok het niet meer. Ik had nog een groepje van drie dames op dag moment, die zijn terug naar de fokker gegaan waar ze vandaan kwamen. Ik had alle opvang ratjes een waardig leven gegeven, maar deze drie dames die ook de veroorzaker waren van de abcessen, kon ik niet meer houden. De fokker heeft ze teruggenomen. Daar zijn ze na 3, 5 en 7 maanden overleden. Veel te jong. En hardstikke doorgefokt. Nooit had ik ratjes van een fokker, altijd uit de opvang. Maar door omstandigheden (de opvang had geen dames zitten en ik had een dame alleen) moest ik wel uitwijken naar een fokker. Dat doe ik dus ook nooit meer. 

Enniewee.... ik snap dus heel goed hoe moeilijk je beslissing nu is. Het is een deel van je leven. Ik liep ook nog dagen naar de rattenkooi, terwijl de kooi leeg was. Als het voor jou voelt als niet meer behapbaar dan is het beter om te stoppen. Gijs vindt echt wel weer een nieuw maatje. Als Betsy er niet meer is, overweeg dan alles nog eens goed. En trek dan een nieuw plan. 
Heel veel sterkte ❤️

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JacinthaBrehler dankjewel voor je lieve woorden ❤️. Ik heb betsy nu als een vaatdoek op schoot liggen. We hebben het er uitgebreid over gehad. Hoewel ze goede momenten heeft is ze gisteren en vandaag grotendeels apathisch. Ze springt wel op voor eten, maar verder doet ze nu echt niks. Ze ligt ook niet ontspannen. We kijken het morgen nog aan, als ze dan nog zo is bellen we maandag de dierenarts voor euthanasie. Hopelijk wil er een dierenarts aan huis komen daarvoor.

De twijfel is dat dit dus echt iets is van vandaag en gisteren waarin het opeens zo slecht gaat. Moeten we het dan langer aankijken? Maar we weten ook dat ze nooit meer echt beter wordt. In jouw topic hadden we het toen over dat te vroeg inslapen eigenlijk niet bestaat, te laat wel. Met die gedachte kies ik dan toch voor snel inslapen en niet afwachten als ze zich zo duidelijk rot voelt..

We kunnen wel weer antibiotica doen, maar die heeft ze een maand geleden nog gehad. Wat win je daar dan mee.. ze is nu echt niet happy. De enige overweging die we daarin hebben is toch nog antibiotica geven, zodat ze zich misschien nog even iets beter voelt voordat we haar laten gaan. Tranen zitten erg hoog maar komen er nog niet uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er bestaat niet zoiets als te vroeg laten gaan. Als ik dit zo lees denk ik inderdaad dat het haar tijd is. Hoe moeilijk ook. Snot is een ...aandoening. Je kunt wel weer AB gaan geven, maar hoeveel tijd win je daarmee? Uiteindelijk zul je haar toch moeten laten gaan. Sterkte met de beslissing. Ik weet hoe moeilijk het is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mijn antwoord al. Ik kwam net met groenten, klom ze bijna de ren uit eten eten eten! Groenten op, neus wassen, niesbui, verdrietig haar huisje in. Ren even open, blij naar buiten, aaitjes halen, niesbui, verdrietig de ren weer in. Bij alles wat ze doet heeft ze er last van. En hoewel ze in de ochtend weliswaar actiever is dan in de avond wordt ze daar dus direct voor afgestraft. Ze kan niet meer doen wat ze zou doen als ze dit niet had, ze heeft er altijd echt last van, dus morgen bellen. We geven haar wel nog even antibiotica, omdat we hopen op een huisbezoek en er is een kans dat dat dan wat langer duurt, met antibiotica komt ze haar laatste dagen dan beter door. 

Wat we met Gijs doen weet ik nog niet. Het beeld dat we hem bij de opvang achter laten breekt mijn hart in 1000 stukjes. Maar ik ben doodsbang dat hij toch die bacterie bij zich draagt, overdraagt aan een nieuw konijn en dat we straks weer met snotteraars zitten. Dat idee maakt me zo bang dat ik daar ook van moet huilen. Ik kan echt niet nog meer konijnen hieraan verliezen, echt niet. 

• Verdrietig 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
48 minuten geleden zei Eefje:

Ik heb mijn antwoord al. Ik kwam net met groenten, klom ze bijna de ren uit eten eten eten! Groenten op, neus wassen, niesbui, verdrietig haar huisje in. Ren even open, blij naar buiten, aaitjes halen, niesbui, verdrietig de ren weer in. Bij alles wat ze doet heeft ze er last van. En hoewel ze in de ochtend weliswaar actiever is dan in de avond wordt ze daar dus direct voor afgestraft. Ze kan niet meer doen wat ze zou doen als ze dit niet had, ze heeft er altijd echt last van, dus morgen bellen. We geven haar wel nog even antibiotica, omdat we hopen op een huisbezoek en er is een kans dat dat dan wat langer duurt, met antibiotica komt ze haar laatste dagen dan beter door. 

Wat we met Gijs doen weet ik nog niet. Het beeld dat we hem bij de opvang achter laten breekt mijn hart in 1000 stukjes. Maar ik ben doodsbang dat hij toch die bacterie bij zich draagt, overdraagt aan een nieuw konijn en dat we straks weer met snotteraars zitten. Dat idee maakt me zo bang dat ik daar ook van moet huilen. Ik kan echt niet nog meer konijnen hieraan verliezen, echt niet. 

Verdrietig allemaal hoor. Sterkte!

Link naar bericht
Delen op andere sites
27 minuten geleden zei Marjoleink:

Arme Betsy. Dat is ook geen doen zo.

Misschien een domme vraag, maar is het vast te stellen of Gijs die bacterie bij zich draagt?

Geen idee, dat moet ik met de dierenarts overleggen. Heb net de opvang gemaild om te vertellen dat Gijs binnenkort alleen is en dat ik even wat tijd nodig heb om mijn gedachten te ordenen over wat te doen. Heb ik me iig netjes aan mijn informatie verplichting gehouden. Ik vermoed dat Gijs het wel ok zal doen tijdelijk alleen. Hij hangt niet heel erg aan Betsy. Maar het is toch even afwachten hoe hij regeert. Betsy kwijnde binnen een dag weg zonder Frits..

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Lienappelsien dankjewel ❤️. Ik weet dat het goed is zo, er vallen veel zorgen van mijn schouders nu we dit besloten hebben. In plaats daarvan is er nu heel veel verdriet. Ik zei tegen mijn vriend: ik kan hier zo slecht mee omgaan! Hij vindt van niet, hij zegt: je hebt gewoon veel verdriet, dat mag toch? Dat is natuurlijk zo. Dus huil ik maar gewoon meerdere keren per dag. Uit ervaring weet ik ook dat als het achter de rug is het snel een mooi plekje krijgt. Die tussendagen vind ik verschrikkelijk moeilijk. Ben haar gigantisch aan het verwennen! Ik ga zo nog een stuk lopen zodat ik mijn stappen gehaald heb en dan ga ik de hele avond met haar kroelen ❤️.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb morgenochtend het gesprek met mijn behandelaar en de gemeente over de vergoeding van de opleiding van Tumtum tot assistentiehond. Ik ben heel erg benieuwd of ze het gaan goedkeuren...  

Om 11.00 uur is het gesprek. Telefonisch, wat het wel ingewikkelder maakt. We gaan nog proberen of ze wil gaan beeldbellen zodra ze belt, dat is toch wat fijner communiceren met z’n drieën. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik me wel een beetje afvraag is of Gijs echt meer dan gemiddeld kans heeft om als hij niet meer met Betsy is ( 😞 ) later alsnog snot te krijgen in vergelijking met een willekeurig ander konijn die niet met Betsy heeft samengeleefd, als Gijs nu absoluut geen snotsymptomen heeft. Dat laatste is natuurlijk wel heel belangrijk. 

Had Betsy al snot toen Frits er nog was? 

Het blijft natuurlijk sowieso lastig dat konijnen vrij kwetsbaar zijn. En ook kan je ‘pech’ of ‘geluk’ hebben. 

Je hoeft nog niet direct een keuze te maken over wat te doen met Gijs. Ik hoop dat je die keuze dan ook zoveel mogelijk los van de emoties om Betsy kan maken, hoe moeilijk ook. 

@JacinthaBrehler succes met het gesprek

aangepast door Lienappelsien
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Lienappelsien ik denk het niet, hij heeft nu helemaal geen symptomen. Frits had als eerste snot, Betsy kreeg het een half jaar later van hem. Gijs lijkt er niet gevoelig voor, hij zit al bijna een jaar bij Betsy en heeft nergens last van.

Ik heb met de opvang gemaild. Omdat Gijs bij ons binnen zit en heel veel aandacht krijgt vinden ze het goed als ik wat bedenktijd neem, onder de voorwaarde dat hij het relatief goed doet alleen natuurlijk. Als hij nu alleen buiten had gezeten hadden ze wel gewild dat ik vrij snel zou handelen. Ze denkt erg met me mee en geeft ook voorbeelden uit haar persoonlijke situatie waardoor ik me in elk geval naar hen toe niet bezwaard zou voelen om Gijs terug te brengen. Zeker gezien zijn leeftijd. Maar ja

Gijs heeft een flink deel van de avond op de bank gelegen en zich lekker laten aaien. Hij wordt steeds tammer, het is zo'n leukerd.. 

Maar goed, eerst morgenochtend de dierenarts bellen. Het is duidelijk dat betsy er geen zin meer in heeft. Toch heel snel ineens dat ze van best actief naar een vloerkleedje is gegaan.. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fijn dat de opvang zo goed met je meedenkt @Eefje  Heel veel sterkte vandaag. 

@Lienappelsien Dank je wel. Mocht het verzoek afgewezen worden, dan wil mijn behandelaar naar de geschillencommissie gaan en er een zaak van maken eventueel. Hij is dol op rechtszaken. Nou jongen, leef je uit zou ik zeggen zolang het maar van jouw geld gaat 😇

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
  • Evee haalde dit topic uit de spotlight
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .