Spring naar bijdragen

Het BunnyBunch Cafe topic 2020 (offtopic!)

Recommended Posts

4 uur geleden zei Dollie:

Ik kan niet tegen de meeste shampoos en helaas ook niet tegen de shampoo bars van Lush, maar ik ga inderdaad ook weer terug van Dr. Organic naar Lush (Rehab, een vloeibare variant) want ik ben niet enorm tevreden. Had net weer nieuwe nodig toen Lush vanwege Covid-19 een poosje helemaal dicht ging (ook online) dus toen Dr. Organic besteld, de manuka honey en Vit. E variant maar als die beide op zijn weer terug naar Lush. 

Die vloeibare, Rehab, van Lush heb ik ook een paar keer gehad. Vond ik ook wel fijn. Ik las van de zomer dat Lush toen inderdaad helemaal dicht was. Daarna heb ik me er niet meer in verdiept of ze weer open waren.

4 uur geleden zei Evee:

De netjes voor de bars die ze bij dille en kamille verkopen zijn wel heel handig trouwens! Dan kun je ze ophangen, en gebruik je ze ook echt helemaal op.  Bij lush hebben ze dan weer handige bewaarblikjes, voor je voorraad of als je ze mee op reis neemt 😉 

Die blikjes heb ik ook. Het is zeker handig om ze daar in mee te nemen. Lekker compact ook. Thuis bewaar ik de bar ook altijd in het blikje, zonder deksel dan want hij moet wel weer opdrogen. 

Laat je die van dille en kamille dan in het netje zitten tijdens gebruik? Omdat je zegt dat je ze dan helemaal op kan gebruiken? Het restje is inderdaad soms wel een beetje irritant, want dan breekt het en heb je nog een paar kleine stukjes. Ik zag dat ze bij Happy Soaps ook een bewaarnetje hebben, maar dat is volgens mij meer bedoeld om de bar alleen in te laten drogen na gebruik.

bewerkt door Lienappelsien
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 1,5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@JacinthaBrehler nu willen we straks wel foto's zien van het eindresultaat natuurlijk!    Kijk onze Bets is veranderd in een schoothondje 

Hoe het inmiddels zeven maanden lange thuiswerken bevalt? Tja..    

Nou, bij deze dan 😉  

Ja, die laat ik in het netje zitten tijdens het gebruik, en daarna hang ik hem daar in te drogen. Ik sop het tussen mijn handen en dan van mijn handen op het haar. Ik wrijf dus niet met de bar (+netje) over mijn hoofd 😅

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb voor het handenwassen een stuk zeep ipv een pompje. Mijn nichtje die toen een jaar of 4 was vond dat geweldig. Ze zei dan vaak als ze haar handjes moest wassen:" Dit is beste vriendinnenzeep alleen voor beste vriendinnen, en allen wij mogen hem gebruiken en opa en oma niet". 😂 Het was voor haar een feestje om haar handen te wassen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappig inderdaad wat die ervaringen verschillen! Ik ben dus niet zo'n fan van de shampoobars van Lush en daardoor weet ik ook niet zo goed of ik die van andere merken wil proberen. Dr. Organic kan ik ook helemaal niets mee. Kreeg ik een jeuk van op mijn hoofd joh! Vandaar dat ik overgestapt ben op kappersshampoo (Kerastase). Voor het milieu echt niet de beste, maar voor mijzelf wel.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb voor dit weekend een ontbijtje geregeld voor mijn oma. Echt super schattig, ze bezorgen van dat bedrijf eigenlijk maar tot 10 uur, maar mijn oma woont nog zelfstandig en is meestal pas rond 10 uur / kwart over 10 beneden omdat ze eerst rustig opstaat, gaat douchen en aankleden enz. Gewoon rustig aan de dag starten. Nou heb ik dat dus uitgelegd en dus gevraagd of ze bij mijn oma om 10 uur / kwart over 10 kunnen bezorgen, en ze maken een uitzondering voor haar 😄

Ik heb het oma via de whatsapp (jaja sinds coronatijd is oma aan de mobiele telefoon!) laten weten, dat ze zaterdag een ontbijtje kan verwachten, en nu is ze helemaal benieuwd, ze vind het "een grote leuke verrassing".

• Vind ik leuk 7
Link naar bericht
Deel via andere websites

Morgen weer met zoon naar de teststraat. Volgens mij is hij gewoon verkouden, maar zonder negatieve testuitslag mag hij niet naar school. Hij moest telefonisch toestemming geven dat ik de afspraak voor hen maakte. Hij is 14, hij heeft in dit opzicht (en een heleboel andere) echt niks in te brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Marjoleink:

Morgen weer met zoon naar de teststraat. Volgens mij is hij gewoon verkouden, maar zonder negatieve testuitslag mag hij niet naar school. Hij moest telefonisch toestemming geven dat ik de afspraak voor hen maakte. Hij is 14, hij heeft in dit opzicht (en een heleboel andere) echt niks in te brengen.

Succes! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Marjoleink:

Volgens mij is hij gewoon verkouden. Hij had net keurig ingebeld in de online les, maar de juf niet. Schiet weer lekker op.

Dat is niet handig!

Ik heb morgen weer gewoon Spaanse les in de bibliotheek, die is weer open. Afgelopen weken was het online les. Hoewel het op zich prima gaat, vond ik dat er maar weinig momenten waren dat je daadwerkelijk iets zei zelf, wat dus niet zo handig is als je juist ook de uitspraak goed wil leren. Ik ben dus wel blij dat het weer normaal les is nu. Er zijn nog maar 8 cursisten over, dus het is toch geen groot groepje. En de ruimte waar we zitten is echt heel groot, afstand houden is goed te doen dus. En in de bieb zijn mondkapjes toch verplicht, dus die heeft iedereen netjes op tot je op je plek zit.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat fijn dat je morgen weer les hebt @Evee!

Ik zit op kantoor want ik zou een gesprek hebben met een cliënt, is de cliënt er niet en ik krijg hem ook niet te pakken. Heb al 3x gebeld. Iedere keer meteen voicemail. Zo even met de hoofdbehandelaar overleggen wat te doen; huisbezoek afleggen of zo laten. Zit nu m'n tijd maar te doden op het forum 😇🙃

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, met de hoofdbehandelaar overlegd en we laten het zo. Ik ga de cliënt straks nog een keer bellen, neemt hij dan nog niet op dan spreek ik in op zijn voicemail dat we een afspraak hadden met het verzoek of hij mij wil terugbellen. Heeft hij dat morgen nog niet gedaan, gaan we op huisbezoek. 

Ik ga zo dus maar weer naar huis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor degenen die het interessant vinden, Ik heb me even verdiept in de ingrediënten van o.a. de shampoo bars van Lush en Happy Soaps. In de meeste shampoo bars van Lush is het hoofdingrediënt natrium lauryl sulfaat/sodium lauryl sulfate (SLS). SLS staat alleen niet goed bekend. Het is behoorlijk agressief voor je huid en het dringt ook vrij makkelijk ín je huid. Er zijn beweringen dat het kankerverwekkend is of kan zijn, maar ik lees ook dat daar geen bewijzen voor zijn. Daar moet ik me nog even verder in verdiepen. Ook wordt er palmolie voor gebruikt, wat natuurlijk niet goed is voor het milieu. 

Die van Happy Soaps zijn ‘SLS-vrij’. Mooi dacht ik! Maar daar is het hoofdingrediënt Sodium Coco-Sulfate. Zoals ik het op internet lees is dat iets minder agressief, maar niet veel minder. Er is geen palmolie voor nodig, dus dat is op zich wel fijn. 

De shampoo bars van Dille & Kamille hebben een ander hoofdingrediënt; Sodium Cocoyl Isethionate (SCI). Ik moet me daar nog iets verder in verdiepen, maar wat ik er over gelezen heb zou dat beter zijn. 

De (vloeibare) shampoos van Dr. Organic hebben andere ingrediënten. Maar die shampoos vind ik niet prettig, dus daar ga ik me verder niet in verdiepen.

In de (vloeibare) shampoo van Neutral zit ook SLS. Dat had ik niet verwacht. Met die shampoo kan ik trouwens helemaal niks. Net of ik mijn haar niet heb gewassen.  

De shampoo bars van Lush heb ik een tijd gebruikt en ik vond mijn haar en hoofdhuid juist erg prettig voelen. Dus dat voelt een beetje tegenstrijdig met wat je leest over SLS. Misschien dat ik toch die van Dille & Kamille eens ga proberen. 

Overigens kwam ik er achter dat er in de (vloeibare) handzeep die ik altijd gebruik ook SLS zit. En ik was echt (te?) vaak mijn handen met zeep, ook voor de coronapandemie al. Dus ik ga ook maar op zoek naar andere handzeep, want dat is dan waarschijnlijk nog nuttiger dan het kijken naar shampoos... 

Wat zit er een hoop zooi in al die producten hè. Ik had pas ‘mijn’ producten eerder al gecontroleerd op parabenen en THB. Ik denk ook dat ‘wij’ in de Westerse wereld ook te schoon willen zijn en er te weinig bij stil staan wat er allemaal in al die producten zit en dat het niet altijd onschuldig is. Natuurlijk is hygiëne heel belangrijk, maar ik denk dat ‘we’ soms wel een beetje doorslaan. Handen wassen vind ik wel heel belangrijk hoor, zéker nu met de coronapandemie.

bewerkt door Lienappelsien
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lienappelsien: bedankt voor het uitzoeken! Ik lijk inderdaad niet tegen SLS te kunnen, dus Lush valt voor mij sowieso af. Met shampoobars van Happy Soaps heb ik wel iets minder jeuk op mijn hoofd, maar het is nog niet weg. Toch maar eens een bar van Dille & Kamille proberen volgende keer.

Als handzeep gebruik ik nu dus aleppozeep, bij mij werkt dat. Bij Holland & Barrett hebben ze ook vloeibare, maar daar zit alcohol in en dat droogt mijn handen ook uit. Ik heb nu ook een stuk van Werfzeep, met calendula. De eerste dagen had ik daar wel droge handen van, maar nu gaat dat goed. 

Er zit zeker een hoop zooi in al dat soort producten! Zelfs dingen speciaal voor de gevoelige huid gaan bij mij vaak niet goed. Ik kan bijvoorbeeld ook niet tegen doucheschuim en shampoo van Neutral en Sanex. In die producten zit ook SLS. Ik ben er ook pas achter gekomen dat ik niet tegen amandelolie kan. Dus dan valt ook weer veel af. 

Ik let nu dus op SLS, amandelolie, palmolie en plastic (helaas zit dat in vrijwel alle zonnebrandcrèmes, en de crèmes zonder plastic zijn heel erg duur). Die laatste twee vanwege het milieu.

Als wasmiddel gebruik ik nu Greensoap. Dat schijnt beter voor het milieu te zijn én ik kan er tegen, én er zit een lekker geurtje aan. Want ik kan ook niet tegen wasmiddelen en wasverzachter. Ik heb wel poeder gebruikt van Klok en Neutral, dat ging wel goed. Maar daar zit totaal geen geur aan en dan rook mijn was muf.

Het is echt een gedoe. Voor het milieu, voor je eigen gezondheid en tegen jeuk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit nu te kijken bij shampoobars .nl te kijken. Ik wil eigenlijk ook van de flesjes af. Ik gebruik nu dr organic, volgens mij best een ok keuze, maar vind ze niet super lekker ruiken en ook niet perfect werken op mijn haar. En ook die zitten weer in plastic flessen. Ik baal dar the bodyshop geen deo meer heeft. Die was echt zo super fijn. Gebruik nu de van dr organic en dat gaat redelijk maar valt in het niet bij die van the bodyshop. Iemand daar nog tips voor? Spray is voor mij geen optie (oa vanwege astma?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Lienappelsien:

De shampoo bars van Dille & Kamille hebben een ander hoofdingrediënt; Sodium Cocoyl Isethionate (SCI). Ik moet me daar nog iets verder in verdiepen, maar wat ik er over gelezen heb zou dat beter zijn. 

Dit geldt ook voor de shampoo bar van Nature Box, maar alleen voor de Coconut Oil variant. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
  • Evee unfeatured this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .